Accu/Relais Onderwerp is opgelost

Alles over de elektronica van de Stilo.
MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Accu/Relais

Bericht door MelindaB »

Ik heb vandaag mn zekeringenbox + wat stekkers schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Alle zekeringen leken mij nog intact, behalve 1. Dit schijnt dus het grootste relais te zijn op de zekeringenbox.

Weet iemand waar deze precies voor dient?
3 van de 4 pinnen zijn namelijk geblakerd en wellicht is dat wel de reden dat mn auto af en toe kuren heeft.
Helaas weet google mij geen antwoord te geven.

Greetz, Melinda!
Bijlagen
Deze relais
Deze relais
Relais.JPG (16.18 KiB) 274 keer bekeken
Grootste in het midden
Grootste in het midden
Zekeringenbox.jpg (6.03 KiB) 274 keer bekeken

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Accu/Relais

Bericht door Drunzy »

Dat is de relais voor je koel fan :)

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Accu/Relais

Bericht door MelindaB »

Ok, morgen maar ff langs Brezan rijden.

Dan kan het uitvallen van mn auto misschien met dit relais te maken hebben aangezien hij uitvalt in de paar minuten dat de motor opwarmt.
Mijn gedachten gaan gelijk over naar; Relais geblakerd -> geeft wellicht foutmelding wanneer ventilator aan hoort te gaan -> Motor slaat af.

We zullen het binnenkort vast weten.

Thanks! Melinda.

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Accu/Relais

Bericht door Drunzy »

Ben bang dat dat het ook niet zal zijn
Had hetzelfde maar dan met 1 van de rode
Ik nieuwe kopen in de hoop dat dat het zou zijn maar helaas viel nog zomaar spontaan uit

Nogmaals zou leuk zijn als je probleem hiermee zou zijn opgelost maar ben bang van niet

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Accu/Relais

Bericht door MelindaB »

yeah, ik weet dat ik ook een nieuwe ECU moet hebben, maar zie ze alleen van 400+ euro op Ebay. Dussss............ Nog maar even niet?

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Accu/Relais

Bericht door Drunzy »

Ja ze zijn duur de mijne koste toen 408 euro
Gekocht bij een bedrijf hier niet ver vandaan dus daar heb je eBay niet voor nodig
En dat is een hele investering maaaar al mijn ellende was in 1x weg en toen dacht ik had ik het maar eerder gedaan :)
Helemaal omdat je ecu het op een gegeven moment begeeft en hij je laat staan
Gebeurde mij ook toen ik onderweg was moest naar huis gesleept worden :(

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Accu/Relais

Bericht door djacco »

Ook al neem je een nieuwe ECU je moet altijd ook de rest aanpakken (aardes, D4, zekeringbox en ECU connectors check/solderen) anders ben je snel weer toe aan een nieuwe.

Gebruikersavatar
jankoster
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 213
Lid geworden op: do nov 28, 2013 6:25 pm
Registration: ler_vc-1
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Weener
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 42 keren
Contacteer:

Accu/Relais

Bericht door jankoster »

MelindaB schreef:Ik heb vandaag mn zekeringenbox + wat stekkers schoongemaakt en ingespoten met contactspray.
Alle zekeringen leken mij nog intact, behalve 1. Dit schijnt dus het grootste relais te zijn op de zekeringenbox.

Weet iemand waar deze precies voor dient?
3 van de 4 pinnen zijn namelijk geblakerd en wellicht is dat wel de reden dat mn auto af en toe kuren heeft.
Helaas weet google mij geen antwoord te geven.

Greetz, Melinda!

Deze relay kan je niet krijgen bij de brezan. Zelf ook al geprobeerd. Heb nog wel een reserve liggen voor je.
Of je moet Ff kijken op de sloop.

En als je ze nieuw kan krijgen kosten ze een vermogen
Black smoke don't mean it's broke :thumbup:
Tuned by JTD PERFORMANCE (Demente)stilo 1.9 JTD. 170 pk 335 Nm.verleden tijd.
ALFA ROMEO 159 TI 2.4 20V 250 PK 500NM

fiatstilofanatic
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

accu relais

Bericht door fiatstilofanatic »

Hallo,

Heb een extra accu in de auto voor audio etc.

Nu zoek ik een relais hiervoor, zodat de accus elkaar niet leeg trekken als de motor niet loopt.

Heb deze gezien:

https://www.alcatronic.nl/laadstroom-ve ... ccu-s.html


is deze goed?

en hoe sluit ik hem aan?

normaal toch:

Een scheidingsrelais is een speciaal voor dit doel vervaardigd relais, dat tijdens het draaien van de motor de tweede accu (de lichtaccu) aan de dynamo verbindt. Het relais wordt in de regel aangestuurd door de zogenaamde "D+" aansluiting van de dynamo en heeft een voorziening ("blusdioden") om beschadiging van de dynamo-laadregelaar te voorkomen.

De spoelaansluitingen van het scheidingsrelais hebben een vaste polariteit: de plus-aansluiting van de relais-spoel dient aan de "D+" aansluiting van de dynamo of het laadstroomcontrolelampje te worden aangesloten.


en de d+ is de plus die vanuit de dynamo komt of waar zit die ergens?
heb tevens al extra dikken plus en min lopen vanuit de dynamo.

hoor het wel


alavast dank

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Accu/Relais  Onderwerp is opgelost

Bericht door japioo »

D+ is het dunne draadje dat op de dynamo zit, daar komt spanning op wanneer de dynamo begint te laden.
Met deze spanning stuur je dus het spoeltje van het scheidingsrelais aan. Kabeltje gewoon erbij aansluiten dus.
O, en het relais dat je aangaf is de goede.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten