[GESLOTEN] [2014] Nürburgring

Alle info omtrent evenementen en meetings
Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] [2014] Nürburgring

Bericht door HazeSpace »

Beste dames en heren van FSC,

Ik wil al een langere tijd een een keer op de legendarische Nürburgring rijden. Nu lijkt het mij wel een leuk idee om dat met jullie te gaan doen.
Het is gelukkig mogelijk om dit zowel op de 20+ km lange groene hel te doen en op het GP circruit. Kosten zijn 27 euro voor 15 minuten (1/1.5 rondje op de ring) 4 rondjes/60 minuten is 100 euro.
Ook zijn er hotels aan het circuit en in de regio als ik even rondspeur op hun website. Alle benodigde informatie is hier te vinden: http://www.nuerburgring.de/nl/angebote/ ... leife.html

Het leek mij een idee om eerst ergens op een nader te bepalen locatie te meeten. Vervolgens in een groep door te rijden. Nachtje slapen, racen en dan dezelfde avond of dag erna naar huis te gaan.

Is hier animo voor?

Groetjes Thomas
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 1:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Thomas

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door longtimeago »

http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... f=19&t=317

Hier hebben we het idd al een keer over gehad. Maar je neemt ook veel risico met je mee.

Er komt nog wel een autobahn rit. Misschien daar ook in geïnteresseerd?
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door HazeSpace »

Ik zie het. Maar er is na 3 maanden nog niets concreets afgesproken. Vandaar ;)

Ik ben sowieso van plan om te gaan. Maar de Autobahn lijkt mij ook een heel goed idee.

Over de risico's. Ja die zijn er zeker. Maar het lijkt mij veiliger om op een circuit te rijden dan op de autobahn. Het verschil in vermogen van auto's is sowieso een gevaar. Er zijn snelle auto's op de autobahn (die sowieso veel harder gaan rijden dan wij kunnen) en daarbij ook de gewone weggebruikers.

Ik neem aan dat er vast wel soort van klassementen zullen zijn. Het is sowieso gevaarlijk om verschillende klasse auto's en motoren op 1 circuit te tegelijk te gooien. Neem aan dat hun dat ook begrijpen. Ik moet hier nog verder onderzoek naar doen.

Overigens is het misschien mogelijk om een uur te reserveren als we met genoeg auto's zijn. Mogelijk in samenwerking met een andere autoclub (fiat grande punto club?). Of om een tijd te gaan waar het vrij rustig bezet is. Hier kan ik later ook nog verder onderzoek naar doen.

Daarom kijk ik eerst of er meer animo voor is. Daarna kijken we gezamelijk verder.
Thomas

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door longtimeago »

HazeSpace schreef:Ik zie het. Maar er is na 3 maanden nog niets concreets afgesproken. Vandaar ;)

Ik ben sowieso van plan om te gaan. Maar de Autobahn lijkt mij ook een heel goed idee.

Over de risico's. Ja die zijn er zeker. Maar het lijkt mij veiliger om op een circuit te rijden dan op de autobahn. Het verschil in vermogen van auto's is sowieso een gevaar. Er zijn snelle auto's op de autobahn (die sowieso veel harder gaan rijden dan wij kunnen) en daarbij ook de gewone weggebruikers.

Ik neem aan dat er vast wel soort van klassementen zullen zijn. Het is sowieso gevaarlijk om verschillende klasse auto's en motoren op 1 circuit te tegelijk te gooien. Neem aan dat hun dat ook begrijpen. Ik moet hier nog verder onderzoek naar doen.

Overigens is het misschien mogelijk om een uur te reserveren als we met genoeg auto's zijn. Mogelijk in samenwerking met een andere autoclub (fiat grande punto club?). Of om een tijd te gaan waar het vrij rustig bezet is. Hier kan ik later ook nog verder onderzoek naar doen.

Daarom kijk ik eerst of er meer animo voor is. Daarna kijken we gezamelijk verder.
Ah zo! Ja als je het 'af zou kunnen huren' gezamelijk met heel veel andere mensen dan zou dat fantastisch zijn. Is het ook een stuk rustiger. Dan zou ik zeker weten ook willen gaan. Nordschleife is vrijwel in elk spel mijn favo circuit en zou daar zeker weten eens in het echt op willen scheuren. :)

Laat maar weten hoe de onderzoeken (of in samenspraak met de Punto club) gaan! :D
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door HazeSpace »

Ik heb net even het regelement doorgelezen. Als ik het goed begrijp gelden er maximum snelheden op het circuit. Of in iedergeval op bepaalde secties. Gevaarlijke punten staan aangegeven. En schade aan het circuit door een ongeluk kan je uit je eigen zak betalen wanneer je NIET aan het regelement houdt. Ook mag je alleen links inhalen.

Hoor net dat een collega van mij ook eens met de motor hier heeft gereden. Misschien kan hij mij meer vertellen.

Bovendien is een goede vriend van mij lid van de GPC (grande punto club) en wat ik heb gezien/gehoord is dat ook een groep fanatiekelingen. Mogelijk is dat wel een optie ja.

Afhuren zal denk ik niet zo makkelijk gaan. Maar misschien zijn er bijvoorbeeld maar 10-15 auto's tegelijkertijd op het circuit toegestaan. Ook verwacht ik dat je moet starten in bepaalde groepjes/met een bepaalde tijd aan ruimte tussen elke rijder. Als dit het geval is kunnen we misschien proberen het juiste aantal auto's bij elkaar te zoeken om dit limiet te vullen. En dan een bepaald moment op de dag inplannen/reserveren.

Ik ga vanavond nog eens verder op onderzoek uit.
Thomas

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door longtimeago »

Ben benieuwd, je hebt mijn aandacht! :)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door Andreas »

Alles rijdt daar volgens mij door elkaar en er gebeuren op de ring veel meer ongelukken dan op de autobahn zelf:P
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door HazeSpace »

Ben op beiden plekken nog nooit geweest. Heb afgelopen dagen ook nog geen tijd genomen om het allemaal verder uit te zoeken. Vandaag is de collega waar ik het eerder over had weer aanwezig. Zal eens kijken wat hij zegt.
Thomas

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door HazeSpace »

Heb het even gevraagd. M'n collega heeft er gereden met de motor tijdens een bepaald motor event. Er zit wel een limiet de hoeveelheid aan voertuigen die op een bepaald moment op het circuit mogen. Maar je rijdt daar alsware onverzekerd rond. Klap je bovenop een andere auto.. ja dan kan je alles zelf repareren.
Thomas

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Nürburgring

Bericht door cees26 »

Dat lijkt mij het niet waard ! :thumbdown:
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marcel-abarth en 5 gasten