Uitvallen tellers asr esp enz...Stilo Abarth Onderwerp is opgelost

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Plaats reactie
martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Uitvallen tellers asr esp enz...Stilo Abarth  Onderwerp is opgelost

Bericht door martinvb »

tijdje niet geweest door drukte en verhuizing.
maar ik rij nu al een tijdje een abarth. deze gaf mij echter problemen bij vol gas geven vielen de tellers uit asr esp en alles begon eigenlijk te branden. na veel speurwerk was het probleem nog niet gevonden. dacht namelijk zelf aan een massa probleem. tot ik dacht laat ik de bougies eens vervangen. 1 bougie bleek dus het probleem te zijn het binnenste gedeelte zat los in de bougie waardoor deze dus voor kortsluiting zorgde. nieuw setje er in en nergens meer last van.
verder nog problemen? ja zeker af en toe spingt hij op gearbox faillure maar na de auto ff zonder stroom te zetten start en sckakelt hij weer normaal. ik denk zelf de sensor op de bak. deze ga ik vandaag dan ook vervangen.
en sinds een tijdje fluit mijn auto vanaf 3000 toeren bij gas bij geven . vacuum maar geen flauw idee waar dit vandaan komt.
verder heb ik ondertussen de stilo voorzien van een lederen interieur een paar goede speakers en versterker.
wat wil ik nog weten? welk programma ik moet hebben om zelf de stilo uit te lezen en waar ik deze krijgen kan. en welke stekker ik precies bij moet bestellen.

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: uitvallen tellers asr esp enz...

Bericht door Ecniv »

Zo dat is een hoop in 1x Martin ;)

Wat betreft het programma dat heet MES (MultiEcuScan) en kan je op de site legaal verkrijgen, of er ook andere bronnen zijn laat ik mij niet specifiek over uit ;)

De stekkers zijn een elm327 en een VAG/KKL (Er zijn ook stekkers die alles combineren maar die zijn alleen bekabeld te krijgen) maar welke, dat ligt helemaal aan jou, wat voor verbinding wil je bekabeld/bluetooth/wifi (Hoewel ik over die laatste niet veel goede verhalen hoor) als je die keuze hebt gemaakt kan je nog kiezen uit de "echte echte" of de Chinese knock offs, de Chinese doen het maar vereisen vaak een modificatie (dus leg je soldeerbout maar klaar) en de levensverwachting varieert. De "echte echte" doen het goed en stabiel maar ja dat kost weer wat meer geld.

Persoonlijk heb ik gekozen voor een Obdlink LX omdat ik deze rond de klok gebruik (zie mijn NAV+ topic) en een vaste KKL/VAG kabel.

Hoop dat ik je wat duidelijkheid heb kunnen verschaffen :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitvallen tellers asr esp enz...

Bericht door martinvb »

Bedankt. Maakt het nog veel uit welke versie ik van multiscan heb? Ben nu op zoek Noor een goed adres voor de kabels

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: uitvallen tellers asr esp enz...

Bericht door Ecniv »

martinvb schreef:Bedankt. Maakt het nog veel uit welke versie ik van multiscan heb? Ben nu op zoek Noor een goed adres voor de kabels
Versie maakt niet heel veel uit draai zelf 2.2 echter hoe later de versie hoe meer functionaliteit je krijgt.

Voor een adres voor de kabels kan je op ebay.com kijken voor de chinese versies en vele bekabelde, mijn eigen adapter heb ik via Smeets Solutions verkregen.
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: uitvallen tellers asr esp enz...

Bericht door martinvb »

bedankt kabels inmiddels besteld :thumbup:

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: uitvallen tellers asr esp enz...

Bericht door djacco »

Heb hier iemand die ook ASR melding heeft en waarbij de motor regelmatig uit valt. Hij gaat hem vandaag uitlezen dan zal ik de error even posten. Misschien kan iemand al vast iets vertellen hoe/of deze melding en het uitvallen met elkaar te maken kunnen hebben.

omdat het geen abarth is verplaatst naar http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... 542#p21542

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast