ruw stationair, motor valt uit

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Mike12345
Junior
Junior
Berichten: 130
Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
Registration: 31jnxx
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Mike12345 »

Is besteld, samen met luchtfiltertje. Ik weet dat het uit D komt, maar wel stukken goedkoper dan hier en pas ergens volgende week is mijn auto aan de beurt, dus heb nog even tijd om de produkten te ontvangen.
Ik vraag gewoon! :D

Gebruikersavatar
Mike12345
Junior
Junior
Berichten: 130
Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
Registration: 31jnxx
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Mike12345 »

OK, dus vandaag hele distributie los, krukastandwiel eraf en daar zat inderdaad de krukassensor. Die is vervangen. Tevens maar weer snel een nieuw luchtfilter erin, want hij stond toch op de brug.

Nu draait en start hij al stuk beter en geeft geen error codes meer. Stationair schommelt nog wel eens een beetje.

- Phonic learning staat op "inprogress" (heb al wel 2x de procedure: 3x boven 6k toeren en na elke keer alten zakken naar stationair en vervolgens dan motor uit 10 sec, zoals beschreven in MES gedaan)
- Minimum stand gaspedaal staat op "learning" (stand is wel 0% in MES als ik geen gas geef)

Dat is nu de stand van zaken.

Oh ja, zag dat versnellingsbak een beetje olie lekt (is dat erg?)

Groet
Ik vraag gewoon! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Moreno83 »

Mooi dat hij nu beter loopt!
Bij allebei mijn Stilo's "lekt" de versnellingsbak. Is eerder zweten denk ik. Lekken is plas olie op de grond.

Welke benzine tank je? Mijn motor liep onrustig op E10. Met E5 loopt hij goed.
Ik zou ook de massa eens nalopen. Met name direct naast de accu.

Gebruikersavatar
Mike12345
Junior
Junior
Berichten: 130
Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
Registration: 31jnxx
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Mike12345 »

Dank mbt versnellingsbak. Ik zal het iig ind de gaten houden.

Ik tank alleen in Duitsland, bij de ARAL E95 met max 5% ethanol. (Woon in Groningen, dus vlak bij grens, icm inkopen daar is het véél goedkoper dan in NL)

Ik heb wel een extra massa naar de motor, maar de verplaatste ECU heeft geen extra massa.
Ik vraag gewoon! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Moreno83 »

Hier in Nederland is dat zelfde nu E10 en de Stilo is niet geschikt voor E10. Ik tank nu E5 en daar loopt hij veel beter op.

https://www.e10check.nl/auto/fiat/

Gebruikersavatar
Mike12345
Junior
Junior
Berichten: 130
Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
Registration: 31jnxx
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Mike12345 »

Ja, erg suf dat e10 hier in NL. Ik raak het ook niet aan.

Ik denk dat ik een extra massa naar de ECU ga leggen, zien of dat zoden aan de dijk zet. Is wel een ECU uit 2017, ten minste dat staat op de ECU zelf en op stikker bij de EBD aansluiting in de auto (dat hij vervangen is).
Ik vraag gewoon! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Moreno83 »

Mijn ECU is nog uit 2002 en zit op dezelfde plek. Het zal ongetwijfeld een slecht punt zijn van de auto's maar ik ben wel van mening dat er soms te snel naar de ECU word gekeken.

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Moreno83 »

Motor kan door zoveel dingen onrustig lopen. Hoe is het met de carter ventilatie? Ik zou die eens los halen en schoon maken en idd wat massa kabels trekken. Ik heb er 3 of 4 bij gemaakt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mike12345
Junior
Junior
Berichten: 130
Lid geworden op: za feb 03, 2018 10:03 pm
Registration: 31jnxx
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Mike12345 »

Zoo, dat is een hoop massa. :)

Ik zal de carterontluchting ook eens checken. Draait iig al beter dan voorheen.
Ik vraag gewoon! :D

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: ruw stationair, motor valt uit

Bericht door Moreno83 »

Ja ik heb 1 massa kabel vervangen en door het rode lijkt het veel maar valt wel mee. 1 loopt naar de ecu , andere naar de motor en de rest naar het chassis.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast