Motor start niet Abarth

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Dehamer
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 4:48 pm
Registration: 30nnlp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Vlissingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Motor start niet Abarth

Bericht door Dehamer »

Ik heb hem zelf met zo'n obd2 scanner uitgelezen.
Deze werkt voor mij (tot nu toe) prima.

Die van de ANWB heeft toen hij er was naar de benzine pomp gekeken en Bij het inlaatspruitstuk kwam het rijkelijk uitgevloeid.
Toen had hij er niet zoveel zin meer in geloof ik om 03:30 's nachts :? En vertrok hij met het verhaal dat de start onderbreker inkwam ofzo.
Maar naar mijn idee zou hij dan helemaal geen kik moeten geven.

Even naar een garage rijden gaat niet, want rijden over het algemeen zit er nu niet in.

Gebruikersavatar
Frank
Senior
Senior
Berichten: 281
Lid geworden op: wo dec 30, 2015 4:44 pm
Registration: geschors
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Hoedekenskerke
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 41 keren
Contacteer:

Re: Motor start niet Abarth

Bericht door Frank »

En is er al een oplossing....

Het gekke is hier precies hetzelfde. Vrijdag liep hij nog proma en gisteren niks meer. Draait wel rond maar daar houdt het op. Geen foutmeldingen na het uitlezen. Ga van de week de remschakelaar vervangen. Maar baal er goed van.

Succes.

Gebruikersavatar
Xander
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: ma nov 05, 2018 11:20 am
Registration: 35-JS-JV
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Motor loopt niet

Bericht door Xander »

Ik heb een tijd geleden een Fiat Stilo 2.4 Abarth gekocht, deze auto had motorproblemen.
besloten om het motorblok te wisselen, en om kosten te besparen heb ik het zelf gedaan.
Ook had ik een Stilo 1.8 waarvan ik het motorblok probleemloos heb laten wisselen.
nu ben ik heel dom geweest en heb ik de computer op mijn oude motor laten zitten, deze is terug bij de verkoper van de motoren. nu heb ik een mail gestuurd om te vragen of ze deze motor nog hebben, voor de computer, ben nog afwachtend voor het antwoord.
omdat ik dacht dat ze de motor toch niet meer hebben, heb ik het contactslot bcm en computer van een andere stilo overgekocht.
tot mijn verbazing werkt dit ook niet.
wellicht dat ik iets vergeten ben, de motor gaat wel rond maar wil niet aanslaan.
ook heb ik gezien dat de boven het contactslot elektrische ring voor de beveiliging ook een staafje zit met elektrische draden die naar dezelfde kabelboom gaan, net zoals het contactslot en de ring.
Had ik deze ook moeten vervangen?? die heb ik namelijk niet geleverd gekregen toen ik het contactslot setje heb gekocht.

heeft iemand tips of de goude oplossing hoe ik mijn Abarth weer aan de praat ga krijgen?

Gebruikersavatar
rlulofs
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo apr 26, 2017 9:30 pm
Registration: 60-JL-Bv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Appingedam
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Motor loopt niet

Bericht door rlulofs »

Je kon ook gewoon een andere ecu kopen en later virgin door yellowstilo.(tegen betaling natuurlijk)
Dan kon je de ecu weer terug plaatsten en 10 sec op contact zetten en dan starten.
Dan had je niet alles over hoeven zetten zoals je bsm enz.

Denk dat je startonderbreker niet werkt.

De ring bij het contactslot die leest de chip uit die in je sleutel zit.

Wat ik wel eens gezien heb dat ze de chip uit de sleutel wel eens bij die ring plakken ipv in de sleutel.
misschien is dat bij jou ook zo,dat hij daarom de verkeerd chip leest ipv je sleutel
Fiat Stilo MW 1.6 16v Dynamic

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten