Bij een Stilo geld altijd zoals al eerder is vermeld.. uitlezen met het MES...en je weet vaak alles.
Anders krijg je dus....de een zegt dit de andere dat...wordt je dus niet wijzer van.
Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5366
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
ik heb hier ook last van.
krukas en nokkenas sensoren zijn een jaar geleden vervangen.
gasklephuis was best vervuild en heb ik schoongemaakt. Meteen daarna liep hij stationair wat hoger en dacht ik dat het opgelost was.
Nu valt hij weer uit soms bij gas lossen.
Stationair valt hij dan terug naar 500 toeren voordat hij bijstuurt naar 900 toeren.
Soms gaat het net goed (je voelt m bokken omdat hij bijna afslaat) en soms slaat hij echt af. Met name als de choke er net af gaat.
Bij het afslaan geen echter foutmeldingen anders dan het voor de hand liggende low oil pressure (oliepomp pompt natuurlijk niet meer)
Gasklephuis (regeling) lijkt me dus logisch inderdaad. Maar kan het ook aan de lamda liggen?
Wat is prijstechnisch een goed adres voor een gasklephuis (niet goedkoop)
krukas en nokkenas sensoren zijn een jaar geleden vervangen.
gasklephuis was best vervuild en heb ik schoongemaakt. Meteen daarna liep hij stationair wat hoger en dacht ik dat het opgelost was.
Nu valt hij weer uit soms bij gas lossen.
Stationair valt hij dan terug naar 500 toeren voordat hij bijstuurt naar 900 toeren.
Soms gaat het net goed (je voelt m bokken omdat hij bijna afslaat) en soms slaat hij echt af. Met name als de choke er net af gaat.
Bij het afslaan geen echter foutmeldingen anders dan het voor de hand liggende low oil pressure (oliepomp pompt natuurlijk niet meer)
Gasklephuis (regeling) lijkt me dus logisch inderdaad. Maar kan het ook aan de lamda liggen?
Wat is prijstechnisch een goed adres voor een gasklephuis (niet goedkoop)
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Mijn stilo had ook last van het stilvallen bij het gas loslaten.
Soms valt hij helemaal terug naar 500 toeren en met een beetje geluk gaat i weer naar 900 toeren.
Het gasklephuis opnieuw inleren helpt een paar dagen maar het probleem duikt snel weer op.
Ook het uitlezen met Multiecuscan levert niks op.
Gasklephuis schoonmaken ook niet.
Draden naar stekkers van gasklephuis en lmm zo goed mogelijk vatzetten met tie wraps .
Oplossing bij mij: (Na veel speurwerk)
Het relais T5 van de airco slaat door bij vochtig weer. Dat hij stuk was is zeker maar het was amper te meten.
De spoel van het relais zit rechtstreeks aan de ECU. Bij een hoge luchtvoctigheid ging het mis. B.v. in de wasstraat.
Je kan al een verbetering merken als je de airco aanzet met het kapotte relais
Vervang meteen het 20A door een 30A exemplaar
Veel succes
Soms valt hij helemaal terug naar 500 toeren en met een beetje geluk gaat i weer naar 900 toeren.
Het gasklephuis opnieuw inleren helpt een paar dagen maar het probleem duikt snel weer op.
Ook het uitlezen met Multiecuscan levert niks op.
Gasklephuis schoonmaken ook niet.
Draden naar stekkers van gasklephuis en lmm zo goed mogelijk vatzetten met tie wraps .
Oplossing bij mij: (Na veel speurwerk)
Het relais T5 van de airco slaat door bij vochtig weer. Dat hij stuk was is zeker maar het was amper te meten.
De spoel van het relais zit rechtstreeks aan de ECU. Bij een hoge luchtvoctigheid ging het mis. B.v. in de wasstraat.
Je kan al een verbetering merken als je de airco aanzet met het kapotte relais
Vervang meteen het 20A door een 30A exemplaar
Veel succes
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Kan dat ook verklaren dat de temp regeling van de airco vaak de weg kwijt is en weer gereset moet worden?
Dan zou het twee vliegen in 1 klap zijn.
Dan zou het twee vliegen in 1 klap zijn.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Ik heb ook inderdaad de indruk dat het probleem bij vochtig weer (vroeg in de ochtend) eerder opspeelt.
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Als je lange stukken rijdt wordt het steeds beter.
Probeer relais T5 te verwijderen.
De airco doet het dan even niet meer maar de stationaire toerenregeling moet dan goed zijn. (proberen kost niets )
Succes
Probeer relais T5 te verwijderen.
De airco doet het dan even niet meer maar de stationaire toerenregeling moet dan goed zijn. (proberen kost niets )
Succes
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
@pier; je zegt dat je de 20A door een 30A vervangt, ik raad het zeer af om zekeringen te vervangen door een hoger amperage. De waarde is niet voor niks door de fabrikant gekozen en de bekabeling is hier op bemeten. Gewoon de standaard nemen, mocht de zekering dan er toch weer uitgaan, dan zit er ergens anders een probleem.
- pier
- Beginner
- Berichten: 29
- Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
- Registration: 31-nf-nt
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: drachten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
- Contacteer:
Re: Uitvallende Stilo 1.8
Beste Entonox,
Zeker, de zekering moeten altijd standaard blijven !! In dit geval is de zekering voor de airco 7.5 A .
Maar ik bedoel het vervangen van het relais. Deze mag gerust hoger zijn dan de standaard zwarte 20A relais.(ivm aanloopstromen)
De rode zijn 30 A. Heb me weer af laten zetten bij de Fiat dealer! Relais van 25 Euro!
Zoek een relais met een diode over de spoel. Het mooiste is een geseald exemplaar( Waterdicht).
Succes
Pier
Zeker, de zekering moeten altijd standaard blijven !! In dit geval is de zekering voor de airco 7.5 A .
Maar ik bedoel het vervangen van het relais. Deze mag gerust hoger zijn dan de standaard zwarte 20A relais.(ivm aanloopstromen)
De rode zijn 30 A. Heb me weer af laten zetten bij de Fiat dealer! Relais van 25 Euro!
Zoek een relais met een diode over de spoel. Het mooiste is een geseald exemplaar( Waterdicht).
Succes
Pier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten