Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Alles over de motortechniek van de Stilo.
StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door StefanCramer »

Jongens,
Ik heb nu vanaf november 3 dagen van mijn Stilo MW 1.8 kunnen genieten en vanaf dat moment is het kommer en kwel door 1 en dezelfde probleem.

Mijn Stilo valt continue uit. Voornamelijk na veel korte ritten en dus veel de motor aan en uit. Hij valt uit bij het afremmen voor het benaderen van bochten, stoplichten en rotondes. Voornamelijk dis als ik in de 2e versnelling zit.

Tevens valt hij veel uit na het starten van de motor. Dit kan zowel met een koude als warme motor gebeuren (na een aantal korte stukjes). Bij koude start schokt en trilt de auto als een Harley Davidson en vaak valt hij na daarna ook uit. Altijd de meldingen Low Oil Pressure, Engine Fail en Car Security.

Bij het starten kan het zelfs 2x achter elkaar gebeuren. Ik merk al meteen aan de toeren dat het gebeuren gaat.

Tot nu toe is er geen garage die weet wat het is, maar rijd ik elke dag met mijn kleine kinderen met een auto die elk moment stil kan vallen. Na het starten doet ie het weer maar daarna kan het zo weer gebeuren. Op een stukje van 3 kilometer kan het zomaar 5 tot 10 keer gebeuren.

Volgens de garage waar hij vandaan komt is het niet de ECU, want dat is een probleem van de 1.6 en niet de 1.8. Gasklephuis is vervangen voor een andere (geen nieuwe), maar volgens hun is dat het ook niet.

Een second opinion bij mijn eigen garage brengt ook twijfel over het gasklephuis. De 1 zegt weer van wel, de ander niet. Ik hoor ook weer dat het wel een oververhitte computer kan zijn en de ander zegt weer van niet. Ik las hier ook iets over een te zwakke accu bij een 1.6? Mijn accu is bij aanschaf wel vervangen.

Alle metingen zijn uiteraard goed.

Is er iemand hier die dit probleem kent of heeft gehad?? Ik wil heel graag eindelijk veilig rijden. De Stilo is echt een super auto. Mooi, lekker krachtig en vooral ruim, maar ik wil dat dit probleem nu stopt.

Hopelijk hebben jullie nog enige tips en adviezen?
Want ik zit echt met mijn handen in het haar.

Grtz,

Stefan

StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door StefanCramer »

Oh jah de verkopende garage heeft het over Veporlock. Lijkt mij onwaarschijnlijk?

Gebruikersavatar
Marex
Beginner
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: di mar 01, 2016 10:59 pm
Registration: 84nlvt
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de zaan
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door Marex »

Hi,
Tis moeilijk oordelen zo, is er al iemand geweest die de computers heeft uitgelezen? Low oil pressure, zou duiden op te weinig olie, maar mag aannemen dat de garage dat ook begrijpt. Zou dus een oliedruk sensor kunen zijn maar dat zou je moeten kunnen lezen in de computers. Zonder oliedruk -> noodloop -> uit. Ik zie ook een melding car securiy. Zit er alarm op? (Zou alleen niet kloppen met je errors, schokkend draaien) . Ik woon niet al te ver van je vandaan, alleen tijd is een issue. Ik kan de auto ook uilezen als je dat zelf niet kunt.

Groeten marc.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door Schumi »

Je zult toch eerst de Stilo moeten laten uit lezen (MES) dat kun je pas echt zien wat er loos is...Dit kun je bij een FSC "Quick-Point" als je FSC donor lid bent gratis laten doen :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door StefanCramer »

De auto is al diverse keren uitgelezen, maar er komt geen enkele fout uit de computer... dat maakt het probleem zo raar.

Ik heb filmpjes van wat er gebeurd, maar geen idee hoe ik dat kan uploaden.

StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door StefanCramer »

View My Video

Ik denk dat het zo gelukt is.

Gebruikersavatar
dray
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: zo okt 12, 2014 4:48 pm
Registration: 64lsnd
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Haarlem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door dray »

Tip , Kijk eens naar je krukas sensor

Spert10
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jan 25, 2015 5:02 pm
Registration: 88nxgn
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Weert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door Spert10 »

Lijkt in grote lijn waar ik last van heb.

hoe is het nu met je stilo?

StefanCramer
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door StefanCramer »

Ik heb een kleine maand geleden mijn eigen garage een gebruikt gasklephuis laten monteren. Toen bleek het probleem nog erger. Na een nieuw origineel gasklephuis te laten monteren zijn alle problemen opgelost!

Onvoorstelbaar dat zo'n simpel onderdeel al die achterlijke fouten aangaf!

Inmiddels net terug van vakantie naar Frankrijk. Veel gereden en alles in orde. Koste een flinke duit zo'n gasklephuis, maar het was het waard!

Gebruikersavatar
lauraesteedejong
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 13, 2017 12:19 pm
Registration: 39-PJ-JZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Eelde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door lauraesteedejong »

Ik lees mee! Heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn Stilo.

Maakt niet uit de de motor koud of warm is, geheel random valt de motor uit als ik de koppeling intrap als ik op rotondes of stoplichten of kruisingen oid af ga.

Hiervoor ben ik bij Bockhoudt geweest, die vertelde me te denken dat het de ECU betreft. Ik ben echter voor een second opinion gegaan en deze garage vertelde me dat het de gasklephuis zou zijn. Een keer goed schoonmaken zou het probleem volgens hem op moeten lossen.

Ben erg benieuwd of jullie ook mij hiermee kunnen helpen! Ben dol op de auto, alleen ben nu wel zat van het uitvallen van de motor...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten