Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis) Onderwerp is opgelost

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Jacktuwet
Beginner
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: za feb 10, 2018 5:57 pm
Registration: 67-lz-lx
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: MAASTRICHT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8  Onderwerp is opgelost

Bericht door Jacktuwet »

Ook mijn 1.8 valt uit.stationair loopt hij dan wel dan niet.ook gaat het toerental op en neer.bij het uitlezen geen storing, Glasklephuis schoon gemaakt . opvallend is als ik de plus van de accu haal dan doet hij het een dag of twee ,niet optimaal maar hij valt niet uit.iemand ervaring hiermee

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door JoorZ105 »

Als je hem in vrij naar 2500 toeren brengt en het gaspedaal vast houdt, blijft hij dan stabiel?

Als je tijdens het rijden de koppeling in trapt, zie je hem dan ver in toeren zakken, tot 500 ofzo?

Ik ben zaken aan het uitsluiten nog.
Vacuüm
Gasklephuis
Alle stekkers op de inlaat, relais bij de accu opfrissen.

Met bovenstaande symptomen zijn voor mij nog verdacht:
Lambda sondes (heb ik besteld, erg waarschijnlijk met genoemde symptomen)
Bougies
Bobines
Cat

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door JoorZ105 »

Stilo is vandaag een uurtje bij de garage geweest voor diagnose.

De lambda zijn door gemeten en geven goede waarden. Die kan ik dus weer terugsturen.

Maandag gaat hij terug voor verder onderzoek.
De lmm in het gasklephuis wordt dan gemeten en ook die van het gebruikte reservehuis.
Het zou wel erg toevallig zijn als beide kapot zijn.
Evt nog brandstofdruk meten.

Pfffff.....

Ik ga nog even injector reiniger erin kiepen bij de tankbeurt morgen....

Gebruikersavatar
pier
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
Registration: 31-nf-nt
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door pier »

Ik heb op de Route du Soleil ook last gehad met de stekkerverbinding van de LMM. Toerental begon enorm te varieren.
Heb het tijdelijk op kunnen lossen door met tie wraps de stekker een kant op te sjorren en gasklep opnieuw inleren.
De resterende 800 km gelukkig geen last meer van gehad. Ik heb de pennetjes in de stekkerverbinding vervangen.
Zoek maar op stekkers automotive (afbeeldingen)

succes :thumbup: :thumbup:

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door JoorZ105 »

Ik wordt er helemaal :crazy: van

garage heeft alles gecheckt.
lmm in het gasklephuis geeft goede waarden.
maar als de airco bv aan gezet wordt reageert de gasklep niet altijd.

brandstofdruk is goed, timing is goed.
Vacuum ok.

Enige verdachte is nog de stationairregelaar op de kop, maar die krijgen ze niet uitgelezen. :silent:
:evil:

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

onderdeelnummer???

Bericht door JoorZ105 »

op de 1.8 16v zit tussen de injectoren een regelaar die blijkbaar (volgens mijn garage) ook de stationair mee regelt.
Ter illustratie: zelfde motor als in het volgende topic. Goed te zien op de 2e foto.
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1592

wie weet het onderdeelnummer?
Is deze na te meten?

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: onderdeelnummer???

Bericht door JoorZ105 »

https://www.totalparts.nl/detail/G10000 ... motor-2004

deze dus.
maar ik kan het onderdeelnummer nergens terugvinden, wat dan ook te linken is aan de 1.8 16v?

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door djacco »

Is een dergelijke regelaar ook aanwezig in de 1.6?

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door JoorZ105 »

Ik heb begrepen van niet.

Het onderdeelnummer is door mijn garage nu achterhaald. Om te testen krijg ik van iemand een gebruikte te leen.
Deze gebruikers waarderen JoorZ105 voor dit bericht:
djacco (do mar 15, 2018 6:12 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.8

Bericht door JoorZ105 »

De stationair regelaar via de nokkenas herstelling zou de dader kunnen zijn.
Hij is schoongemaakt door de garage. Sindsdien valt hij sporadisch terug. Meestal gaat het goed.
Ik heb een reserve gebruikte liggen maar wissel hem nog niet. Even aankijken wat er gebeurt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten