Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis) Onderwerp is opgelost

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

Geen!
Erg veel al gecheckt. Zonder resultaat.
Lambda s vacuüm gasklephuis kps nps
En weet ik wat nog meer....

Gebruikersavatar
pier
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
Registration: 31-nf-nt
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door pier »

Ben erg benieuwd naar het effect van de massadraad.
Realiseer je dat een startkabel grote overgangsweerstanden heeft met de klemmen.
Ik adviseer je om een deugdelijke massadraad te trekken van het deksel rechtstreeks naar de min van de accu.
Je kan dan ook het effect op de lange termijn zien. :o

:thumbup:

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

A dat wist ik niet.
Ga ik proberen

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

gister eens met een dikke koperkabel,weliswaar zonder de kappen eraf te schroeven, gespeeld met verschillende massapunten aan de ene kant en verschillende punten op het blok waar ik zo bij kon.
Bij gasklephuis, ECU huis, onderblok bij thermostaat, bout waarmee de kap op het kleppendeksel zit....

Geen verschil. :problem:

ga eens een afspraak maken bij de dealer denk ik *katching* :crazy:

Gebruikersavatar
J.Amersfoort
Senior
Senior
Berichten: 335
Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
Registration: jn-188-h
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door J.Amersfoort »

Welke brandstof tank je?

Als het een benzinemotor is is dit misschien wel de moeite waard om te proberen:
https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... cificaties

LET OP! Dit is voor benzine-injectie motoren
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

Ook al geprobeerd!
Geen effect.

Gebruikersavatar
J.Amersfoort
Senior
Senior
Berichten: 335
Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
Registration: jn-188-h
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door J.Amersfoort »

Als je alleen maar kleine stukken rijdt is het misschien zoizo aan te raden om de “duurdere” benzine te tanken. Ivm ethanol wat in normale benzine zit.
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

Wij tanken van alles.
Van tinq tot bp.
Zowel korte als lange stukken.
Vanavond krijgt ze een beurt met bosch luchtfilter bougies en oliefilter, na een motor flush te doen komt er nieuwe olie in.

Gebruikersavatar
pier
Beginner
Beginner
Berichten: 29
Lid geworden op: za dec 03, 2016 9:21 pm
Registration: 31-nf-nt
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: drachten
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door pier »

Massa op het gasklephuis en ECU heb ik ook al zonder resultaat geprobeerd..
Maar een serieuze massadraad op het kleppendeksel doet wonderen !
Als je zal de kap op het motorblok verwijderd kun je de draad aansluiten op de middelste rij tapgaten op het deksel met faston stekker,oog.
Het gaat het zeker lukken. :thumbup:
Schuur voor een goede verbinding met de fastonstekker het kleppendeksel iets op. Alu. oxide geleid heel slecht.

Suc6

O ja
Heb op het engelse fiatforum gelezen dat de druksensor van het airco systeem vaak storingen kan veroorzaken.
Hij zit onderaan bij de condensor bijrijderskant.

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Uitvallende Stilo 1.6/1.8 (gasklephuis)

Bericht door JoorZ105 »

gisteravond de beurt gedaan.
bougies waren twee jaar oud. Mooi bruin van kleur, maar wel aan de buitenzijde *buiten de kop dus* wat roestsporen. Nooit eerder zo gezien.
Het oude luchtfilter was een maand of 10-11 oud. Wel viel op dat het oude luchtfilter een schuimlaag aan de ingaande kant had. Dus 1cm schuim, dan het papieren filter, dat toch aardig vervuild was.
Nieuwe bosch luchtfilter, bougies, oliefilter en champion 10w40 olie halfsyntheet.
Even starten voor het aftoppen.....meteen 1200 toeren stationair! Het luchfilter zat dus aardig dicht. Hij zal dit nog wel weg gaan regelen en ik verwacht geen wonderen mbt de stationairloop uiteindelijk want hij was zoekerig als vanouds.

Zodra hij zich na een langere rit bijgeregeld heeft zal ik de massa dan alsnog oppakken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten