Engine failure Stilo alle modellen

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Bobba
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 2:35 pm
Registration: 21phkf
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Hoogeveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door Bobba »

Ik ad de zelfde storing maar die was vanmiddag zo spontaan weg zoals hij ook gekomen was.

Zo meteen ff kijken of ik hem ken uitlezen en wat probleem was.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5366
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door Schumi »

P0300 = Misfire gedecteerd - willekeurige of meerdere cylinders.
P0302 = Misfire gedecteerd cylinder 2.
Een misfire is het wegvallen van de verbranding in een cylinder. Dat hoeft niet per sé de bobine te zijn.
Een verkeerd mengsel kan het ook veroorzaken evenals een lekke klep of een probleem met een injector.
Heel soms is de ecu defect, maar dan heb je volgens mij continue geen vonk op cylinder 2.
Lekke klep kan geconstateerd worden m.b.v. een lektest

Ik zou beginnen met de bougie's te vervangen...en dan meteen de bobine's controleren... ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Bobba
Beginner
Beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: zo feb 28, 2016 2:35 pm
Registration: 21phkf
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Hoogeveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door Bobba »

Bobba schreef:Ik ad de zelfde storing maar die was vanmiddag zo spontaan weg zoals hij ook gekomen was.

Zo meteen ff kijken of ik hem ken uitlezen en wat probleem was.

Mij foutcode was P0340 - Camshaft position sensor "A" Circuit.


Lampje was vanzelf uitgegaan maar toch maar even foutcode gewist en even aanzien of zelfde probleem terug komt.

Maar komt dit probleem vaker voor?
( ECU is nog niet verplaatst) ga als mee zit deze week ff regelen :P

Gebruikersavatar
PriorStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mar 19, 2016 10:48 am
Registration: 90-NH-VT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Lith, Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door PriorStilo »

Hallo! en HELP?!

ik ben een aantal weken in het bezit van een Stilo 1.6.
en heb er helaas al aardig wat storing aan gehad, maar de engine fault blijft terug komen!

zal eerst even wat voorgeschiedenis geven voor een compleet beeld (voor zover het nut heeft):

-bij aanschaf (particulier) de oude eigenaar de distributie riem en oliefilter laten vervangen (ex partner van verkoper werkte bij een ford garage).

-na een week kreeg ik de melding engine fault. dit laten uitlezen bij een garage die melde dat de katalysator niet naar behoren zou werken, dit was vreemd want volgens oude eigenaar zat er sinds een klein jaartje een nieuwe in.. hij heeft melding gereset.

-na een paar dagen ging het lampje weer branden nu maar de anwb gebeld.. deze zei dat het de bougies waren, 1 bobine en misschien de lambda sensor
dus dit alles vervangen (bij een garage) (anwb heeft melding gereset)
Afbeelding

-de dag erna reed ik op de snelweg en ging mn accu lampje branden en mn temperatuur werd heet. ik aan de kant en weer anwb :?
waterpomp was kapot en multiriemen ook deze bij een anwb service center gerepareerd (betaal je overigens geen manuren als je er heen gesleept wordt)

-auto starte wat slecht dus heb de accu zelf vervangen ( er zat een 45AH 400EN in deze vervangen voor een Bosch 63AH 600EN )

- en Jahoor na 3 dagen weer het lampje aan met de storing :wtf: hier ruim een week mee aan het rijden in de hoop dat het misschien vanzelf weg zou gaan?

Wat zou dit nog kunnen zijn?!

hij loopt overigens niet helemaal netjes stationair schokt iets, nog nooit uitgevallen en merk ook niks vreemd tijdens het rijden. hij start koud soms nog wel slecht (7 van de 10 x)

Alvast bedankt!

(en sorry voor de lap tekst :angel: )

Gebruikersavatar
cees26
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1515
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 34HHX3
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door cees26 »

Hoi Nicky.

Engine fault wordt meestal aangegeven als er 1 van de 4 bobines defect is. Vervang ze allemaal, uit voorzorg. Verder zijn de bougies van belang, zeker 1x per jaar vervangen. De accu is ook heel belangrijk, ikzelf heb een 74Ah in de 1.6.

Is de ECU verplaatst ? Deze is, vooral bij een 1.6, veroorzaker van veel storingen. Dit kunnen donerende leden bij een quick point laten uitvoeren.

Heb je al eens de min pool van de accu 3 minuten los gehad ? Dit geeft een reset.

Suc6
Cees
Fiat Bravo 1.4 Tjet 150

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door Drunzy »

Het kan ook zijn dat je ECU al gefrituurd is door de hitte van de motor
Ik zou je adviseren om de stekkers eens van je ECU af te halen en kijken of alle pennentjes nog even hoog zijn als je verzakte pennentjes ziet is je ECU niet goed meer en zal je hem moeten vervangen dit kun je laten doen bij een fsc quickpoint
De ECU is bij de 1.6 de nummer 1 van storings bronnen

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
PriorStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mar 19, 2016 10:48 am
Registration: 90-NH-VT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Lith, Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door PriorStilo »

ah ok ik heb dus 1 bobine vervangen, misschien dan de andere 3 ook ff doen.

of de ecu verplaatst is weet ik niet zal ff gaan kijken onder de kap...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de min pool heb ik ook ff 3min eraf gehad maar helaas.

Gebruikersavatar
PriorStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mar 19, 2016 10:48 am
Registration: 90-NH-VT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Lith, Nederland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door PriorStilo »

Drunzy schreef:Het kan ook zijn dat je ECU al gefrituurd is door de hitte van de motor
Ik zou je adviseren om de stekkers eens van je ECU af te halen en kijken of alle pennentjes nog even hoog zijn als je verzakte pennentjes ziet is je ECU niet goed meer en zal je hem moeten vervangen dit kun je laten doen bij een fsc quickpoint
De ECU is bij de 1.6 de nummer 1 van storings bronnen

Greetz Marten

ehu ok ff een dingetje ben een vrouw :P kan ik dat er gewoon ff vanaf halen? zonder dat er dan meer aan de hand is (misschien domme blonde vraag) en dan zijn het die "dingen"met die rode "hendels" toch?

misschien verstandig om gewoon donateur te worden en ff langs een FSC quickpoint te gaan :D :angel:

bedankt voor jullie tip's he! echt super fijn

gr,
nicky
Deze gebruikers waarderen PriorStilo voor dit bericht:
cees26 (za mar 19, 2016 6:35 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Engine failure

Bericht door Drunzy »

Als 1ste hij is dus niet verplaatst als je zelf niet handig bent met zulke dingen is donateur worden zeker een goed idee

2de je kan de stekkers er gewoon afhalen wel voorzichtig doen de klipjes aan de de onderzijde van de rode klemmen willen nog wel eens afbreken en dan zit hij in feite los en dat is niet de bedoeling ;)

maar omdat hij toch nog verplaatst moet worden zou ik dat lekker aan het Fsc Quickpoint overlaten ;)

greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
jeroen180
Junior
Junior
Berichten: 214
Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
Registration: 62-pd-vs
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Boskoop
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 24 keren
Contacteer:

storing p0300 engine fault vanaf 100kmh Stilo 1.6

Bericht door jeroen180 »

Hallo allemaal

Ik heb een stilo mw 1.6 die bij 100/120 een p0300 storing geeft op cyl 2 en 3. Ik heb de bougies gecontroreerd en staan op 0.85. Dit komt geheel willekeurig voor maar alleen bij deze snelheid. Als je zachter gaat rijden is het ook weer over.

Computer is verplaatst al

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten