Advies aankoop Stilo

Alles over de motortechniek van de Stilo.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Advies aankoop Stilo

Bericht door Schumi »

Alle info over de ECU van een Stilo 1.6 kun je in dit topic vinden... ;)
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =28&t=1888
npjoost schreef:Heb inderdaad al een en ander gelezen over de ECU hier op het forum..

Ik las een aantal berichten van een paar jaar terug over een mogelijke betaalbare oplossing voor het ECU probleem, is die er misschien al/nog? :p

Zo niet, waar heb ik de beste kans op het vinden van een goede ECU en is er een FSC lid/quickpoint die me kan helpen met het verplaatsen van de ECU? Ben zelf niet zo technisch.. :)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Advies aankoop Stilo

Bericht door Moreno83 »

npjoost schreef:De km stand is NAP logisch. Heb de Stilo vrijdag na laten kijken bij de garage en meteen de distributieriem laten vervangen. De auto was volgens de monteur in prima staat en vond de 83.000 op de teller overeenkomen met de staat van de auto.
Dan heb ik niks gezegd! Was niet vervelend bedoeld maar omdat het onderhoud ontbrak begon het bij mij te kriebelen.
Verstandige keus om de distri iig te vervangen!
Die foutmelding kan een spookmelding zijn maar kan ook een ECU probleem zijn. Let op dat Stilo's fijne maar ook "probleem" auto's zijn. Meeste zijn relatief simpel op te lossen als je een beetje handig bent met electronica/massa.

Hoop dat je nog veel plezier met Stilo hebt! :D

Gebruikersavatar
npjoost
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: wo feb 13, 2019 9:02 pm
Registration: 12PHVS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Advies aankoop Stilo

Bericht door npjoost »

Moreno83 schreef:
npjoost schreef:De km stand is NAP logisch. Heb de Stilo vrijdag na laten kijken bij de garage en meteen de distributieriem laten vervangen. De auto was volgens de monteur in prima staat en vond de 83.000 op de teller overeenkomen met de staat van de auto.
Dan heb ik niks gezegd! Was niet vervelend bedoeld maar omdat het onderhoud ontbrak begon het bij mij te kriebelen.
Verstandige keus om de distri iig te vervangen!
Die foutmelding kan een spookmelding zijn maar kan ook een ECU probleem zijn. Let op dat Stilo's fijne maar ook "probleem" auto's zijn. Meeste zijn relatief simpel op te lossen als je een beetje handig bent met electronica/massa.

Hoop dat je nog veel plezier met Stilo hebt! :D
Haha, snap ik ook wel. Het zijn best weinig kilometers voor de leeftijd :D. Ben helaas helemaal niet handig, laat staan met electronica :p. Heb yellowstilo een berichtje gestuurd in de hoop dat hij me verder kan helpen met de ECU, hopelijk valt het allemaal mee. In ieder geval heel fijn om zoveel behulpzame en betrokken mensen tegen te komen op dit forum!!

Gebruikersavatar
Moreno83
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 439
Lid geworden op: wo aug 15, 2018 9:51 pm
Registration: 50-PT-RJ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Enschede
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Advies aankoop Stilo

Bericht door Moreno83 »

Verstandige keuze maar ik zal nog even wachten. Kan ook een reactie van de ECU zijn op de werkzaamheden. Met name als je dit probleem nog niet eerder hebt gehad.
Ik heb bijvoorbeeld een keer een dashboard lampje vervangen terwijl het contact er op stond , kreeg toen ook "loose connection" toen ik et lampje er in deed. Soms zegt het ook niks hoor.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Advies aankoop Stilo

Bericht door Schumi »

Heren...laten we het on - topic houden...het gaan om aankoop advies ;)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten