loose connection

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
AngelaH
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 9:48 am
Kenteken: 79-LR-NH
Carrosserie: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Motor: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Bavel
Vindt dit leuk: 3 keer

Re: loose connection

Berichtdoor AngelaH » zo okt 28, 2018 4:08 pm

yellowstilo schreef:Hallo Angela, zoals ik je al vooraf had aangegeven moet je eerst een paar ritten maken ofwel direct de oude fouten wissen, deze zijn aanwezig ivm. het programmeren op de werkbank zonder aanwezige sensoren, canbus, relais e.d.
Als de ecu tijdens de ritten ziet dat deze fouten niet meer aanwezig zijn dan gaat het MIL/OBD lampje en de bijbehorende engine fault melding vanzelf uit mits er verder geen storingen meer in de auto aanwezig zijn....


:thumbup:

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 114
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Vindt dit leuk: 8 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 26 keer

Re: loose connection

Berichtdoor yellowstilo » zo okt 28, 2018 6:48 pm

Super, wel zorgen dat je de ecu alsnog verplaatst want de orginele montage is een recept voor problemen....

Gebruikersavatar
Alfaro
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: di jun 28, 2016 12:42 am
Kenteken: 13-LD-GS
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Nissewaard
Vindt dit leuk: 2 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 5 keer

Re: loose connection

Berichtdoor Alfaro » zo jan 20, 2019 5:38 pm

djacco schreef:Wat heb je gedaan om het op te lossen?


Zat in de kabelboom, dus die heb ik volledig nagelopen en opnieuw "opgebouwd/hersteld"
Zekering van de ECU sloeg uiteindelijk door, waardoor ik verder ben gaan zoeken in de kabelboom.

Met het doormeten kwam ik niets tegen, maar uiteindelijk bleek er sluiting te ontstaan en andere verbindingen verbroken.

Roestduivel had ook her en der toegeslagen bij de connectoren ;)
Ons wagenpark;

Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1174
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Kenteken: 93-LS-KP
Carrosserie: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Motor: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Vindt dit leuk: 178 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 162 keer

Re: loose connection

Berichtdoor djacco » wo jan 23, 2019 8:34 am

Heb je misschien foto's van waar in de kabelboom het probleem zat? Kan interessant zijn voor anderen om dit probleem op te lossen :D

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Kenteken: 72-RP-LT
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Vindt dit leuk: 1 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 6 keer

Re: loose connection

Berichtdoor StiloPriest » zo jun 02, 2019 12:29 am

Hey Abarth luitjes,

Ik heb mijn Stilo nu ruim 2 jaar en heb hem van onder tot boven helemaal klaargemaakt en heeft mijn nog niet, tot nu toe dan, laten staan door een electronische fout!!!!!!!
Tja hahaha tot nu toe zei ik al!!!! En gelukkig stond ik nog gewoon thuis Pfffff massel
Jahoor ik had dus ook een "loose Connection" op mijn display en nog een hele reeks andere meldingen en ja dan word het dus "meten"(is weten) en de hersencellen laten zweten met dit warme weer hihihi
Ik zag met het uitlezen de melding "U1701-Can network (NCR - NCM)" in de uitleg stond dat de fout nu niet werd waargenomen, en dat kan 2 dingen betekenen 1-doordat er geen commando word gegeven en dus geen nodenummer word gegenereerd............2-er is dus geen can-netwerk fout is, maar een signaal wat over het netwerk gaat maar niet gezien word cq aankomt bij de desbetreffende ecu.
Heb met de canbus nodenummertester signalen getest maar niets vreemds te zien op de nodebus checker???!!!
Heb toch voor de zekerheid aders van het can-netwerk op breuken gecontroleerd en dus verschillende keren van de te meten ECU's de connectoren losgenomen en vandaaruit gemeten en alles zag er goed uit.
Daarna ben ik maar op de connectoren meetpunten gaan creëren om mijn scoop te kunnen aansluiten want ik had die gedachten dat het een sensor zou moeten zijn waarvan het signaal gebruikt word voor de motor ecu als zowel de transmissie ecu, ivm de U1701 melding want hieruit lijkt het zo dat er geen communicatie tussen motor en trans ecu is en dit terwijl de aders geen breuken hebben??!!
Na een hele tijd gemeten te hebben met de scoop en ik nog steeds niets anders kon bedenken dan dat er toch ergens een signaal van een sensor niet bij de desbetreffende ecu aankwam(en het meten werd lastig gemaakt doordat de motor maar heel even bleef lopen en daarna weer uitviel, en ik dus elke keer een meetperiode met de scoop moest opnemen en het opgenomen signaal terug moest kijken) en ik dus op het laatst maar bedacht om mijn motor-ecu maar helemaal te wissen(zogenaamd virginizen) en zo alles maar eens opnieuw inleren en zien wat dat brengt!!!
Dus ik trek eerst de A-connector los en bekijk deze nog maar even, automatisme denk ik, en wat zie ik op een van de pinnen van de ecu zitten, een heel klein bulletje leek wel siliconenkit en je moest goed kijken en dan was het goed te zien!! En tevens heb ik maar een vergrootglas gepakt en de gaatjes van de connector bekeken en bij een zag ik ook een bulletje met het zelfde zitten???
Heb toen de beide connectoren gecontroleerd en ook hier op 1 pin van de ecu en 1 gaatje van de connector hetzelfde bulletjes troep!!
Daarna alles goed gecleaned met contactspray(dus geen WD40 want dit verwijderd geen siliconen kleef troep) en goed laten inwerken en daarna alles weer aangesloten zonder dus de ECU te wissen naar fabrieksstand, en hij liep meteen weer doet alles weer wat hij moet doen.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken en wat ik dus bedoel te zeggen controleer je connectoren heel erg goed, want net als bij mij, ondanks dat ik verschillende keren mijn connectoren los heb genomen en controleerde kon ik zo niets zien maar met geluk dat bij de laatste keer lostrekken bleef er een bulletje op het ecu-pennetje zitten en dus het eea duidelijk werd!!!

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik heb er ook foto's van gemaakt en 2 heb ik nu geplaatst en lijkt mij wel duidelijk.

Afbeelding
Afbeelding


suc6 aan allen met deze melding!!!
Michael
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten