loose connection

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
AngelaH
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 9:48 am
Registration: 79-LR-NH
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Bavel
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door AngelaH »

yellowstilo schreef:Hallo Angela, zoals ik je al vooraf had aangegeven moet je eerst een paar ritten maken ofwel direct de oude fouten wissen, deze zijn aanwezig ivm. het programmeren op de werkbank zonder aanwezige sensoren, canbus, relais e.d.
Als de ecu tijdens de ritten ziet dat deze fouten niet meer aanwezig zijn dan gaat het MIL/OBD lampje en de bijbehorende engine fault melding vanzelf uit mits er verder geen storingen meer in de auto aanwezig zijn....
:thumbup:

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door yellowstilo »

Super, wel zorgen dat je de ecu alsnog verplaatst want de orginele montage is een recept voor problemen....

Gebruikersavatar
Alfaro
Beginner
Beginner
Berichten: 44
Lid geworden op: di jun 28, 2016 12:42 am
Registration: 13-LD-GS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Nissewaard
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alfaro »

djacco schreef:Wat heb je gedaan om het op te lossen?
Zat in de kabelboom, dus die heb ik volledig nagelopen en opnieuw "opgebouwd/hersteld"
Zekering van de ECU sloeg uiteindelijk door, waardoor ik verder ben gaan zoeken in de kabelboom.

Met het doormeten kwam ik niets tegen, maar uiteindelijk bleek er sluiting te ontstaan en andere verbindingen verbroken.

Roestduivel had ook her en der toegeslagen bij de connectoren ;)
Ons wagenpark;

Fiat Stilo Abarth 3D, Skywindow
Fiat Idea 1.4 16V Emotion
Volvo V40 Geartronic
Alfa Romeo Spider Serie 4

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door djacco »

Heb je misschien foto's van waar in de kabelboom het probleem zat? Kan interessant zijn voor anderen om dit probleem op te lossen :D

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door StiloPriest »

Hey Abarth luitjes,

Ik heb mijn Stilo nu ruim 2 jaar en heb hem van onder tot boven helemaal klaargemaakt en heeft mijn nog niet, tot nu toe dan, laten staan door een electronische fout!!!!!!!
Tja hahaha tot nu toe zei ik al!!!! En gelukkig stond ik nog gewoon thuis Pfffff massel
Jahoor ik had dus ook een "loose Connection" op mijn display en nog een hele reeks andere meldingen en ja dan word het dus "meten"(is weten) en de hersencellen laten zweten met dit warme weer hihihi
Ik zag met het uitlezen de melding "U1701-Can network (NCR - NCM)" in de uitleg stond dat de fout nu niet werd waargenomen, en dat kan 2 dingen betekenen 1-doordat er geen commando word gegeven en dus geen nodenummer word gegenereerd............2-er is dus geen can-netwerk fout is, maar een signaal wat over het netwerk gaat maar niet gezien word cq aankomt bij de desbetreffende ecu.
Heb met de canbus nodenummertester signalen getest maar niets vreemds te zien op de nodebus checker???!!!
Heb toch voor de zekerheid aders van het can-netwerk op breuken gecontroleerd en dus verschillende keren van de te meten ECU's de connectoren losgenomen en vandaaruit gemeten en alles zag er goed uit.
Daarna ben ik maar op de connectoren meetpunten gaan creëren om mijn scoop te kunnen aansluiten want ik had die gedachten dat het een sensor zou moeten zijn waarvan het signaal gebruikt word voor de motor ecu als zowel de transmissie ecu, ivm de U1701 melding want hieruit lijkt het zo dat er geen communicatie tussen motor en trans ecu is en dit terwijl de aders geen breuken hebben??!!
Na een hele tijd gemeten te hebben met de scoop en ik nog steeds niets anders kon bedenken dan dat er toch ergens een signaal van een sensor niet bij de desbetreffende ecu aankwam(en het meten werd lastig gemaakt doordat de motor maar heel even bleef lopen en daarna weer uitviel, en ik dus elke keer een meetperiode met de scoop moest opnemen en het opgenomen signaal terug moest kijken) en ik dus op het laatst maar bedacht om mijn motor-ecu maar helemaal te wissen(zogenaamd virginizen) en zo alles maar eens opnieuw inleren en zien wat dat brengt!!!
Dus ik trek eerst de A-connector los en bekijk deze nog maar even, automatisme denk ik, en wat zie ik op een van de pinnen van de ecu zitten, een heel klein bulletje leek wel siliconenkit en je moest goed kijken en dan was het goed te zien!! En tevens heb ik maar een vergrootglas gepakt en de gaatjes van de connector bekeken en bij een zag ik ook een bulletje met het zelfde zitten???
Heb toen de beide connectoren gecontroleerd en ook hier op 1 pin van de ecu en 1 gaatje van de connector hetzelfde bulletjes troep!!
Daarna alles goed gecleaned met contactspray(dus geen WD40 want dit verwijderd geen siliconen kleef troep) en goed laten inwerken en daarna alles weer aangesloten zonder dus de ECU te wissen naar fabrieksstand, en hij liep meteen weer doet alles weer wat hij moet doen.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken en wat ik dus bedoel te zeggen controleer je connectoren heel erg goed, want net als bij mij, ondanks dat ik verschillende keren mijn connectoren los heb genomen en controleerde kon ik zo niets zien maar met geluk dat bij de laatste keer lostrekken bleef er een bulletje op het ecu-pennetje zitten en dus het eea duidelijk werd!!!

Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik heb er ook foto's van gemaakt en 2 heb ik nu geplaatst en lijkt mij wel duidelijk.

Afbeelding
Afbeelding


suc6 aan allen met deze melding!!!
Michael
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
anton
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 05, 2020 6:02 am
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door anton »

Bij mij is het probleem opgelost. Ik kreeg melding loosde connecties en alles op dashboard ging branden, motor sloeg af en toe uit. Na het vervangen van de standaard radio. Probleem lag bij de bedrading. Er blijven twee draden over ..een roze en roze met zwart. Als die via de cassette waar de radio in zat aarde maakt geeft hij deze storing ook

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Stilo 1.4 16V met de melding loose connection

Bericht door Alexander1972 »

Hallo luitjes,

Ik heb een stilo 1.4 16V uit 2004 en ik krijg steeds de melding loose connection. Maar het rare is dat ik die in veeeeeeeeeeelvoud krijg als het warm is/wordt maar minder als het "koud" is.
De auto doet verder niet raar of n et wat dan ook reageert normaal en alles blijft het ook gewoon doen, maar soms gaan alle melding op het dashboard branden en valt alles "uit" maar de auto blijft het gewoon doen..........


ik hoop dat je me kan helpen. Anders moet ik afscheid nemen van mn leuke stilo

Alex
Laatst gewijzigd door Alexander1972 op vr jul 24, 2020 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Schumi »

Ik zou zeggen...neem dit topic even door en je weet weer wat!!!
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
bberg (vr jul 24, 2020 12:41 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Alexander1972
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: do jul 23, 2020 3:54 pm
Registration: 21NXZP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Rijssen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Alexander1972 »

@Schumi,

alles wat ik in dit bericht lees gaat over een abarth of een 1.6 of een 1.8 en alle auto's vallen uit en of stil en deze klachten heeft de mijne niet....

steeds hopend op een oplossing.

Laat het duidelijk zijn ik ben geen monteur en heb op auto gebied ook zeker geen 2 rechterhandjes :D :D :D :D ;-)

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: loose connection

Bericht door Schumi »

Doe wat ik je in mijn Pm berichten heb gezegd...en het gaat goed komen.

Je Stilo moet in ieder geval worden uitgelezen...zodat de fout codes naar boven komen...en dan kan het probleem pas worden opgelost.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten