Hey Abarth luitjes,
Ik heb mijn Stilo nu ruim 2 jaar en heb hem van onder tot boven helemaal klaargemaakt en heeft mijn nog niet, tot nu toe dan, laten staan door een electronische fout!!!!!!!
Tja hahaha tot nu toe zei ik al!!!! En gelukkig stond ik nog gewoon thuis Pfffff massel
Jahoor ik had dus ook een "loose Connection" op mijn display en nog een hele reeks andere meldingen en ja dan word het dus "meten"(is weten) en de hersencellen laten zweten met dit warme weer hihihi
Ik zag met het uitlezen de melding "U1701-Can network (NCR - NCM)" in de uitleg stond dat de fout nu niet werd waargenomen, en dat kan 2 dingen betekenen 1-doordat er geen commando word gegeven en dus geen nodenummer word gegenereerd............2-er is dus geen can-netwerk fout is, maar een signaal wat over het netwerk gaat maar niet gezien word cq aankomt bij de desbetreffende ecu.
Heb met de canbus nodenummertester signalen getest maar niets vreemds te zien op de nodebus checker???!!!
Heb toch voor de zekerheid aders van het can-netwerk op breuken gecontroleerd en dus verschillende keren van de te meten ECU's de connectoren losgenomen en vandaaruit gemeten en alles zag er goed uit.
Daarna ben ik maar op de connectoren meetpunten gaan creƫren om mijn scoop te kunnen aansluiten want ik had die gedachten dat het een sensor zou moeten zijn waarvan het signaal gebruikt word voor de motor ecu als zowel de transmissie ecu, ivm de U1701 melding want hieruit lijkt het zo dat er geen communicatie tussen motor en trans ecu is en dit terwijl de aders geen breuken hebben??!!
Na een hele tijd gemeten te hebben met de scoop en ik nog steeds niets anders kon bedenken dan dat er toch ergens een signaal van een sensor niet bij de desbetreffende ecu aankwam(en het meten werd lastig gemaakt doordat de motor maar heel even bleef lopen en daarna weer uitviel, en ik dus elke keer een meetperiode met de scoop moest opnemen en het opgenomen signaal terug moest kijken) en ik dus op het laatst maar bedacht om mijn motor-ecu maar helemaal te wissen(zogenaamd virginizen) en zo alles maar eens opnieuw inleren en zien wat dat brengt!!!
Dus ik trek eerst de A-connector los en bekijk deze nog maar even, automatisme denk ik, en wat zie ik op een van de pinnen van de ecu zitten, een heel klein bulletje leek wel siliconenkit en je moest goed kijken en dan was het goed te zien!! En tevens heb ik maar een vergrootglas gepakt en de gaatjes van de connector bekeken en bij een zag ik ook een bulletje met het zelfde zitten???
Heb toen de beide connectoren gecontroleerd en ook hier op 1 pin van de ecu en 1 gaatje van de connector hetzelfde bulletjes troep!!
Daarna alles goed gecleaned met contactspray(dus geen WD40 want dit verwijderd geen siliconen kleef troep) en goed laten inwerken en daarna alles weer aangesloten zonder dus de ECU te wissen naar fabrieksstand, en hij liep meteen weer doet alles weer wat hij moet doen.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken en wat ik dus bedoel te zeggen controleer je connectoren heel erg goed, want net als bij mij, ondanks dat ik verschillende keren mijn connectoren los heb genomen en controleerde kon ik zo niets zien maar met geluk dat bij de laatste keer lostrekken bleef er een bulletje op het ecu-pennetje zitten en dus het eea duidelijk werd!!!
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben, ik heb er ook foto's van gemaakt en 2 heb ik nu geplaatst en lijkt mij wel duidelijk.
suc6 aan allen met deze melding!!!
Michael