Silicone Gel in Ecu stekker

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mark-abarth24
Master
Master
Berichten: 636
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 07-RP-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 72 keren
Contacteer:

Silicone Gel in Ecu stekker

Bericht door mark-abarth24 »

hallo allemaal,

Ik zat vandaag is wat te lezen op het internet. Daar kwam ik er achter dat in de Ecu stekker van de stilo gevuld is met Silicone Gel voor de afdichting. Maar na is wat verder lezen kwam ik er ook achter dat dit motor storing kan geven door ouderdom van de Silicone Gel. Deze kan op de Contacten gaan zitten en niet uitleesbaren fout geven ( niet uit te lezen door de computer maar wel merkbaar in bijvoorbeeld prestaties / vermogen ) . Zijn er mensen met zulke ervaringen ben daar gewoon is benieuwd naar. Dit omdat er vaak Bij bijvoorbeeld de 1,6 problemen zijn met de Ecu.

De ervaring was van mensen die dit probleem hebben. Schoonmaak met remmenreiniger en uit blazen probleem opgelost
Onze auto's

Fiat Stilo Abarth 5M Zwart

Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha

Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Silicone Gel in Ecu stekker

Bericht door Schumi »

De problemen bij de Stilo met de 1.6 motor ECU's is de oorzaak inmiddels bekend...en heeft ook zeker niets met dit verhaal van doen...is misschien van toepassing voor andere merken....maar zeker niet voor de Stilo.1.6 motoren.

Dus voordat je eigenaren met een Stilo 1.6 nu valse hoop gaat geven dmv de ECU te gaan bewerken met remmen reiniger...is nmm niet de oplossing ;) maar daar is genoeg over de lezen in het ECU topic.....(http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... =28&t=1888)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
mark-abarth24
Master
Master
Berichten: 636
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 07-RP-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Gegeven waarderingen: 57 keren
Ontvangen waarderingen: 72 keren
Contacteer:

Re: Silicone Gel in Ecu stekker

Bericht door mark-abarth24 »

Het Ecu verhaal is bekend probleem .
Maar zo bedoelde ik het ook niet helemaal. Het is dat er misschien na bijvoorbeeld het vervangen no lichte storingen over blijven. Dat hoeft ook niet eens de Ecu stekker te zijn. Want de Abs/Esp stekkers is er ook mee gevuld ben ik achter Volgens Bosch .

Wat ik nu ervaren heb bij een sloop stilo ( Abarth) . Dat het uit de Connector liep een soort lijm achtiche substantie. Maar na wat Google op Silicone pasta en Silicone Gel en Silicone Seal. Kwam ik aan dit verhaal.

Dit wilden ik is delen of hier mensen negatieve ervaringen hebben met dit spul ?
Onze auto's

Fiat Stilo Abarth 5M Zwart

Nissan Tino 1,8 automaat familie Car = van de vrouw ( Emotieloze auto.) haha

Besmet door het Stilo virus een recept is er niet. Oplossing is dan maar aan stilo 4 beginnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 6 gasten