Pagina 11 van 12

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 10:16 am
door fiatstilofanatic
Drunzy schreef:1. Binnenscherm van wielkas losmaken.

2. Schroeven van de bumper aan de binnenkant bij de wielkasten losmaken deze zitten aan de binnenzijde van je zijscherm 2stuks per kant.

3. Bouten aan de onderzijde van je bumper losmaken achter de rubber lip.

4. bouten aan de bovenzijde van de bumper losmaken onder de motorkap.

5. Verwijder bumper.

6. Boutjes en moertjes koplampen losdraaien
Vergeet ook niet de zwarte plastic beugeltjes aan de onderzijde van je koplamp eraf te halen

7. Verwijder stekkers van de units.

8. Pak de koplamp stevig vast en haal hem eruit :)

Greetz Marten
eventueel foto van waar die schroeven zitten bij wielkuip?

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 11:14 am
door Schumi
Er is hier ook nog een "How-To" van he...als je nu gewoon even goed op het forum gaat kijken dan voorkomt dat onnodige vragen...en kun je zo verder ;)

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 11:22 am
door fiatstilofanatic
Schumi schreef:Er is hier ook nog een "How-To" van he...als je nu gewoon even goed op het forum gaat kijken dan voorkomt dat onnodige vragen...en kun je zo verder ;)
Ik heb al lang het forum bekeken
vraag alleen of die nog een foto heeft van waar de bouten zitten
en die how to is gewoon een filmpje, meer niet, of mis ik een how to?

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 11:52 am
door Schumi
Dan heb je weer niet goed gekeken... ;)

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 12:22 pm
door Drunzy
Nee heb geen foto ervan maar ze zitten precies op de scheiding waar je bumper en zijscherm samen komen daar zit aan de binnenkant een uitstekende richel als je met je hand erbij langs gaat voel je ze wel zitten

Greetz Marten

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: di nov 29, 2016 1:12 pm
door Schumi
Die staan allemaal in de "How-To" Drunzy ;)

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: ma okt 02, 2017 9:39 pm
door JPdeC
Allen,
Misschien wel mosterd na de maaltijd , maar de snelste en meest makkelijke methode om je linker dimlicht te vervangen is de volgende .
Ten minste bij mijn MW met de 1600 motor. Pak je garage krik .
Zet die er links voor onder , wiel net vrij van de grond, demonteer je linker linker wielkuip. Dit zijn 6 Parkers. Trek je wielkuip uit het spatbord en je kunt er zo veel makkelijk bij. Je bent dan met 5 minuten klaar .
Anders mag je de accubak uit bouwen en daar wordt je ook niet vrolijk van.
Om je afdekpkap makkelijk terug te steken in de unit kan je voorzichtig de lipjes iets puntig vijlen.dan vallen ze makkelijker in de opening van de unit.
Denk er om dat je ze niet dunner maakt want dan sluit het deksel niet voldoende op pakking en krijg je condensvorming.
Succes en groet,
Jean Paul.

Koplamp

Geplaatst: zo feb 10, 2019 5:24 pm
door Luigi
Beste Stilofielen.

Ben vandaag aan mijn Stilo begonnen.
Zoals men zegt "de kop is eraf"
Rechter koplamp staat blank (zie foto), het is me helaas niet gelukt het glas(plastic) eraf te halen.
Heeft nog iemand tips en of trucs?

Groet Luigi;
Koploos.jpg
Aquakoplamp.jpg

Re: Koplamp

Geplaatst: zo feb 10, 2019 6:39 pm
door Luigi
Ik dacht kom laten we kijken op het internet naar nieuwe koplampen.
Tot mijn verbazing zijn er koplampen tot bouwjaar 03-2003 en op andere websites is het bouwjaar niet van belang??
Sommige hebben blauw parkeerlicht en sommige wit.
Dan zijn er lampen met twee H7 lampen en een H1 lamp en met een H7 lamp en twee H1 lampen.
En dan ook nog veel verschillende merken.
Is er verschil in de bouwjaren (koplamp technisch)?
Waar moet ik verder opletten bij de aanschaf van een koplamp?

Groet Luigi.

Re: Koplamp aangelegenheden

Geplaatst: ma feb 11, 2019 1:55 pm
door kaasjager
Er zit alleen verschil in 3 en 5 deurs koplampen.
Voor de 3 deurs heb je koplampen met en zonder mistlicht.
Met mistlicht is H7(dimlicht) en 2x H1(grootlicht en mistlicht)
Zonder mistlicht is H7(dimlicht) en H1(grootlicht).
Bouwjaar maakt niks uit.