Check Engine / Check car security / Motor uitval

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
dennisvanputten
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door dennisvanputten »

Dag FSC leden,
Sinds ik in het bezit ben van een Stilo krijg ik af en toe de melding Check engine. Dit krijg ik alleen op de snelweg. Ik kan wel doorrijden en verder is er niets te merken aan de auto. Na een paar keer de meldingstoon is het ook weer verdwenen. Auto uit laten lezen; canbus-uit storing en verder een paar airco gerelateerde errors. Het uitlezen duurde erg lang, de data keam heel langzaam binnen. Langer dan normaal zei de garage. Na het deleten van de foutcodes krijg ik deze melding nog steeds. Het komt niet hel vaak voor, dus vooralsnog geen probleem

Totdat ik afgelopen week regelmatig stil kwam te staan met een Check car security melding. Auto slaat af en is niet direct opnieuw te starten. Deuren open/dicht op slot en starten maar weer. Dit kwam steeds vaker terug waardoor er niet normaal meer mee te rijden viel.

Vervolgens heb ik nog een enkele keer een melding gekregen over de radiator. Dop open draaien ofzoiets stond er in het scherm. Ik weet niet meer precies wat er stond want het was een vrij lang verhaal.

Momenteel stopt de auto zodra de motor warm is. De temperatuur meter valt naar beneden en het rode lampje daarnaast gaat branden. Auto valt uit en je moet een paar minuten wachten tot hij weer te starten is. Zodra de auto op contact wordt gezet gaat het rode lampje bij de temperatuur meter al branden.

Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar konden ze de ecu niet eens meer uit lezen. Dit leek dus een duidelijk verhaal. Ecu opgestuurd naar een reperateur, deze kon echter geen problemen vinden in de ecu.

Ze gaan hem morgen ochtend opnieuw terug plaatsen en kijken wat er gebeurd.

Iemand enig idee of komt het enigzins bekend voor?
Ik heb de forums wel een beetje doorgelezen en daaruit blijkt eigenlijk dat het altijd aan de ecu ligt.

Groeten Dennis

Gebruikersavatar
Marex
Beginner
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: di mar 01, 2016 10:59 pm
Registration: 84nlvt
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de zaan
Gegeven waarderingen: 21 keren
Ontvangen waarderingen: 14 keren
Contacteer:

Re: Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door Marex »

Hi dennis,
De meeste canbus storingen komen toch door slechte connecties in de connectoren,. Zekering kast in de auto connectors los vast maken en evt. Inspuiten met contact spray. Ditzelfde met de connectors in je accubak. Eigenlijk gewoon iedere connector die je kunt vinden :-) als je dit zelf uitleest met mes, zal je erg veel canbus errors tegen komen.
Groeten marc.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door japioo »

dennisvanputten schreef:Dag FSC leden,
Sinds ik in het bezit ben van een Stilo krijg ik af en toe de melding Check engine. Dit krijg ik alleen op de snelweg. Ik kan wel doorrijden en verder is er niets te merken aan de auto. Na een paar keer de meldingstoon is het ook weer verdwenen. Auto uit laten lezen; canbus-uit storing en verder een paar airco gerelateerde errors. Het uitlezen duurde erg lang, de data keam heel langzaam binnen. Langer dan normaal zei de garage. Na het deleten van de foutcodes krijg ik deze melding nog steeds. Het komt niet hel vaak voor, dus vooralsnog geen probleem

Totdat ik afgelopen week regelmatig stil kwam te staan met een Check car security melding. Auto slaat af en is niet direct opnieuw te starten. Deuren open/dicht op slot en starten maar weer. Dit kwam steeds vaker terug waardoor er niet normaal meer mee te rijden viel.

Vervolgens heb ik nog een enkele keer een melding gekregen over de radiator. Dop open draaien ofzoiets stond er in het scherm. Ik weet niet meer precies wat er stond want het was een vrij lang verhaal.

Momenteel stopt de auto zodra de motor warm is. De temperatuur meter valt naar beneden en het rode lampje daarnaast gaat branden. Auto valt uit en je moet een paar minuten wachten tot hij weer te starten is. Zodra de auto op contact wordt gezet gaat het rode lampje bij de temperatuur meter al branden.

Ik heb de auto naar de garage gebracht en daar konden ze de ecu niet eens meer uit lezen. Dit leek dus een duidelijk verhaal. Ecu opgestuurd naar een reperateur, deze kon echter geen problemen vinden in de ecu.

Ze gaan hem morgen ochtend opnieuw terug plaatsen en kijken wat er gebeurd.

Iemand enig idee of komt het enigzins bekend voor?
Ik heb de forums wel een beetje doorgelezen en daaruit blijkt eigenlijk dat het altijd aan de ecu ligt.

Groeten Dennis
Dennis, uit laten lezen bij een Fiat dealer ( of MES ) of met een universeel uitleesapparaat ?

Gebruikersavatar
Source
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: vr apr 15, 2016 7:41 pm
Registration: 14-NV-BZ
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Den Helder
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door Source »

Wij hebben precies hetzelfde probleem, ook melding loose connection erbij. Alleen hoe weet is waar het probleem zit -_-
Al doende leert men

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door paul »

Bij mij was ook de melding Loose Connection, bleek de krukas censor te zijn. simpel zelf te doen, staat volgens mij ook een how to van op het forum. een brug is wel handig.
Paul.

Gebruikersavatar
ktm_rocks
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: wo sep 02, 2015 4:39 pm
Registration: 19-NG-HL
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (182B6.000)
Woonplaats: Emmen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Check Engine / Check car security / Motor uitval

Bericht door ktm_rocks »

Volgens mij is dit gewoon de standaard Stilo ECU kwaal?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten