Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
olafvw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: za feb 07, 2015 4:47 pm
Registration: 17jght
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Geleen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door olafvw »

Beste leden,

Ik heb naast de P0220 melding het volgende opgemerkt. Stand gaspedaal in MES gaat niet verder dan 35% bij volledig indrukken. Stand smoorklep gaat ook niet verder dan 23%. Kruistest leert dat het gaspedaal zelf in orde is.

Kan dit alles veroorzaakt worden door een defect gasklephuis? En waar zit deze verstopt bij de 2.4?
Bij de 1.2 zie je 'm namelijk zo zitten haha.

Graag had ik jullie hulp.
Alvast bedankt!

Olaf

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door kaasjager »

Gasklephuis zit onder je motor ecu.
Ik heb deze eventueel nog los liggen

Gebruikersavatar
olafvw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: za feb 07, 2015 4:47 pm
Registration: 17jght
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Geleen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door olafvw »

Stom, ik keer er dus gewoon een de hele tijd langs.
Dankjewel! Heb inmiddels het gasklephuis geruild met dat van een andere Abarth zonder dit probleem.
Echter haalt het niks uit.
Ik word er een beetje door ontmoedigd, ik weet niet waar ik nog heen kan kijken.
Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door kaasjager »

Gaspedaal voor de zekerheid ook niet even omgewisseld?

Gebruikersavatar
olafvw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: za feb 07, 2015 4:47 pm
Registration: 17jght
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Geleen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door olafvw »

Heb ik inderdaad ook al gewisseld. Geen succes. Ik weet even niet hoe verder

Gebruikersavatar
olafvw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: za feb 07, 2015 4:47 pm
Registration: 17jght
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Geleen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door olafvw »

Stand gaspedaal piste 2 komt niet verder dan 0,39% zie ik. Wat wil dat zeggen?

Gebruikersavatar
olafvw
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: za feb 07, 2015 4:47 pm
Registration: 17jght
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Geleen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door olafvw »

Niemand?

Gebruikersavatar
yellowstilo
Junior
Junior
Berichten: 121
Lid geworden op: wo jan 29, 2014 3:47 pm
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 27 keren
Contacteer:

Re: Stand gaspedaal niet verder dan 35%

Bericht door yellowstilo »

er zitten 2 weerstandsbanen in zowel de gaspedaalsensor als de gasklepsensor, deze genereren een signaal ergens tussen de 0,5 en 4,75 volt maar dan tegengesteld zodat de som van de 2 waardes hetzelfde blijft (is controle of beide banen in orde zijn)
Als 1 baan niet (goed) werkt (in jouw geval baan/piste 2) dan treedt de beveiliging in werking omdat je dan geen reserve-baan hebt die nodig is voor de veiligheid.
De ecu gaat dan in "limp home" mode ofwel de noodloop.
Dus beide weerstandsbanen checken op correcte werking over hel hele traject + de bedrading en connectors tussen de sensor en de ecu.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 6 gasten