How to start

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma dec 11, 2017 3:28 pm
Registration: 64-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Lekkerkerk
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

How to start

Bericht door Dennis »

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik een 1.8 dynamic gekocht. Helaas was er een hoop aan te merken op de auto, abs/esp error bij vertrek autobedrijf, een achterbak die niet sloot, parkeersensoren die het niet doen, een niet werkend en geheel sluitend panoramadak en de veelvoorkomende airbag fout. Aangezien de auto nieuw voor me is, heb ik er rustig mee gereden.

De rit ernaartoe was lang, mijn huidige auto al 1,5 week door de afkeur apk heen dus ik besloot hem toch te kopen aangezien hij erg lekker reed !

De rit terug was 3 uur lang door de sneeuw heen dus ik leerde de auto goed kennen.. doordat ik in hogere versnelling niet al te hard ging, merkte ik dat bij zware belasting/meer gas geven hij licht stotterde, op een gegeven moment kreeg ik het motormanagement lampje in beeld.

Nu dus op zoek naar de (mogelijke) oorzaken, dus kwam ik al snel op dit forum.

Als iemand een stappenplan voor het fixen van de problemen heeft, graag ! De ecu heb ik bekeken maar deze zit aan de achterkant van de motor dus erg handig kijken is het niet, ik zag geen verzakte pinnetjes maar dat is denk ik onmogelijk zo goed te zien. Is het ecu probleem vooral bij de 1.6 ?

Ik lees ook aardproblemen op 3 mogelijke punten, te zwakke accu's en slechte aarddraad ecu voorbij komen. De dashboardverlichting zwakt even af als ik mijn achterruitverwarming aanzet, zou dit iets betekenen ?

Als iemand me een te verwachten volgorde zou kunnen geven, super graag !

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Dennis Ferdinandus

Gebruikersavatar
rlulofs
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: wo apr 26, 2017 9:30 pm
Registration: 60-JL-Bv
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Appingedam
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: How to start

Bericht door rlulofs »

Als ik u was zal ik de auto eerst laten uitlezen.voordat je dingen gaat vervangen of veranderen.
Fiat Stilo MW 1.6 16v Dynamic

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: How to start

Bericht door japioo »

Hoi Dennis,
Inderdaad uit laten lezen met MES bij een Quick Point, dan weet je al veel meer.
Airbag fout komt wel vaker voor, zoek even op het forum hoe dat op te lossen.
Dat stotteren / inhouden lijkt me meer iets van een bobine of bougie. Krijg je vooral bij gretig gasgeven want op dat moment moet ie een goeie vonk geven.

Gebruikersavatar
Dennis
Beginner
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: ma dec 11, 2017 3:28 pm
Registration: 64-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Lekkerkerk
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: How to start

Bericht door Dennis »

Bedankt voor de tips, de airbag fout heb ik inderdaad al veel voorbij horen komen en daar ga ik mee aan de slag. Gezien de hoeveelheid fouten hoopte ik op een gezamelijke oorzaak. Vandaag is het achterbakprobleem opgelost door alles los te halen, in te spuiten met WD40 en de restantjes van zo'n snapon deeltje van de achterklep plastic kap te verwijderen uit het slotmechanisme (en de automatische opener weer aan te zetten in het systeem menu ;-) )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten