Hallo allemaal.
Sinds vandaag krijg ik een "engine fault" code in het dashboard te zien. Dit had ik al eens eerder gekregen. Laten uitlezen bij de garage en die hebben de code uiteindelijk verwijdert. (Ecu stond vol met foutcodes volgens de garage). De garage heeft de foutcodes niet opgeschreven.
Nu heb ik dus weer een engine fault. Auto rijd gewoon nog normaal door en heb nergens last behalve de linker deurcontrols die het rechter raam opeens niet goed meer dicht wilt doen. Ik las dat dit te maken kan hebben met de lambda sonde? Ik rijd vooral kleine ritjes en kom zelden op de snelweg. Ook vooral vandaag ben ik heel de dag bezig geweest met kleine ritjes. Motor uit. Niet lang erna motor aan, klein ritje. Motor uit. Motor aan en zo maar door. De ecu heb ik onlangs vervangen met dank aan Yellowstilo voor de ecu. Daar heb ik nog tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad zoals ik met de oude ecu wel had (uitvallende motor en tal van fouten op het dashboard)
Samengevat dus: Auto geeft engine fault in het dashboard aan. Niks veranderd qua rijden en het lijkt alsof er niks aan de hand is.
Wat denken jullie hierover? Toch door de kleine ritjes? Wat is hier eigenlijk tegen te doen? Want ik blijf nog voor een tijdje de auto voor kleine ritjes gebruiken. En over dat de garage zei dat de ecu vol stond met foutcodes, is dat ook normaal? Ik heb een standaard accu. Geen zwaardere die hier wel eens word aanbevolen.
Uit het niets Engine Fault
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Toen het van de winter flink gevroren had en ik mn auto de hele week stil gehad heb is mn accu leeg getrokken na het overstarten met starkabels kwam meteen een engine fault te bovenheb ff een flink stuk gereden en het is vanzelf weggegaan en nooit meer terug gekomen, wat je kunt doen is even je accu doormeten (kzou meteen ook even de polen eraf halen, dan worden veel meldingen zelf gewist, zou de accu er zeker 10 minuten af halen zodat alle elektronica in de auto vollesig ontladen zijn
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- Wesley1-
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
- Registration: Geen
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Sorry, ik wil zeker weten dat ik het goed doe als ik iets aan m'n auto doe. Met van de polen afhalen bedoel je gewoon de + en - van de accu af toch? Doormeten kan ik zelf niet doen. Heb hier geen apparatuur voor. Zal ik met een vriend moeten afspreken om dat effe met zijn apparatuur te doen. En waar moet ik hierbij op letten? Nogmaals excuses. Heb totaal geen verstand van autos en ben bang dat ik iets sloop als ik ergens aan zit hehe.
Ik ga sowieso volgende maand langs de garage. Heb deze auto net een paar maanden en ben bereid om een flinke smak geld uit te geven om de auto effe goed te controleren en te repareren. Vind de auto er te leuk uitzien om weg te doen voor wat kleine dingen. Zelf heb ik hier de tools, ruimte en kennis jammer genoeg niet voor dus dan maar de garage. Ik laat net als vorige keer de foutcodes uitlezen en hopen dat ze nu niet vergeten de codes te noteren en er gelijk een zwaardere 74ah accu inzetten om eventuele spookmeldingen te voorkomen.
Ik ga sowieso volgende maand langs de garage. Heb deze auto net een paar maanden en ben bereid om een flinke smak geld uit te geven om de auto effe goed te controleren en te repareren. Vind de auto er te leuk uitzien om weg te doen voor wat kleine dingen. Zelf heb ik hier de tools, ruimte en kennis jammer genoeg niet voor dus dan maar de garage. Ik laat net als vorige keer de foutcodes uitlezen en hopen dat ze nu niet vergeten de codes te noteren en er gelijk een zwaardere 74ah accu inzetten om eventuele spookmeldingen te voorkomen.
- Dee01
- Master
- Berichten: 614
- Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
- Registration: 60 lp rj
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (192B30)
- Woonplaats: Niet gevonden.
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 201 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Idd gewoon ff de + en - los, voor 3 a 4 euro heb je bij de action al een multimeter waarmee je prima uit de been kunt, waar je op moet letten is of er +- 12v op staat, (multimeter standje met een -- (horizontaal lijntje) met .... (puntjes) eronder, de waarde die je wil meten is (20) hij laat je dan netjes zien hoeveel volt je hebt
Je zou ook nog eens kunnen kijken wat voor meet resultaat je hebt als je aan het meten bent terwijl je start (2personen is gemakkelijk) 1 ff meten de ander starten, gezien een te lage spanning deze melding kan triggeren zou het miss ook wel mogelijk kunnen zijn dat de spanningsval tijdens het starten dermate laag is dat hij net de melding geeft, vraag me niet wat het minimaal volt is om de melding te voorkomen, ga er ook niet direct vanuit dat het je accu is, kan netzogoed iets anders zijn, doormeten heb je zo gedaan igg
Je zou ook nog eens kunnen kijken wat voor meet resultaat je hebt als je aan het meten bent terwijl je start (2personen is gemakkelijk) 1 ff meten de ander starten, gezien een te lage spanning deze melding kan triggeren zou het miss ook wel mogelijk kunnen zijn dat de spanningsval tijdens het starten dermate laag is dat hij net de melding geeft, vraag me niet wat het minimaal volt is om de melding te voorkomen, ga er ook niet direct vanuit dat het je accu is, kan netzogoed iets anders zijn, doormeten heb je zo gedaan igg
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth
- Wesley1-
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: vr dec 22, 2017 9:02 pm
- Registration: Geen
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Aha oke dat is wel te doen. Maar denk je zelf dan dat het niet door de korte ritjes komt? Vind het heel toevallig namelijk dat dit nu voor de 2de keer gebeurde op een dag waar ik ongebruikelijk veel korte ritjes maakte.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Altijd eerst de -pool loskoppelen..en dan de +pool
En aankoppelen...eerst de +pool en dan de -pool
En aankoppelen...eerst de +pool en dan de -pool
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- TrueFawkes
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr apr 13, 2018 11:19 am
- Registration: 123456
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Actual
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: ZUIDWOLDE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Wat is hier de reden voor?Schumi schreef:Altijd eerst de -pool loskoppelen..en dan de +pool
En aankoppelen...eerst de +pool en dan de -pool
0.000KM [=================80%=======######] 300.000KM
- bberg
- Junior
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo jan 31, 2018 10:33 pm
- Registration: 00-AA-BB
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth 5M
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Dan kun je geen kortsluiting maken bij het aansluiten van de plus als je dan per ongeluk met je gereedschap tegen de massa komt.TrueFawkes schreef:Wat is hier de reden voor?Schumi schreef:Altijd eerst de -pool loskoppelen..en dan de +pool
En aankoppelen...eerst de +pool en dan de -pool
Fiat Stilo Abarth 5M, blue vitality, 3drs, 2006, 330mm Brembo's
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blue vitality, 3drs, 2004 (verkocht)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blu navy, 3drs, 2003 (gesloopt)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blue vitality, 3drs, 2004 (verkocht)
Fiat Stilo Abarth Selespeed, blu navy, 3drs, 2003 (gesloopt)
- TrueFawkes
- Beginner
- Berichten: 31
- Lid geworden op: vr apr 13, 2018 11:19 am
- Registration: 123456
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Actual
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: ZUIDWOLDE
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: Uit het niets Engine Fault
Slim!, nooit (express) zo gedaan.bberg schreef:Dan kun je geen kortsluiting maken bij het aansluiten van de plus als je dan per ongeluk met je gereedschap tegen de massa komt.TrueFawkes schreef:Wat is hier de reden voor?Schumi schreef:Altijd eerst de -pool loskoppelen..en dan de +pool
En aankoppelen...eerst de +pool en dan de -pool
Gelukkig nog nooit wat gebeurd maar ik zal er in vervolg aan denken.
0.000KM [=================80%=======######] 300.000KM
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast