Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???

Alles over de elektronica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???

Bericht door StiloPriest »

Hey Stilo genieters :wave:

Er zal onder de Abarth rijders met een vervelende storing, wel zeker iemand zijn die zich af zal vragen........ligt dit nou wel echt aan mijn remlichtschakelaar want mijn remlicht doet het gewoon enz enz enz......

Ik heb vandaag een test gedaan met mijn eigen remlichtschakelaar uit mijn "Gele Kanarie" en een nieuwe die ik vanmiddag gekocht heb.
Heb de oude schakelaar getest met mijn Fluke Multimeter/scope en zoals velen onder ons zouden doen, op de "doorlaat" stand met de welbekende "PIEP" en ja hoor de schakelaar liet een duidelijk "NO-contact" en "NC-contact" zien :think: Pffffff dat is dus jammer van die €16,- had ik een lekkere shoarmaschotel van kunnen halen :think: :thumbdown:

Maar ik ben toch maar even verder gaan testen, want mijn asr esp melding was wel weg met de nieuwe schakelaar, maar ja dat gebeurde met mijn oude schakelaar ook altijd dat hij weer weg was :think:
Heb een kleine test opstelling gemaakt, en voeding met een testweerstand en zo een +/- 1amp teststroom over de contacten laten lopen en gemeten, en dit zag er ook goed uit :think:
Heb toen geprobeerd om een zo reëel mogelijk Can-signaal over de contacten te laten vloeien en heb een digitaal pulssignaal over de contacten laten vloeien wat zonder problemen zou moeten kunnen, maar tot mijn grote verbazing liet mijn scope zo nu en dan toch een beeld zien wat duidelijk afwijkend was van wat het in werkelijkheid zou moeten zijn :crazy:

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, je jezelf niet beet moet laten nemen door je multiemeter in "doorlaat" stand, klakkeloos maar te geloven en je schakelaar weer terug te plaatsen en denken dat je wat euro's bespaard hebt :clap:

Suc6 aan allen met hun Remlichtschakelaar en gewoon vervangen dat ding bij verdenking :thumbup:
Grzzzzzzzz allen
Michael
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
J.Amersfoort
Senior
Senior
Berichten: 335
Lid geworden op: do mei 17, 2018 2:42 pm
Registration: jn-188-h
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren
Contacteer:

Re: Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???

Bericht door J.Amersfoort »

Goede post. Is dit overigens een selespeed gerelateerde storing? Of kan dit ook op andere modellen voorkomen?
Electricien uit amersfoort, altijd bereid ergens mee te helpen

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???

Bericht door Schumi »

Dit is een alom bekend probleem...zeker bij de Abarth modellen...de remlicht schakelaar maakt namelijk deel uit van het totale selespeed circuit, en als deze niet goed mer functioneert dan zul je allerlei storingen krijgen.

Dus voor die paar €...vervang deze optijd :thumbup: er is ook niet voor niets een "How-To" van aangemaakt
http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... f=52&t=491
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???

Bericht door StiloPriest »

J.Amersfoort schreef:Goede post. Is dit overigens een selespeed gerelateerde storing? Of kan dit ook op andere modellen voorkomen?

Is inderdaad wat Schumi al duidelijk maakt, een probleem voor vele stilo type, maar je hoort/leest het best wel vaak bij de Abarth rijders.
En als je de schema's er op nakijkt dan zie je ook dat er vele Canbus knooppunten zijn en daar allerlei verschillende nodes met daar aanvast gevoelige ecu commando's of sensorinfo doorheen gaan en het zijn zeer gevoelige signalen en elke ecu moet de node maar herkennen en beantwoorden en dus moet je bedrading zeker goed zijn en je gevoelige punten zoals geoxideerde connector of condensvocht is dan geen goede medespeler in het spel van de communicatie in je Stilo :thumbdown:

Maar het is een feit dat het goed is dat er een forum is zoals dit, en dat er altijd weel een handig handje hulp kan bieden :clap: :thumbup:
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten