Remlichtschakelaar nu wel of niet defect..???
Geplaatst: wo feb 06, 2019 12:13 am
Hey Stilo genieters
Er zal onder de Abarth rijders met een vervelende storing, wel zeker iemand zijn die zich af zal vragen........ligt dit nou wel echt aan mijn remlichtschakelaar want mijn remlicht doet het gewoon enz enz enz......
Ik heb vandaag een test gedaan met mijn eigen remlichtschakelaar uit mijn "Gele Kanarie" en een nieuwe die ik vanmiddag gekocht heb.
Heb de oude schakelaar getest met mijn Fluke Multimeter/scope en zoals velen onder ons zouden doen, op de "doorlaat" stand met de welbekende "PIEP" en ja hoor de schakelaar liet een duidelijk "NO-contact" en "NC-contact" zien Pffffff dat is dus jammer van die €16,- had ik een lekkere shoarmaschotel van kunnen halen
Maar ik ben toch maar even verder gaan testen, want mijn asr esp melding was wel weg met de nieuwe schakelaar, maar ja dat gebeurde met mijn oude schakelaar ook altijd dat hij weer weg was
Heb een kleine test opstelling gemaakt, en voeding met een testweerstand en zo een +/- 1amp teststroom over de contacten laten lopen en gemeten, en dit zag er ook goed uit
Heb toen geprobeerd om een zo reëel mogelijk Can-signaal over de contacten te laten vloeien en heb een digitaal pulssignaal over de contacten laten vloeien wat zonder problemen zou moeten kunnen, maar tot mijn grote verbazing liet mijn scope zo nu en dan toch een beeld zien wat duidelijk afwijkend was van wat het in werkelijkheid zou moeten zijn
Wat ik hiermee wil zeggen is dat, je jezelf niet beet moet laten nemen door je multiemeter in "doorlaat" stand, klakkeloos maar te geloven en je schakelaar weer terug te plaatsen en denken dat je wat euro's bespaard hebt
Suc6 aan allen met hun Remlichtschakelaar en gewoon vervangen dat ding bij verdenking
Grzzzzzzzz allen
Michael
Er zal onder de Abarth rijders met een vervelende storing, wel zeker iemand zijn die zich af zal vragen........ligt dit nou wel echt aan mijn remlichtschakelaar want mijn remlicht doet het gewoon enz enz enz......
Ik heb vandaag een test gedaan met mijn eigen remlichtschakelaar uit mijn "Gele Kanarie" en een nieuwe die ik vanmiddag gekocht heb.
Heb de oude schakelaar getest met mijn Fluke Multimeter/scope en zoals velen onder ons zouden doen, op de "doorlaat" stand met de welbekende "PIEP" en ja hoor de schakelaar liet een duidelijk "NO-contact" en "NC-contact" zien Pffffff dat is dus jammer van die €16,- had ik een lekkere shoarmaschotel van kunnen halen
Maar ik ben toch maar even verder gaan testen, want mijn asr esp melding was wel weg met de nieuwe schakelaar, maar ja dat gebeurde met mijn oude schakelaar ook altijd dat hij weer weg was
Heb een kleine test opstelling gemaakt, en voeding met een testweerstand en zo een +/- 1amp teststroom over de contacten laten lopen en gemeten, en dit zag er ook goed uit
Heb toen geprobeerd om een zo reëel mogelijk Can-signaal over de contacten te laten vloeien en heb een digitaal pulssignaal over de contacten laten vloeien wat zonder problemen zou moeten kunnen, maar tot mijn grote verbazing liet mijn scope zo nu en dan toch een beeld zien wat duidelijk afwijkend was van wat het in werkelijkheid zou moeten zijn
Wat ik hiermee wil zeggen is dat, je jezelf niet beet moet laten nemen door je multiemeter in "doorlaat" stand, klakkeloos maar te geloven en je schakelaar weer terug te plaatsen en denken dat je wat euro's bespaard hebt
Suc6 aan allen met hun Remlichtschakelaar en gewoon vervangen dat ding bij verdenking
Grzzzzzzzz allen
Michael