De eigenaardigheden van mijn Stilo

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
JasperStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 04, 2019 10:17 pm
Registration: 47-JZ-NL
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Edizione Cool
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: De eigenaardigheden van mijn Stilo

Bericht door JasperStilo »

bberg schreef:Punt 4 heb ik ook als mijn Stilo in de zon heeft gestaan. Als ik dan de airco vol aanzet begint die te tikken. Is volgens mij gewoon het dashboard wat aan het uitzetten of krimpen is.
Bedankt voor je reactie!
De kleine "tikken" van verkoelen/verwarmen heb ik idd ook, maar hier schrik je niet echt van.
De "tok" die ik bedoel klinkt echt alsof er iemand een kiezel tegen je ruit aan mietert. Kan natuurlijk hetzelfde verschijnsel zijn, maar had dit niet eerder gehoord in een auto waarbij iets "werkt" in de temperatuur. Maar zolang er geen barst verschijnt zal dit er wel bijhoren denk ik. En anders ben ik iig echt wakker voor ik op de snelweg ben xD

Jasper

Gebruikersavatar
JasperStilo
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: za mei 04, 2019 10:17 pm
Registration: 47-JZ-NL
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Edizione Cool
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Etten-Leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: De eigenaardigheden van mijn Stilo

Bericht door JasperStilo »

Moreno83 schreef:PS , Fiat original care zou ik niet doen. Heeft je auto goed onderhoud gehad? ( Olie vervangen/bougies etc ).
Olie en ruitenvloeistof zijn helemaal in orde, heb ik laten checken. Niet het goedkoopste spul wat erin gestopt is, dus in ieder geval de laatste eigenaar is er goed voor geweest.
De 1e en 2e eigenaar hebben hem netjes bij een Fiat garage op onderhoud gehad (boekjes aanwezig). Enkel de laatste 2 eigenaren voor mij (resp. 1,5 en 2 jaar), hebben dit niet bij een Fiat garage laten doen. Hier heb ik alleen de APK keuringen van, maar ook daar stond gelukkig niks schokkends in. Bij de laatste APK voordat ik hem kocht, hebben ze alle vloeistoffen iig vervangen/aangevuld/gechecked.
Ik vroeg het voornamelijk omdat ik op mijn Stilo een stuk zuiniger wil zijn dan op mijn vorige (en eerste) auto, waaraan ik op wat kogellagers bij de APK na nog geen cent uitgaf aan onderhoud (wastie met zn 600 euro aankoop ook niet echt waard).
Bij de OC doen ze APK en nog een aantal punten checken en redelijk goedkoop het eea aan filters vervangen, maar dit zou voor mij de eerste keer zijn, en wil niet nutteloos geld uitgeven natuurlijk.

Jasper

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten