Allerlei meldingen en stilvallen motor Stilo 1.6

Alles over de elektronica van de Stilo.
Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door HazeSpace »

frankrovers schreef:
HazeSpace schreef:Als je nog flinke subwoofers wilt inbouwen (hoeveel amp en watt rms?) kan je misschien kijken naar een nog zwaardere accu.. Anders ben je straks weer terug bij af.
Nee geen versterkers en zware subwoofers, waarschijnlijk een actieve sub van Pioneer, WX610A of WX710A..

Kom ik er dan wel mee denk je? (Met die Varta E11)

Deze subs trekken ook gewoon stroom he! Moet je ook een kabel vanuit je accu naar achteren trekken.
Actieve subwoofer = subwoofer + ingebouwde versterker
Passieve subwoofer = subwoofer zonder ingebouwde versterker (die moet je erbij kopen)


En deze subs zijn verder niet zo zwaar dus denk niet dat je er snel problemen mee zal krijgen. Toch kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. Helemaal als het stroomverbruik al een zwak punt is voor de stilo zou ik voor die van tuynder gaan. Lijkt mij een goede deal voor een normale prijs.
Thomas

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

HazeSpace schreef:
frankrovers schreef:
HazeSpace schreef:Als je nog flinke subwoofers wilt inbouwen (hoeveel amp en watt rms?) kan je misschien kijken naar een nog zwaardere accu.. Anders ben je straks weer terug bij af.
Nee geen versterkers en zware subwoofers, waarschijnlijk een actieve sub van Pioneer, WX610A of WX710A..

Kom ik er dan wel mee denk je? (Met die Varta E11)

Deze subs trekken ook gewoon stroom he! Moet je ook een kabel vanuit je accu naar achteren trekken.
Actieve subwoofer = subwoofer + ingebouwde versterker
Passieve subwoofer = subwoofer zonder ingebouwde versterker (die moet je erbij kopen)


En deze subs zijn verder niet zo zwaar dus denk niet dat je er snel problemen mee zal krijgen. Toch kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. Helemaal als het stroomverbruik al een zwak punt is voor de stilo zou ik voor die van tuynder gaan. Lijkt mij een goede deal voor een normale prijs.
Accu is besteld en zou vandaag binnen komen maar dat zal wel maandag worden ivm Koningsdag.

Draad (met extra zekering) is al direct vanaf de accu naar achter getrokken voor de trekhaak. Maar die trekhaak ga ik dit weekend helemaal verwijderen dus dan laat ik die draad mooi liggen!

Houd jullie wel op de hoogte, want ga dit weekend ook eens de stekker onder de zekeringkast controleren.
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door HazeSpace »

Deze draad mag niet te dun zijn he? Dan gaat hij fikken. En de zekering moet ook de juiste zijn.
Thomas

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

Ik heb er een nieuwe accu in zitten, maar het probleem is nog steeds niet over..

Gisteren stond ik zelfs op de parkeerplaats van het werk (had net 100 meter gereden) en toen viel tie in Car Security (failure).
Ik heb de accu losgekoppeld en vastgemaakt voordat de melding wegging..

Vanmiddag gaat ie naar de garage waar ik m gekocht heb (garantie), hebben jullie nog tips waar ze daar op kunnen letten..
Ik zat zelf te denken aan een slechte tellerklok of de ecu..

BVD
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

frankrovers schreef:Nee, ik heb al die pinnetjes goed nagekeken en het leek wel splinternieuw..

Maar nu is het volgende gebeurd, ik heb de spanning van de radio losgekoppeld en sindsdien (100 km) geen storing meer te bekennen..
Zou dit er dan op duiden dat ik een nieuwe accu nodig heb omdat ik te weinig spanning heb om beide goed te kunnen voorzien? (auto en radio)
zag er bij mij ook als nieuw uit maar de trillingen hadden toch 2 pinnen iets ingedrukt met als gevolg losse contacten en meldingen

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

Even een kleine update:

Auto is bij garage geweest, tellerklok is vervangen en het grootste deel vd storingen is weg. Het gebeurt veel minder.
Dit is natuurlijk nog niet het resultaat wat ik wil maar ik ontdek nu wel een patroon in de storingen.

Hij valt nu alleen nog stil als het geregend heeft, en het gebeurt dan alleen in de eerste kilometer..
Iemand enig idee waar ik naar kan kijken?
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
C-Brand
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: di dec 03, 2013 8:48 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door C-Brand »

ik heb dit forum aandachtig gelezen en kamp met het zelfde probleem.

motor valt telkens tijdens het rijden uit.
of ik gas geef of rem of 160 rijdt of 40, uitvallen gebeurt vrij regelmatig.
zo rijd ik 50 km. probleemloos en zo is het 20 km drama.

auto al meerdere malen laten uitlezen maar daar kunnen ze geen raad mee omdat als de auto uitvalt hij meerde storingen geeft waardoor er met uitlezen veel storingen naar boven komen.
accu is goed, vorige week is die helemaal doorgemeten door de ANWB, zit ook een zwaardere accu in overigens.
nu begreep ik van de fiat dealer dat het in veel gevallen de ECU is. maar dat dit ook een duur grapje is.

zou het eventueel de nokke assensor kunnen zijn.? dit kwam met uitlezen 1x naar boven.?
en weten jullie nog goede adressen voor een eventuele ECU.?

groeten.
Loud pipes saves lives...

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door djacco »

C-Brand schreef:ik heb dit forum aandachtig gelezen en kamp met het zelfde probleem.

motor valt telkens tijdens het rijden uit.
of ik gas geef of rem of 160 rijdt of 40, uitvallen gebeurt vrij regelmatig.
zo rijd ik 50 km. probleemloos en zo is het 20 km drama.

auto al meerdere malen laten uitlezen maar daar kunnen ze geen raad mee omdat als de auto uitvalt hij meerde storingen geeft waardoor er met uitlezen veel storingen naar boven komen.
accu is goed, vorige week is die helemaal doorgemeten door de ANWB, zit ook een zwaardere accu in overigens.
nu begreep ik van de fiat dealer dat het in veel gevallen de ECU is. maar dat dit ook een duur grapje is.

zou het eventueel de nokke assensor kunnen zijn.? dit kwam met uitlezen 1x naar boven.?
en weten jullie nog goede adressen voor een eventuele ECU.?

groeten.
Marktplaats of ebay checken of via dit forum "yellowstilo" een pm sturen met je vraag want mogelijk is het te repareren...

Gebruikersavatar
frankrovers
Beginner
Beginner
Berichten: 47
Lid geworden op: do mar 27, 2014 2:55 pm
Registration: 91-NF-RD
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Sporting
Engine: 1.6 16V (192B30)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door frankrovers »

djacco schreef:
C-Brand schreef:ik heb dit forum aandachtig gelezen en kamp met het zelfde probleem.

motor valt telkens tijdens het rijden uit.
of ik gas geef of rem of 160 rijdt of 40, uitvallen gebeurt vrij regelmatig.
zo rijd ik 50 km. probleemloos en zo is het 20 km drama.

auto al meerdere malen laten uitlezen maar daar kunnen ze geen raad mee omdat als de auto uitvalt hij meerde storingen geeft waardoor er met uitlezen veel storingen naar boven komen.
accu is goed, vorige week is die helemaal doorgemeten door de ANWB, zit ook een zwaardere accu in overigens.
nu begreep ik van de fiat dealer dat het in veel gevallen de ECU is. maar dat dit ook een duur grapje is.

zou het eventueel de nokke assensor kunnen zijn.? dit kwam met uitlezen 1x naar boven.?
en weten jullie nog goede adressen voor een eventuele ECU.?

groeten.
Marktplaats of ebay checken of via dit forum "yellowstilo" een pm sturen met je vraag want mogelijk is het te repareren...
Het probleem bij mij is dus dat de auto een paar weken in de garage heeft gestaan. Daar is niet alleen de teller opgestuurd, maar ook de ECU.
Die zijn beide gereviseerd nu, dus ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, misschien vochtschade of iets dergelijks?
Stilo 1.6 16V Sporting

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Allerlei meldingen en stilvallen motor

Bericht door HazeSpace »

'gereviseerd' zou ik niet altijd even goed geloven frank. Ik zou echt een andere ECU proberen. Misschien kan je er tijdelijk even 1 proberen van iemand van ons met een 1.6?
Thomas

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten