Schakelen bij koude motor Stilo Abarth

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door A&D Abarth »

Kreeg jij hem ook niet in de versnelling als de auto koud was dan?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door djacco »

Sorry ik bedoelde dat er bij mij ook een relatie was tussen het werken van de koppeling en of het systeem warm of koud was.

Echter precies andersom dan bij jou, koud schakelde hij wel maar na veel koppelen bleef de pedaal plakken doordat het systeem te warm werd.
Bij jou lijkt het dat er vocht in het systeem zit als dat warm wordt zet het uit en wordt de druk hoger en wordt het schakelen makkelijker.
Wordt het schakelen altijd beter na een aantal keer koppelen ?

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door A&D Abarth »

Dat vroeg de garage ook, want ik heb vaker geprobeerd eerst 20 x op de koppeling te drukken om druk op te bouwen maar dit werkte niet.
Als jij zegt dat het vocht is dan zou het systeem leeghalen en opnieuw vullen afdoende moeten zijn?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door djacco »

Wat heb je tegen de garage geantwoord op die vraag ;)

Het zou kunnen als er vocht in zit dat er ook bewegende delen aangetast zijn (drukcilinder en slave cilinder). Kan zijn dat er corrosie is dus je zou eigenlijk moeten achterhalen waar het vocht vandaan is gekomen.

Je kunt sowieso je systeem helemaal leeg laten lopen (incl remmen) dan je drukslang los halen en checken of de O ringen nog goed zijn (pas op als ze vast zitten -> zie how to) Daarna met een beetje remvloeistof doorspoelen en weer vullen.
Ben benieuwd of dit kan zonder je accu uit te bouwen (linker wielkap moet wel los los). Als wel alles er uit moet kan je gezien het werk net zo goed je druk cilinder en je slave cilinder vervangen.

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door A&D Abarth »

Ik heb geantwoord dat ik het al geprobeerd had :) en dat dat niet werkte..
De how-to ga ik eens inspecteren van je, goed bezig..

Wellicht een idee om een klusdag te organiseren als er meer mensen zijn met problemen met de Stilo (en verstand van zaken :P)
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door EntonoX »

Lijkt mij eerder aan de koppelingscilinder(s) en/of olie te liggen dan aan de koppeling zelf. Wat je zou kunnen proberen... bij 50 km/u in z`n 5 rijden en dan vol gas geven. Slipt de koppeling dan door? dan is het de koppeling. Slipt hij niet? Dan heel gauw een andere garage zoeken!! en ligt het toch aan de kopelingscilinder / olie.

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door djacco »

EntonoX schreef:Lijkt mij eerder aan de koppelingscilinder(s) en/of olie te liggen dan aan de koppeling zelf. Wat je zou kunnen proberen... bij 50 km/u in z`n 5 rijden en dan vol gas geven. Slipt de koppeling dan door? dan is het de koppeling. Slipt hij niet? Dan heel gauw een andere garage zoeken!! en ligt het toch aan de kopelingscilinder / olie.
ik denk ook dat het in de cilinder(s) zit maar ben erg benieuwd ;)

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door A&D Abarth »

Gisteren de auto opgehaald.. Gelijk maar besloten om naar een andere garage te gaan... Wat een ....bedrijf. Ik kreeg de auto nu voor 15 minuten uberhaupt niet in een versnelling... Computer uitlezen was 20 euro maar nu heb ik een engine fault die er niet was.. Heb nog niet gekeken waar die voor is, doe ik vanavond.

Nu heb ik op het internet zitten rondkijken voor de koppelingssets en cilinders, maar ik zou bij god niet weten wat goed is voor mijn (handgeschakelde) abart. De hoofdkoppelingscilinder heb ik gevonden voor 19 euro maar ook van 45 euro..
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Gebruikersavatar
djacco
Goeroe
Goeroe
Berichten: 1143
Lid geworden op: di feb 18, 2014 1:25 pm
Registration: 93-LS-KP
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Active Plus
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Almere
Gegeven waarderingen: 175 keren
Ontvangen waarderingen: 159 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door djacco »

ik heb ook gezocht maar toch deze bij Tuinder besteld, zij hebben de originele maar ook goedkopere alternatieven (lees niet originele onderdelen) :o
Je kunt met hun een afspraak maken wanneer je niet gebruikte onderdelen terug kunt sturen en je krijgt korting als lid :thumbup:
Verder lees nog even de how to (sorry blijf het herhalen) want je kunt beter iets te veel bestellen dan dat je alles hebt open liggen blijkt dat je iets mist :shock: (bijv O-ringen van de drukslangen....)

Gebruikersavatar
A&D Abarth
Junior
Junior
Berichten: 203
Lid geworden op: ma okt 14, 2013 9:54 pm
Registration: 66-ph-pp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Zundert
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren
Contacteer:

Re: Schakelen bij koude motor

Bericht door A&D Abarth »

Haha, heb het gelezen, jammer dat er geen fotos bij zitten :P, zojuist heb ik vanuit zijn 5 weg proberen te rijden en dan na 2 meter valt deze uit ( bij veel gas geven) bij weinig tot geen gas geven valt de auto direct uit. Ook heb ik 50 gereden en dan koppeling in vol gas, koppeling los, ik kom vooruit (niet hard) en het toerental gaat redelijk vlot terug naar beneden.
Echter kom ik net weer thuis en schakelde hij nog steeds niet lekker 10 min gereden, dus nog een rondje, na dit rondje ging het schakelen weer als vanouds, lekker dus....
Ook rook ik lichtelijk metaal toen ik net uitstapte, dat kan neem ik aan ook nooit de bedoeling zijn.. Dus nu met deze bevindingen, wat denken jullie, cilinders of toch koppeling?
Stilo Abarth 2.4 20V 5m17 - Duplex Custom made Uitlaatsysteem - RDX design voorbumper - Blinded windows - Dayline DevilEyes Pilot Xenon 8000K - Kenteken/stads verlichting LED - Eibach Pro Line - OZ 35th Anniversairy 17" - Rode klauwen/striping

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten