Roestige uitlaat Stilo 1.2

Alles over de mechanica van de Stilo.
Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

Ok, morgen even langs de Gebroeders Haaker Fiat/Alfa Romeo garage.

Na m'n verhaal aan ze te hebben gemaild hebben ze aangeboden om het hele uitlaat systeem te controleren. Dus hoor morgen meer of er 'meer' aan de hand is, of dat het alleen de achterdemper is. (Hopelijk alleen dat laatste...)
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

longtimeago schreef:Ok, morgen even langs de Gebroeders Haaker Fiat/Alfa Romeo garage.

Na m'n verhaal aan ze te hebben gemaild hebben ze aangeboden om het hele uitlaat systeem te controleren. Dus hoor morgen meer of er 'meer' aan de hand is, of dat het alleen de achterdemper is. (Hopelijk alleen dat laatste...)
Ah ok... Wat blijkt? Er is helemaal niets lek. De rest van het uitlaat systeem is nog helemaal in orde en alleen de demper is giga roestig.

Het fluitende geluid dat je hoort is het 'vochtafvoer' gaatje als je de uitlaat dicht houdt. Laatste keer dat ik google naar dit soort dingen dus en het gewoon direct bij jullie vraag! :P

Het geluid dat een beetje 'luider'/'sportiever' is geworden, is omdat de buitenste laag van de uitlaat zo enorm er af roest, dat het 'dempen' gewoon iets minder is geworden, maar de laag daar onder is nog gewoon goed in orde...

ALSNOG ga ik kijken voor een RVS uitlaat want dit is geen gezicht, half bruine uitlaat onder m'n mooie donker rode lak, da ken nie.
Garage gaat nu kijken of ze RVS uitlaten + sierstukken kunnen bestellen en dan een prijs aan me doorgeven.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door Andreas »

Ik zou in eerste instantie alleen gaan voor een mooie einddemper

Het vervangen van de uitlaat is namelijk helemaal geen moeilijke klus, kijk ook even of je ophangrubbers nog in orde is. Het is wel even van belang om te kijken hoe een nieuwe einddemper uitkomt tov je bumper. Standaard uitlaat van de stilo wijst immers naar beneden, meeste random einddempers zijn recht. Ik heb onlangs zelf de ophanging van mijn uitlaat/bumper aangepast, is prima zelf te doen!
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

Andreas schreef:Ik zou in eerste instantie alleen gaan voor een mooie einddemper

Het vervangen van de uitlaat is namelijk helemaal geen moeilijke klus, kijk ook even of je ophangrubbers nog in orde is. Het is wel even van belang om te kijken hoe een nieuwe einddemper uitkomt tov je bumper. Standaard uitlaat van de stilo wijst immers naar beneden, meeste random einddempers zijn recht. Ik heb onlangs zelf de ophanging van mijn uitlaat/bumper aangepast, is prima zelf te doen!
Ah ja, ik zei uitlaat, maar ik bedoelde de einddemper... Excuses.

Ik ga alleen de einddemper laten vervangen, want dat is ook de enige die zo roestig is als een bakfiets.

En dank voor de tip! Even kijken hoe dat inderdaad uit komt icm de bumper. Maar bij jm tuning 'lassen' ze op maat, bij de prijs inbegrepen, dus ben benieuwd.
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door Andreas »

longtimeago schreef:
Andreas schreef:Ik zou in eerste instantie alleen gaan voor een mooie einddemper

Het vervangen van de uitlaat is namelijk helemaal geen moeilijke klus, kijk ook even of je ophangrubbers nog in orde is. Het is wel even van belang om te kijken hoe een nieuwe einddemper uitkomt tov je bumper. Standaard uitlaat van de stilo wijst immers naar beneden, meeste random einddempers zijn recht. Ik heb onlangs zelf de ophanging van mijn uitlaat/bumper aangepast, is prima zelf te doen!
Ah ja, ik zei uitlaat, maar ik bedoelde de einddemper... Excuses.

Ik ga alleen de einddemper laten vervangen, want dat is ook de enige die zo roestig is als een bakfiets.

En dank voor de tip! Even kijken hoe dat inderdaad uit komt icm de bumper. Maar bij jm tuning 'lassen' ze op maat, bij de prijs inbegrepen, dus ben benieuwd.
Je kan een andere einddemper dan origineel op twee manieren ophangen:
1. je zaagt stukje uit de bumper zodat uitlaat mooi weggewerkt wordt en de pijp recht hangt
2. de einddemper komt iets lager te hangen en komt zodoende onder de bumper uit

Toen ik mijn abarth aangekocht had had ik optie 2, en ik ben sinds kort overgestapt naar optie 1. Ben er helemaal blij mee :D
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

Andreas schreef:
longtimeago schreef:
Andreas schreef:Ik zou in eerste instantie alleen gaan voor een mooie einddemper

Het vervangen van de uitlaat is namelijk helemaal geen moeilijke klus, kijk ook even of je ophangrubbers nog in orde is. Het is wel even van belang om te kijken hoe een nieuwe einddemper uitkomt tov je bumper. Standaard uitlaat van de stilo wijst immers naar beneden, meeste random einddempers zijn recht. Ik heb onlangs zelf de ophanging van mijn uitlaat/bumper aangepast, is prima zelf te doen!
Ah ja, ik zei uitlaat, maar ik bedoelde de einddemper... Excuses.

Ik ga alleen de einddemper laten vervangen, want dat is ook de enige die zo roestig is als een bakfiets.

En dank voor de tip! Even kijken hoe dat inderdaad uit komt icm de bumper. Maar bij jm tuning 'lassen' ze op maat, bij de prijs inbegrepen, dus ben benieuwd.
Je kan een andere einddemper dan origineel op twee manieren ophangen:
1. je zaagt stukje uit de bumper zodat uitlaat mooi weggewerkt wordt en de pijp recht hangt
2. de einddemper komt iets lager te hangen en komt zodoende onder de bumper uit

Toen ik mijn abarth aangekocht had had ik optie 2, en ik ben sinds kort overgestapt naar optie 1. Ben er helemaal blij mee :D
Ja ik ga denk ik voor Optie 2. Heb nog de originele achterbumper en de uitlaat komt er hopelijk net ver genoeg onder uit. Ook heb ik even gekeken en is de uitlaat hanger/houder nog wel een klein beetje verstelbaar :)

Bedankt voor de info!
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

Oké, ik heb een afbeelding gekregen van iemand die een toffe novitec uitlaat verkoopt op marktplaats, maar nu twijfel ik toch wel een beetje, deze ziet er namelijk ook al uit dat het elk moment kan gaan doorroesten.. Dan investeer ik toch liever in een nieuwe RVS uitlaat. Wat zeggen jullie? Zal ik er voor gaan? Zo ja; wat zal ik bieden?

Afbeelding
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door Andreas »

Weet je zeker dat deze past op jouw stilo 1.2? Zelfde pijpdiameter?
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door longtimeago »

Andreas schreef:Weet je zeker dat deze past op jouw stilo 1.2? Zelfde pijpdiameter?
Tsja, hij zegt van wel, moet er alleen "opgelast" worden ofzo. En toch... Ben er een beetje 'twijfelachtig' over... Misschien toch maar een gloednieuwe RVS onder laten zetten...
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Roestige uitlaat

Bericht door Andreas »

longtimeago schreef:
Andreas schreef:Weet je zeker dat deze past op jouw stilo 1.2? Zelfde pijpdiameter?
Tsja, hij zegt van wel, moet er alleen "opgelast" worden ofzo. En toch... Ben er een beetje 'twijfelachtig' over... Misschien toch maar een gloednieuwe RVS onder laten zetten...
Waarom oplassen?

Normaal gesproken schuif je ene pijp over de andere heen en komt er een klem om:P
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten