Dag mensen,
Vraagje; kun je zonder probleem (bv. zijn alle onderdelen in circuit geschikt) van dot 4 overgaan naar dot 5? Is het de moeite waard? Uiteraard wordt eerst doorgespoeld.
Groeten
Remolie
- Leen
- Senior
- Berichten: 293
- Lid geworden op: ma jan 13, 2014 2:59 pm
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
- Contacteer:
Remolie
9 inch Alpine met camera, C&B snelle nokkenassen, Q2 diff, RVS uitlaat met 200 cel sportkat., Lancia Kappa uitlaat spruitstuk, BMC/CDA airbox, 305 mm Brembo, 30 mm verlaagd, gechipt, lederen interieur, standaard xenon.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: remolie
Hoe langer in het remsysteem, hoe meer vocht in de remvloeistof.
Dat verlaagt het kookpunt.
Bij een DOT 5.1 remvloeistof ligt dat hoger dan bij een DOT 3 of 4.
DOT 5 remvloeistof trekt geen vocht aan, maar mag absoluut niet gemengd worden met Dot 3 en Dot 4
Kook temeprateur van:
Dot 3 = 240 gr
Dot 4 = 260 gr
Dot 5.1= 280 gr is dus goed geschikt voor ook circuit rijden
Dat verlaagt het kookpunt.
Bij een DOT 5.1 remvloeistof ligt dat hoger dan bij een DOT 3 of 4.
DOT 5 remvloeistof trekt geen vocht aan, maar mag absoluut niet gemengd worden met Dot 3 en Dot 4
Kook temeprateur van:
Dot 3 = 240 gr
Dot 4 = 260 gr
Dot 5.1= 280 gr is dus goed geschikt voor ook circuit rijden
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten