hoe is het afgelopen met de koppelingspedaal
mvg
Koppelingpedaal Stilo 1.6
- sleutelaar
- Beginner
- Berichten: 35
- Lid geworden op: di apr 19, 2016 10:36 am
- Registration: 17nxvs
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Actual
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
- Contacteer:
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingpedaal Stilo 1.6
Als je dan toch je koppelingsplaten vervangt etc etc dan ook meteen de pomp! kost haast nix en scheelt een hoop ellende
- memo
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr apr 24, 2015 6:00 pm
- Registration: 16-LZ-LX
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Overveen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Koppelingpedaal Stilo 1.6
platen zijn al vervangen dus beetje laat voor dat die jongen heeft ernaar gekeken en zegt dat ie er weinig aan kan doen..
dat het zo hoort.. hij voelde het verschil niet eens maar dat komt omdat ik mijn auto beter ken als geen ander..dus ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet.. het is ook niet heel irritant om zo te rijden maar ik merk het verschil wel degelijk.
dat het zo hoort.. hij voelde het verschil niet eens maar dat komt omdat ik mijn auto beter ken als geen ander..dus ik weet nog steeds niet wat ik ermee moet.. het is ook niet heel irritant om zo te rijden maar ik merk het verschil wel degelijk.
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingpedaal Stilo 1.6
Als de koppelingsplaten e.d. allemaal nieuw is blijft alleen de hulpcilinder op de bak en je koppelingscilinder op je pedaal over. Zolang het niet irritant wordt zou ik het houden zo, mocht je er wat aan willen doen zou ik beginnen met de cilinder op het pedaal.
- Joemetstilo
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di sep 13, 2016 9:42 am
- Registration: 86-JJ-NJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Den haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Koppelingpedaal Stilo 1.6
Ik heb exact hetzelfde probleem heb ook vandaag me koppelingsplaat enz. Laten vervangen en opeens komt me pedaal niet meer omhoog heb jij het nog kunnen oplossen zo ja wat heb je eraan gedaan heb je het ook ontlucht ? Ik heb namelijk ook een stilo 1.6 graag reactie erop
- Joemetstilo
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di sep 13, 2016 9:42 am
- Registration: 86-JJ-NJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Den haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Koppelingspedaal komt niet naar boven bij indrukken 1.6
Goededag,
Ik heb een fiat stilo 2002 1.6 16v.
Ik heb vandaag mijn koppelingsplaat, druklagers etc vervangen.
Hiervoor had ik al een geluid alsof je een oude deur open deed als ik de koppeling indrukte.
Op de weg naar huis piepte het nog steeds bij het indrukken van de koppeling, eenmaal toen ik bijna thuis was bleef de koppelingspedaal hangen bij het indrukken.
De pedaal kwam niet meer omhoog na een paar keer erop te drukken kwam die weer omhoog en de gepiep bleef telkens bij het indrukken en toen die weer omhoog kwam ook.
Wat zal dit kunnen zijn, moet ik de koppelingssysteem ontluchten of zou het aan de koppelingscilinder kunnen liggen, ik heb begrepen dat er 2 koppelingscilinders zitten in de stilo, ik heb gezocht hoe of waar deze zitten maar kon alleen de hoofdcilinder vinden hier kwam ook hoogstwaarschijnlijk dat gepiep vandaan.
Ik kond de secundaire koppelingscilinder niet vinden om te kijken of het nou daardoor kwam.
Ik heb daadwerkelijk geen idee wat ik nou moet doen.
Zou ik het willen ontluchten waar is de oliereservoir te vinden van de koppeling ???
Wat raden jullie mij aan ???
Ik heb een fiat stilo 2002 1.6 16v.
Ik heb vandaag mijn koppelingsplaat, druklagers etc vervangen.
Hiervoor had ik al een geluid alsof je een oude deur open deed als ik de koppeling indrukte.
Op de weg naar huis piepte het nog steeds bij het indrukken van de koppeling, eenmaal toen ik bijna thuis was bleef de koppelingspedaal hangen bij het indrukken.
De pedaal kwam niet meer omhoog na een paar keer erop te drukken kwam die weer omhoog en de gepiep bleef telkens bij het indrukken en toen die weer omhoog kwam ook.
Wat zal dit kunnen zijn, moet ik de koppelingssysteem ontluchten of zou het aan de koppelingscilinder kunnen liggen, ik heb begrepen dat er 2 koppelingscilinders zitten in de stilo, ik heb gezocht hoe of waar deze zitten maar kon alleen de hoofdcilinder vinden hier kwam ook hoogstwaarschijnlijk dat gepiep vandaan.
Ik kond de secundaire koppelingscilinder niet vinden om te kijken of het nou daardoor kwam.
Ik heb daadwerkelijk geen idee wat ik nou moet doen.
Zou ik het willen ontluchten waar is de oliereservoir te vinden van de koppeling ???
Wat raden jullie mij aan ???
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Koppelingpedaal Stilo 1.6
Hier is een hele mooie "How-To" van... ..dus even gewoon FSC donor lid worden
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- Joemetstilo
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di sep 13, 2016 9:42 am
- Registration: 86-JJ-NJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: Den haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Koppelingspedaal kom niet omhoog
Goededag,
Ik heb een fiat stilo 2002 1.6 16v.
Ik heb vandaag mijn koppelingsplaat, druklagers etc vervangen.
Hiervoor had ik al een geluid alsof je een oude deur open deed als ik de koppeling indrukte.
Op de weg naar huis piepte het nog steeds bij het indrukken van de koppeling, eenmaal toen ik bijna thuis was bleef de koppelingspedaal hangen bij het indrukken.
De pedaal kwam niet meer omhoog na een paar keer erop te drukken kwam die weer omhoog en de gepiep bleef telkens bij het indrukken en toen die weer omhoog kwam ook.
Wat zal dit kunnen zijn, moet ik de koppelingssysteem ontluchten of zou het aan de koppelingscilinder kunnen liggen, ik heb begrepen dat er 2 koppelingscilinders zitten in de stilo, ik heb gezocht hoe of waar deze zitten maar kon alleen de hoofdcilinder vinden hier kwam ook hoogstwaarschijnlijk dat gepiep vandaan.
Ik kond de secundaire koppelingscilinder niet vinden om te kijken of het nou daardoor kwam.
Ik heb een fiat stilo 2002 1.6 16v.
Ik heb vandaag mijn koppelingsplaat, druklagers etc vervangen.
Hiervoor had ik al een geluid alsof je een oude deur open deed als ik de koppeling indrukte.
Op de weg naar huis piepte het nog steeds bij het indrukken van de koppeling, eenmaal toen ik bijna thuis was bleef de koppelingspedaal hangen bij het indrukken.
De pedaal kwam niet meer omhoog na een paar keer erop te drukken kwam die weer omhoog en de gepiep bleef telkens bij het indrukken en toen die weer omhoog kwam ook.
Wat zal dit kunnen zijn, moet ik de koppelingssysteem ontluchten of zou het aan de koppelingscilinder kunnen liggen, ik heb begrepen dat er 2 koppelingscilinders zitten in de stilo, ik heb gezocht hoe of waar deze zitten maar kon alleen de hoofdcilinder vinden hier kwam ook hoogstwaarschijnlijk dat gepiep vandaan.
Ik kond de secundaire koppelingscilinder niet vinden om te kijken of het nou daardoor kwam.
- steffen.meijer
- Beginner
- Berichten: 82
- Lid geworden op: ma aug 22, 2016 11:37 pm
- Registration: 15-nf-rf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.6 16V (182B6.000)
- Woonplaats: almelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Contacteer:
koppeling ''bokt/stottert
mijn koppeling van de 1.6 mw heeft kuren.
bij het op.laten komen stottert de koppeling
dit deed hij erg dit erg bij op laten kome in zijn 2.nu ook in zijn 3. de koppeling zwlf is niets mis mee.
heeft iemand hier ervaring mee? kan het zijn dat er iets mis is met de hydrolische commando ontkoppeling of de commando ontkoppeling
.
is dit zelf te vervangen? ( nieuwe cilinder bij de koppeling) het pedaal zelf functioneerd normaal. geen hapering of dergelijke.
zou het evt aan de vloeistof kunnen liggen?
bij het op.laten komen stottert de koppeling
dit deed hij erg dit erg bij op laten kome in zijn 2.nu ook in zijn 3. de koppeling zwlf is niets mis mee.
heeft iemand hier ervaring mee? kan het zijn dat er iets mis is met de hydrolische commando ontkoppeling of de commando ontkoppeling
.
is dit zelf te vervangen? ( nieuwe cilinder bij de koppeling) het pedaal zelf functioneerd normaal. geen hapering of dergelijke.
zou het evt aan de vloeistof kunnen liggen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten