Even voor mij: is het normaal dat de MW snel met de kont doorzakt als je er een aanhanger achter hangt?
Met de vouwwagen eraan hangt hij toch wel erg laag. Zo laag dat ik het neuswiel eraf moet halen ombij een drempel niet aan de grond te zitten.
Is dat normaal?
Zou zoiets helpen?
https://www.autodoc.lu/lesjofors/2260204
slappe veren?
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Het is niet normaal dat het neuswiel er af moet omdat hij anders drempel mee pakt.fvdberg schreef:ja dat is normaal de stilo is erg slap geveerd
Ik zou even een setje veren en schokbrekers gaan vervangen
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Dat neuswiel verhaal geldt alleen voor de vouwwagen.
Bij een aanhanger met stenen die goed geladen is kan het neuswiel blijven zitten.
Ontwerpfout dus.
Maar dan nog voel je de kont dansen.
Zonder aanhanger geen problemen met wegligging trouwens dus schokdempers zijn ok
Zal de veren eens overwegen
Bij een aanhanger met stenen die goed geladen is kan het neuswiel blijven zitten.
Ontwerpfout dus.
Maar dan nog voel je de kont dansen.
Zonder aanhanger geen problemen met wegligging trouwens dus schokdempers zijn ok
Zal de veren eens overwegen
- kaasjager
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
- Registration: 13-JL-ZZ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Amersfoort
- Gegeven waarderingen: 81 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Ik zou als je dan toch de veren doet ook de schokdempers doen.JoorZ105 schreef:Dat neuswiel verhaal geldt alleen voor de vouwwagen.
Bij een aanhanger met stenen die goed geladen is kan het neuswiel blijven zitten.
Ontwerpfout dus.
Maar dan nog voel je de kont dansen.
Zonder aanhanger geen problemen met wegligging trouwens dus schokdempers zijn ok
Zal de veren eens overwegen
Dingen kosten niet de wereld en het zal een hele verbetering zijn.
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Geen idee.
Ik let er bij het laden wel op dat de last goed verdeeld is. Ook bij de vouwwagen zit er vaak weinig in de koelbox in de disselbak en de zware voorraad (drinken voor 2 reisdagen) juist in het keukentje achterop.
Ik let er bij het laden wel op dat de last goed verdeeld is. Ook bij de vouwwagen zit er vaak weinig in de koelbox in de disselbak en de zware voorraad (drinken voor 2 reisdagen) juist in het keukentje achterop.
- japioo
- Master
- Berichten: 594
- Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
- Registration: 11-RV-BP
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Kogeldruk van een kilo of 40 is voor een gewone aanhanger prima.
In principe hoe hoger de kogeldruk ( tot de max dat de trekhaak mag hebben natuurlijk ) hoe beter de wegligging van de auto /caravan combinatie. Het zwaartepunt van de aanhanger ligt dan zo ver mogelijk naar voren, het dichtst bij de kogel.
Heeft de aanhanger een rechte dissel ?
In principe hoe hoger de kogeldruk ( tot de max dat de trekhaak mag hebben natuurlijk ) hoe beter de wegligging van de auto /caravan combinatie. Het zwaartepunt van de aanhanger ligt dan zo ver mogelijk naar voren, het dichtst bij de kogel.
Heeft de aanhanger een rechte dissel ?
- JoorZ105
- Junior
- Berichten: 112
- Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
- Registration: 12-lz-pv
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Breda
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Re: slappe veren?
Nee een v dissel.
Hij ligt als een huis op de weg. 130 in Frankrijk met gemak.
Maar hij ligt zo laag!
Hij ligt als een huis op de weg. 130 in Frankrijk met gemak.
Maar hij ligt zo laag!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten