slappe veren?

Alles over de mechanica van de Stilo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

slappe veren?

Bericht door JoorZ105 »

Even voor mij: is het normaal dat de MW snel met de kont doorzakt als je er een aanhanger achter hangt?
Met de vouwwagen eraan hangt hij toch wel erg laag. Zo laag dat ik het neuswiel eraf moet halen ombij een drempel niet aan de grond te zitten.

Is dat normaal?
Zou zoiets helpen?

https://www.autodoc.lu/lesjofors/2260204

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door fvdberg »

ja dat is normaal de stilo is erg slap geveerd

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door kaasjager »

fvdberg schreef:ja dat is normaal de stilo is erg slap geveerd
Het is niet normaal dat het neuswiel er af moet omdat hij anders drempel mee pakt.
Ik zou even een setje veren en schokbrekers gaan vervangen :thumbup:

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door JoorZ105 »

Dat neuswiel verhaal geldt alleen voor de vouwwagen.
Bij een aanhanger met stenen die goed geladen is kan het neuswiel blijven zitten.
Ontwerpfout dus.
Maar dan nog voel je de kont dansen.
Zonder aanhanger geen problemen met wegligging trouwens dus schokdempers zijn ok

Zal de veren eens overwegen

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1241
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door kaasjager »

JoorZ105 schreef:Dat neuswiel verhaal geldt alleen voor de vouwwagen.
Bij een aanhanger met stenen die goed geladen is kan het neuswiel blijven zitten.
Ontwerpfout dus.
Maar dan nog voel je de kont dansen.
Zonder aanhanger geen problemen met wegligging trouwens dus schokdempers zijn ok

Zal de veren eens overwegen
Ik zou als je dan toch de veren doet ook de schokdempers doen.
Dingen kosten niet de wereld en het zal een hele verbetering zijn.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door japioo »

En hoe zit het met je kogeldruk ?

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door JoorZ105 »

Geen idee.
Ik let er bij het laden wel op dat de last goed verdeeld is. Ook bij de vouwwagen zit er vaak weinig in de koelbox in de disselbak en de zware voorraad (drinken voor 2 reisdagen) juist in het keukentje achterop.

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 594
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door japioo »

Kogeldruk van een kilo of 40 is voor een gewone aanhanger prima.
In principe hoe hoger de kogeldruk ( tot de max dat de trekhaak mag hebben natuurlijk ) hoe beter de wegligging van de auto /caravan combinatie. Het zwaartepunt van de aanhanger ligt dan zo ver mogelijk naar voren, het dichtst bij de kogel.
Heeft de aanhanger een rechte dissel ?

Gebruikersavatar
JoorZ105
Junior
Junior
Berichten: 112
Lid geworden op: di mar 17, 2015 9:00 am
Registration: 12-lz-pv
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Breda
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: slappe veren?

Bericht door JoorZ105 »

Nee een v dissel.
Hij ligt als een huis op de weg. 130 in Frankrijk met gemak.
Maar hij ligt zo laag!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten