Gaspedaal positiesensor probleem?
Geplaatst: zo sep 30, 2018 10:56 pm
Hallo allen,
Al tijden vraag ik me het volgende af over het gaspedaalsysteem van de Stilo. Internet flink afgespeurd, maar echt een antwoord krijg ik niet. Vandaar dat ik het nu ga vragen aan de Stilo-kenners hier:
Ik heb soms (sporadisch) het probleem dat mijn gasrespons even wegvalt bij het rijden van een constante snelheid. Binnen enkele seconden pakt hij het wel altijd weer op, maar soms schrik ik ervan omdat het even lijkt alsof de motor geen vermogen meer krijgt, terwijl ik toch echt mijn voet op het pedaal houd. Met cruise control aan overigens nog geen last mee gehad...
Nu zit ik tevens met de volgende vraag wat ik misschien kan koppelen aan dit probleem. Van de tweede naar de derde versnelling even flink optrekken hikt soms de motor een beetje, alsof hij niet genoeg ademruimte krijgt, maar meestal alleen met het gaspedaal half ingetrapt. Als ik het gaspedaal vol intrap gaat het wel goed en trekt ie mooi op. Gaspedaal probleem? Of iets anders?
Laatste vraag:
De Stilo valt mijns insziens onder de ‘moderne’ auto. Bij veel moderne auto’s is het gaspedaal elektronisch geregeld ipv de ‘ouderwetse’ gaskabel. Je merkt bijvoorbeeld met abrupt het gas loslaten en abrupt het gas flink intrappen dat de elektronica dit zo soepel mogelijk probeert te verwerken en dat de auto niet gaat stoten en bokken bij gas loslaten en weer goed intrappen. De Stilo heeft toch ook een elektronische gaspedaal positiesensor die dit moet regelen? Bij mijn Stilo is het namelijk zo dat ik het gas rustig en voorzichtig moet intrappen voor een soepele comfortabele respons. Als ik het abrupt en een beetje lomp doe dan krijg ik flinke tegen stoten van de auto terug. Is dit ook een gaspedaal probleem? Of inherent aan de constructie? Zoveel vragen, maar (nog) geen antwoorden. Wie kan mij helpen??
Al tijden vraag ik me het volgende af over het gaspedaalsysteem van de Stilo. Internet flink afgespeurd, maar echt een antwoord krijg ik niet. Vandaar dat ik het nu ga vragen aan de Stilo-kenners hier:
Ik heb soms (sporadisch) het probleem dat mijn gasrespons even wegvalt bij het rijden van een constante snelheid. Binnen enkele seconden pakt hij het wel altijd weer op, maar soms schrik ik ervan omdat het even lijkt alsof de motor geen vermogen meer krijgt, terwijl ik toch echt mijn voet op het pedaal houd. Met cruise control aan overigens nog geen last mee gehad...
Nu zit ik tevens met de volgende vraag wat ik misschien kan koppelen aan dit probleem. Van de tweede naar de derde versnelling even flink optrekken hikt soms de motor een beetje, alsof hij niet genoeg ademruimte krijgt, maar meestal alleen met het gaspedaal half ingetrapt. Als ik het gaspedaal vol intrap gaat het wel goed en trekt ie mooi op. Gaspedaal probleem? Of iets anders?
Laatste vraag:
De Stilo valt mijns insziens onder de ‘moderne’ auto. Bij veel moderne auto’s is het gaspedaal elektronisch geregeld ipv de ‘ouderwetse’ gaskabel. Je merkt bijvoorbeeld met abrupt het gas loslaten en abrupt het gas flink intrappen dat de elektronica dit zo soepel mogelijk probeert te verwerken en dat de auto niet gaat stoten en bokken bij gas loslaten en weer goed intrappen. De Stilo heeft toch ook een elektronische gaspedaal positiesensor die dit moet regelen? Bij mijn Stilo is het namelijk zo dat ik het gas rustig en voorzichtig moet intrappen voor een soepele comfortabele respons. Als ik het abrupt en een beetje lomp doe dan krijg ik flinke tegen stoten van de auto terug. Is dit ook een gaspedaal probleem? Of inherent aan de constructie? Zoveel vragen, maar (nog) geen antwoorden. Wie kan mij helpen??