Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikeleerens
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 17, 2017 9:26 am
Registration: 36-RN-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Schumacher Edition
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Echt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Bericht door Maikeleerens »

Hoi allemaal,

Het Connect Nav+ systeem in mijn Stilo Abarth valt sinds enige tijd willekeurig uit. Ook gebeurd het op verschillende manieren.

Soms blijft hij op het Fiat logo hangen (bij het starten van de auto) en valt ie uit (soms met plof geluid uit speakers, soms zonder plof geluid)
Soms valt hij gewoon uit en soms hangt het systeem compleet vast, en gaat het beeld op en neer spacen tot hij op een gegeven moment weer uitvalt en herstart. (zie bijgevoegde foto). Meestal als het gebeurd, dan gebeurd het in "vlagen". (Dus kan soms 100km rijden zonder probleem, en soms valt ie 10x uit in 10km)

Afbeelding

Het lijkt erop dat hij vaker uitvalt als ik muziek luister vanaf de cd-wisselaar, maar dat kan toeval zijn (gebeurd ook als ik geen muziek luister/FM-radio/etc)

Momenteel zit er versie 9.8 op. Zou het nut hebben om te updaten naar 9.9? (als die bestaat :?: )

Heb al geprobeerd de stroom eraf te halen, en het systeem te resetten. Helaas werkte dat niet :(

Iemand enige idee hoe ik dit kan fixen? Of iemand die dit probleem herkent of gehad heeft? :angel:

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Bericht door Dee01 »

Het "spacen" van het scherm oog voor mij als een intern defect, het uitvallen zou evt van bekabeling kunnenkomen, dit denk ik door het plofgeluid (alsof de stroom er abrupt af gaat, thuis heb ik nogal wat vermogen aan muziek (wat standaard op 80% van max vermogen staat, ik schakel alles uit dmv een schakelaar en steeds als ik de schakelaar uitzet.... PLOF!

probeer de bekabeling eens door te meten, de 12v gewoon op 12v meten (tijdens het meten ook de bekabeling wat wiebelen "alsof" je aan het rijden bent;) en waar 2 apparaten met elkaar verbonden zijn even meten met de Ohm stand, de ene pen aan de kabel bik de radio, de andere bij de kabel van randapparatuur, zo even kabel voor kabel meten (ook weer even wiebelen)

Suc6!
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Bericht door japioo »

Vrees toch dat ie aan het stuk gaan is.
Je zou er nog even in kunnen kijken of het koelventilatortje niet vol met stof zit maar heb er een hard hoofd in.
Het uitvallen zou idd nog in de bedrading kunnen zitten maar als ik de foto zo zie lijkt het mij toch iets van een videochip / beeldscherm die aan het stukgaan is. Denk aan hetzelfde effect wanneer de videokaart /monitor van je PC het begeven heeft.
Wat je nog kan proberen is 9.8 er opnieuw opzetten, misschien dat de videodriver beschadigd is, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het zal helpen.
9.8 of 9.9 maakt weinig uit als je maar niet hoger gaat want dat zijn geen officiele versies ( v 11 en v 12 b.v. ) maar mods.

Gebruikersavatar
Maikeleerens
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 17, 2017 9:26 am
Registration: 36-RN-GF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Schumacher Edition
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Echt
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Bericht door Maikeleerens »

Heb vandaag de hele connect nav eruit gehaald en de bekabeling gestest. "helaas" waren alle kabels, etc gewoon goed.

Weet iemand waar ik de officiele software versie 9.9 (of 9.8) kan vinden? Dan probeer ik die eens opnieuw te installeren, maar heb weinig hoop :/

Gebruikersavatar
japioo
Master
Master
Berichten: 596
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 10:42 pm
Registration: 11-RV-BP
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 27 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Connect Nav+ valt steeds uit/crashed constant!!

Bericht door japioo »

QuickPoint of kom gezellig naar een meeting ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten