Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Post hier al je vragen over het standaard radio systeem of het Connect Nav+ systeem.
Gebruikersavatar
JRNYMO
Beginner
Beginner
Berichten: 86
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 7:52 pm
Registration: 07RSGX
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door JRNYMO »

Alles was zo compleet. Moest wel een paar pinnejes veranderen in de iso van de radio, maar dat was redelijk voorzichzelf sprekend. Het was even uitzoeken wat ik moest doen i.v.m. de versterker en daarna was ik er wel klaar mee. Geen zin meer gehad om een geschakelde plus te boetseren.

Gebruikersavatar
Dee01
Master
Master
Berichten: 614
Lid geworden op: do apr 14, 2016 9:47 pm
Registration: 60 lp rj
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Niet gevonden.
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 201 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door Dee01 »

Miss niet meest ideaale maaarrr... je zou de conti + kunnen lussen naar de b+ en er een kleine switch schakelaar tussen zetten, zo heb je een semi geschaklde plus xD
-= Zombie Outbreak Response Team =-
Computers are good at following instructions, but not at reading your mind. ~Donald Knuth

Gebruikersavatar
JRNYMO
Beginner
Beginner
Berichten: 86
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 7:52 pm
Registration: 07RSGX
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door JRNYMO »

Dee01 schreef:Miss niet meest ideaale maaarrr... je zou de conti + kunnen lussen naar de b+ en er een kleine switch schakelaar tussen zetten, zo heb je een semi geschaklde plus xD
Ja, klopt! Ik kwam er onlangs achter dat de radio die ik heb gekocht niet volledig uitgezet kan worden met de knop op het apparaat. Hij blijft standby/slaapstand staan. Resulterend in een lege accu naar een paar dagen. Schakelaar wordt dus plan B.

Heb deze net binnengekregen: https://www.conrad.nl/p/tuimelschakelaa ... 2-v-645981

Sidenote: met de code "Feedback718" krijg de hele maand oktober nog 5 euro korting bij Conrad. Scheelt weer verzendkosten voor mensen die nog iets nodig hebben wat een paar euro kost. :thumbup:

Gebruikersavatar
fvdberg
Beginner
Beginner
Berichten: 79
Lid geworden op: di mei 08, 2018 11:13 am
Registration: 76LXXD
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Oegstgeest
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door fvdberg »

dat issue heb ik hier ook, maar ik zou gewoon een geschakelde plus opzoeken.
er zijn er wel een paar door de auto heen te vinden maar het minst lastig lijkt om hem vanaf je zekeringen paneel te trekken.

voorop kan je die aansluiten met een verloopje onder een zekering van de conrad, staat ergens in een howto... alleen welke...of als je wat meer wil hobbyen achterop...

Gebruikersavatar
Hamzaaa
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: do mei 10, 2018 12:41 pm
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Constant stroom aftermarket radio

Bericht door Hamzaaa »

Ik heb een aftermarket radio in mijn Stilo zitten. Ik heb de rode draad doorgezet vanuit de zekering, maar er is geen constante stroom gele draad voor het geheugen.

Weet iemand vanuit waar ik het beste de constante stroom kan halen?

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
JRNYMO
Beginner
Beginner
Berichten: 86
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 7:52 pm
Registration: 07RSGX
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Constant stroom aftermarket radio

Bericht door JRNYMO »

Hamzaaa schreef:Ik heb een aftermarket radio in mijn Stilo zitten. Ik heb de rode draad doorgezet vanuit de zekering, maar er is geen constante stroom gele draad voor het geheugen.

Weet iemand vanuit waar ik het beste de constante stroom kan halen?

Alvast bedankt


De constante stroom is naar mijn weten de rode draad naast de zwarte grond in de kabels die uit je auto komen. Op foto 3 uit deze topic zie je hoe het er normaal uit ziet in je auto (min de zelfgefabriceerde gele kabel): http://www.fiatstiloclub.nl/forum/viewt ... ilit=radio

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door Kevinftw »

Oke... dus als ik het goed begrijp in mijn stilo 2003... als ik een dubbeldin erin wil plaatsen gaat het een hoop gezeur met zich meebrengen betreft de kabels? Kan niet gewoon een iso op..

Gebruikersavatar
JRNYMO
Beginner
Beginner
Berichten: 86
Lid geworden op: wo sep 19, 2018 7:52 pm
Registration: 07RSGX
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door JRNYMO »

Kevinftw schreef:Oke... dus als ik het goed begrijp in mijn stilo 2003... als ik een dubbeldin erin wil plaatsen gaat het een hoop gezeur met zich meebrengen betreft de kabels? Kan niet gewoon een iso op..

Grote kans. Tenzij het specifiek een betreft voor een Fiat Stilo. Denk niet dat die er zijn overigens. Ik heb ook een paar keer iets voorbij zien komen op forums dat je een aparte verloop ISO kunt kopen. Deze zijn echter wel best prijzig en kun je beter zelf even de kabels omwisselen. Ik heb in twee Stilo's de radio vervangen met een dubble din en bij beide was het geen plug en play.

Dit heeft te maken met dat je de constante plus en de geschakelde plus van de radio samen moet voegen en die moet naar de plus van originele iso. Anders doet je nieuwe radio niks. Athans zo was het in beide gevallen bij mij (Stilo 2005 en 2006).
Deze gebruikers waarderen JRNYMO voor dit bericht:
Kevinftw (zo nov 11, 2018 7:45 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Kevinftw
Beginner
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: ma okt 29, 2018 2:06 pm
Registration: 98-LN-DZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Tilburg
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door Kevinftw »

JRNYMO schreef:
Kevinftw schreef:Oke... dus als ik het goed begrijp in mijn stilo 2003... als ik een dubbeldin erin wil plaatsen gaat het een hoop gezeur met zich meebrengen betreft de kabels? Kan niet gewoon een iso op..

Grote kans. Tenzij het specifiek een betreft voor een Fiat Stilo. Denk niet dat die er zijn overigens. Ik heb ook een paar keer iets voorbij zien komen op forums dat je een aparte verloop ISO kunt kopen. Deze zijn echter wel best prijzig en kun je beter zelf even de kabels omwisselen. Ik heb in twee Stilo's de radio vervangen met een dubble din en bij beide was het geen plug en play.

Dit heeft te maken met dat je de constante plus en de geschakelde plus van de radio samen moet voegen en die moet naar de plus van originele iso. Anders doet je nieuwe radio niks. Athans zo was het in beide gevallen bij mij (Stilo 2005 en 2006).
Dus als ik het goed begrijp. Van de iso... constant en geschakelde + doorknippen en samenvoegen? En die dan ook nog eens voor de iso op de orginele kabels tussen de constante stroom doen?

MelindaB
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Aftermarket radio werkt alleen bij constant stroom

Bericht door MelindaB »

Boys, boys, boys...

Je kan gewoon je aftermarket dubbeldin in een stilo instaleren, no problemo en is ook niet zo duur.

Alles wat je nog even moet hebben is een ISO stekker met een AMP kabeltje (voor de subwoofer) en een canbus stekker aangezien stilos met canbus werkt.
Is gewoon plug en play, naast dat AMP kabeltje, die met de subwoofee kabeltje in originele kabelboom verbonden moet worden.

Ik heb er zelf het 1 en ander over verteld in topic (Hoe originele radio vervangen met 2 din radio) toen ik mijne standaard radio had vervangen met een aftermarket dubbeldin radio. Ik heb een stilo racing uit 2005 met originele subwoofer in de kofferbak.

Mijn advies: kijk het forum even goed door en je vind wellicht zelfs waar je die iso en canbus kan kopen.
(volgensmij had ik mijn koop-adressen eens op t forum gezet maar weet niet zeker. In iedergeval uit engeland want dat was goedkoper)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 5 gasten