[GESLOTEN] VW Sirocco 1.4 Turbo

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gesloten
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Schumi »

Vandaag op bezoek geweest bij de huis tuner van de FSC "Unlimited Tuning" ik weet dat het geen Fiat Stilo betreft maar ik wil jullie toch de beelden laten zien, zo dat je kunt zien wat er allemaal mogelijk is met je Stilo...om deze net even wat beter te maken :o

Deze ingreep gaat ongeveer 2 1/2 uur in beslag nemen...

Met dank aan de mannen van "Unlimited Tuning" voor de goede en vooral snelle service... :clap:
https://www.youtube.com/watch?v=HLxlWA9 ... load_owner
Met dit als resultaat... :thumbup:
1e meeting resultaat: fabriek opgave 120 Pk >>>>werkelijk 116 Pk met 197Nm
Eind resultaat: 116 Pk >>> 141Pk --- 197Nm>>>253 Nm
Mooi resultaat :thumbup:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
kaasjager (wo mar 25, 2015 10:00 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door longtimeago »

Het lijkt me wel interessant om mijn 1.2'tje te tunen. Er zullen vast wat paarden zijn weggelopen sinds 2003, dus om die terug te krijgen is tunen een oplossing. Veel sites zeggen dat uit het 1.2 blok van 80 pk een extra 10 pk te halen valt. Maar om voor 10 pk gelijk een hoop geld neer te leggen is iets wat me nog tegen houdt...
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Groschl »

Die Sirocco heeft een turbo motor, dan is het wel makkelijk om wat meer pk's eruit te halen natuurlijk.
Bij een ongeblazen motor moet je geen wonderen verwachten.
Motor zal wellicht wat beter oppakken maar echt heel veel ervan merken zul je niet denk ik.

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat de Abarths de 170pk vanaf de fabriek al niet halen en je dan dmv Chiptuning wel wat kunt terugvinden van die pk's toch?

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Schumi »

Groschl schreef:Die Sirocco heeft een turbo motor, dan is het wel makkelijk om wat meer pk's eruit te halen natuurlijk.
Bij een ongeblazen motor moet je geen wonderen verwachten.
Motor zal wellicht wat beter oppakken maar echt heel veel ervan merken zul je niet denk ik.

Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat de Abarths de 170pk vanaf de fabriek al niet halen en je dan dmv Chiptuning wel wat kunt terugvinden van die pk's toch?
Niet met je eens... :o een Stilo Abarth knapt er zeker wel van op...niet alleen met 10/15 PK vermogens winst ook de koppel winst is aanzienlijk...en dan vergeten we natuurlijk het benzine verbruik wat ook meteen wordt aangepakt....de Meeste Stilo Abarth's staan vanaf de fabriek veelte rijk afgesteld...en op de testbank geven ze allemaal zo tussen de 160 en 165 Pk af....wordt dus naar 175/180 PK gebracht....m.a.w. is zeker de investering waard :thumbup: zeker met de korting die je krijgt van de FSC :clap:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Groschl »

O....ik twijfel er zeker niet aan dat de Abarth er niet van opknapt hoor!
Ik bedoelde het meer in het algemeen, mensen verwachten soms wonderen van het chiptunen van een ongeblazen motor en dat moet je niet doen natuurlijk.

Ooit eens een Alfa Romeo 155 1.8 16V gehad en deze kon je toen nog zelf chippen, dus oude chip eruit en andere chip erin.
Deze was van http://www.squadra-tuning.com/ , eigenlijk DE Chiptuning firma voor Alfa Romeo.
Vreemd dat deze nooit de Abarth heeft aangepakt overigens.

Je kunt met Chiptuning weliswaar een boel bereiken maar eea moet wel verantwoord blijven.
Ik snap best dat de Abarth bouwtechnisch gezien de nodige pk's kan hebben maar het lukraak opvoeren van bepaalde parameters om derhalve meer vermogen te creëren kan ten koste gaan van de levensduur en dergelijke.
Ik zeg NIET dat deze firma dat doet overigens maar er zijn genoeg grapjassen die zich chiptuner noemen en al vele motoren op zeep hebben geholpen.
Chiptuning is niet zomaar ff iets wat je doet, er moet grondig onderzoek naar worden verricht.

Daarom betaal je bij een goede tuner ook een behoorlijk bedrag ervoor.
En eigenlijk moet je iedere auto weer opnieuw doen en niet zomaar een ander programma erin pompen maar ja....das weer duurder.

Dus Schumi jij beweerd dat zonder verdere aanpassing aan de inlaat/uitlaat het vermogen naar de 175/180 pk gaat en dan de motor ook nog eens zuiniger wordt??

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Schumi »

Groschl schreef:Dus Schumi jij beweerd dat zonder verdere aanpassing aan de inlaat/uitlaat het vermogen naar de 175/180 pk gaat en dan de motor ook nog eens zuiniger wordt??


Dat beweer ik niet..we hebben van de FSC al een Stilo Abarth zo laten doen dus spreek ik uit ervaring.... en even voor de duidelijkheid...er wordt hierbij niet met een chip er gewerkt maar de ECU wordt uit elkaar genomen..en de EPROM wordt uitlezen...en er wordt opnieuw geprogrammeerd....daarna worden er nog 1 of 2 run's gemaakt...waarna eventuele nog de fine tuning plaats vind.
En het uitlaat systeem/kat en luchtfilter zijn in dit proces natuurlijk ook heel belangrijk!!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Groschl
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door Groschl »

OK maar dan praat je niet de over standaard chiptuning maar chiptuning op maat. En samen met de inlaat en uitlaataanpassing is dat geen goedkoop grapje. Dat er dan ook geen standaard software in wordt gezet is natuurlijk een goede zaak maar helaas wel een stuk kostbaarder. Ik zou zelf wel wat meer ervaringen hierover willen horen met mbt de Abarth.

Gebruikersavatar
@N@ND@B@RTH
Goeroe
Goeroe
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1951
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
Registration: 41-JR-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: São Paulo, Brasil
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren
Contacteer:

Re: VW Sirocco 1.4 Turbo

Bericht door @N@ND@B@RTH »

===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast