[GESLOTEN] Stilo Abarth turbo

Alles over tuning aan de motor van de Stilo
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door Schumi »

RicTes schreef:
paul schreef:Wat dachten jullie ervan om een 2.0 L turbo uit een Lancia Kappa te monteren?
De motor heeft dezelfde opzet als de Fiat motor en toch rond 210 PK. met een beetje hogere turbodruk zal dit wel toenemen.
waarschijnlijk een stuk goedkoper om uit te voeren dan de braziliaanse methode.
Paul
Dan had ik moeten laten doen toen ik een aantal maanden terug een motorwissel heb gedaan :(
Wat dachten jullie ervan om een 2.0 L turbo uit een Lancia Kappa te monteren?

Idee is leuk...maar het uitvoeren... ;) heb je gewoon een giga uitdaging... :o en waarom...??? omdat er na 13 jaar Stilo in Nederland ik dit nog nooit een ben tegen gekomen..op al de Fiat Stilo meetings waar ik da afgelopen jaren ben geweest...en dat zijn er aardig wat.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door longtimeago »

Schumi schreef:
RicTes schreef:
paul schreef:Wat dachten jullie ervan om een 2.0 L turbo uit een Lancia Kappa te monteren?
De motor heeft dezelfde opzet als de Fiat motor en toch rond 210 PK. met een beetje hogere turbodruk zal dit wel toenemen.
waarschijnlijk een stuk goedkoper om uit te voeren dan de braziliaanse methode.
Paul
Dan had ik moeten laten doen toen ik een aantal maanden terug een motorwissel heb gedaan :(
Wat dachten jullie ervan om een 2.0 L turbo uit een Lancia Kappa te monteren?

Idee is leuk...maar het uitvoeren... ;) heb je gewoon een giga uitdaging... :o en waarom...??? omdat er na 13 jaar Stilo in Nederland ik dit nog nooit een ben tegen gekomen..op al de Fiat Stilo meetings waar ik da afgelopen jaren ben geweest...en dat zijn er aardig wat.
Zou wel een primeur zijn voor FSC als er een Stilo met turbo gemaakt wordt door een clublid :lol:
Als ik zelf de tijd en kennis er voor had en het project zou definitief van start gaan, had ik het wel willen meemaken :lol:
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door paul »

De kennis zal wel lukken, maar de financiering is een probleem :(

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door Schumi »

En wat denk je van de middelen... :o
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door paul »

Ha, dat heb ik onder financiering gedacht.
motorblokje, schuurtje met hefbrug, beetje vrije tijd en veel geduld.
geduld heb ik maar de rest :evil:

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door dennis12354 »

Gaat niet werken levert veel teveel turbodruk af om dat goed te laten gaan. Bij benzine zit je op ong. 0.7 bar terwijl de jtd tussen 1.1 en 1.4 bar zit.
Deze gebruikers waarderen dennis12354 voor dit bericht:
jankoster (vr nov 06, 2015 5:49 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door dennis12354 »

Dan wens ik je succes met de koppakking, de cilinderkop en om de verbranding dan nog goed (dus snel en regelmatig) plaats te laten vinden

Dat gaat namelijk echt niet werken, want ik praat hier over een overdruk he, niet de gezamenlijke druk.

Daarnaast kan de JTD turbo waarschijnlijk de temperatuur en het toerental niet aan, omdat de uitlaat van een benzine veel warmer is en de uitlaatgassenstroom hoger is als bij een diesel.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door dennis12354 »

Ik vind dat niet, dat is zo.
Omdat bij een benzine minder energie gebruikt wordt voor de aandrijving.
ook is de eindtemperatuur van een benzinemotor na verbranding hoger.
er wordt ook meer energie "weggegooid" in de uitlaat.
de lambda (A/F of air to fuel ratio) van een benzinemotor is namelijk niet ideaal, waardoor er in sommige toerentallen een verbramding optreedt waarbij een deel van het mengsel in de uitlaat verbrand.

Hierdoor wordt de temperatuur ong 150 tot 200°C hoger dan die van een dieselauto.
Hier krijgt de turbo last van als je een standaard dieselturbo gebruikt.
Daarnaast is er een hogere uitlaatgassenstroom over een hoger toerenbereik waardoor je de turbo waarschijnlijk niet goed gelagerd krijgt.

Mijn tip zou zijn om dan de turbo te gebruiken van de eerder genoemde Fiat Coupe met 2.0 20v.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door dennis12354 »

De werking is het zelfde maar door andere materialen en andere lagering is een dieselturbo niet zomasr over te zetten. Dat bedoelde ik aan te geven.

Gebruikersavatar
dennis12354
Master
Master
Berichten: 610
Lid geworden op: do jun 13, 2013 6:42 am
Registration: XX-XX-XX
Coach type: 5 Drs MultiWagon
Model: Uproad
Engine: 1.9 JTD 8V 115 (192A1000)
Woonplaats: Nuenen
Gegeven waarderingen: 241 keren
Ontvangen waarderingen: 155 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth turbo

Bericht door dennis12354 »

Jahoor daar zitten verschillen tussen.

Tijdens de opleiding zijn er verschillende lageringen behandeld.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten