[GESLOTEN] Plattere banden en voorkant meer verlagen

Alles over tuning aan het onderstel van de Stilo
Gesloten
Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door HazeSpace »

Heb afgelopen weekend een setje leuke velgen op de kop getikt. Hier zitten mooie banden op met hoogtemaat 40 (normaal 17 inch zou 45 moeten zijn). 2 Banden zijn nog zeer goed 2 andere banden moeten vervangen worden.

Nu wil ik mijn auto meteen verlagen. Eerst zat ik te denken aan 30 mm voor en achter. Echter omdat mijn wielomtrek nu iets kleiner is en de afstand tussen de wielkast en de band hierbij een halve inch (12,7 mm) groter is geworden zat ik eraan te denken om die 50 mm voor en 30 mm achter veren te kopen van eibach. Dit in combinatie met nieuwe banden voor achter die dan 45 hoog zijn. Hierdoor compenseer ik de ruimte die ontstaat

Nu vraag ik mijzelf af wat precies de gevolgen zijn als de auto voor 20 mm (+ 12,7 mm van de plattere band) lager komt te liggen ten opzichte van achter?
Heeft iemand van jullie die 50/30 set?

Wat lijkt jullie de beste oplossing? Want ook even 4 banden rondom a 450 euro + setje veren zie ik niet zo zitten!
Laatst gewijzigd door Gagen op za feb 03, 2018 2:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Thomas

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door longtimeago »

Ook heeft de Stilo ook al aardig weinig ruimte onder de neus ivergelijkingm z'n achterkant. M'n lip raakt nu al met normale vering redelijk vaak de grond.
5 CM er af en ik denk dat je dan bij veel drempels in de problemen komt! :lol:

Misschien is 30/30 de beste optie?
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door HazeSpace »

Ik zou het liefste nog lager gaan maar een schroefset wordt mij iets te duur! Probleem is dat de afstand tussen mijn band en wielkast ook 1.2 cm groter is geworden door mijn dunnere band. En een setje fatsoenlijke banden is al snel 450 euro. Het is voor mij dus een compromis tussen of 4 nieuwe banden. of voor meer verlagen (stiekem vind ik lager als 30 mm ook wel heel dik). Het liefste heb ik zo 1-1.5 cm ruimte tussen de band en de rand van de wielkast. Hoeveel ruimte hebben jullie met de 17 inch 45 hoog en 30 mm verlaging? Als iemand dat voor mij even zou willen meten zou ik dat erg waarderen!
Thomas

Gebruikersavatar
Andreas
Junior
Junior
Berichten: 113
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 12:42 pm
Registration: 53nktp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Groningen
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door Andreas »

HazeSpace schreef:Ik zou het liefste nog lager gaan maar een schroefset wordt mij iets te duur! Probleem is dat de afstand tussen mijn band en wielkast ook 1.2 cm groter is geworden door mijn dunnere band. En een setje fatsoenlijke banden is al snel 450 euro. Het is voor mij dus een compromis tussen of 4 nieuwe banden. of voor meer verlagen (stiekem vind ik lager als 30 mm ook wel heel dik). Het liefste heb ik zo 1-1.5 cm ruimte tussen de band en de rand van de wielkast. Hoeveel ruimte hebben jullie met de 17 inch 45 hoog en 30 mm verlaging? Als iemand dat voor mij even zou willen meten zou ik dat erg waarderen!
Ik heb 17 inch 45 hoog en 30mm verlaging. Voor mij ideaal, ik zou niet voor 50mm verlaging gaan man. Ik kan je wel ff foto appen
Stilo Abarth 2.4 - 2003 - CDA Airbox - Madeno einddemper - RVS middendemper - 17 inch rapid black - abarth logo's rondom - xenon 6000k

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door HazeSpace »

Vroeg het nog in het topic de stilo van..

Ik heb ondertussen mijn nieuwe velgen erop zitten! Het is meteen een hele andere bak! Ik ga ook voor de 30mm verlaging rondom. Eerst leek hij voor veel te hoog maar na een stukje rijden zakte de vering weer terug naar de normale positie!

moet nog even kijken wat ik doe met de banden achter.. Deze moeten vervangen worden. zal het veel uitmaken als ik achter 45 hoog heb en voor 40? kan ik het beste gewoon achter ook 40 hoog nemen of meteen goed doen en 45 hoog en als mijn banden voor zijn versleten/het budget het toelaat ik voor ook twee nieuwe van 45 hoog zet?
Thomas

Gebruikersavatar
klaas1991
Junior
Junior
Berichten: 108
Lid geworden op: zo mar 16, 2014 10:40 am
Registration: 95-JH-KG
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 5 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door klaas1991 »

Ik heb zelf ook 40 rondom in combinatie met een schroefset en bumpstops ligt geweldig op de weg en bochten rijden is helemaal geweldig

Hij moet wel weer een stukje omhoog aangezien mijn bodemplaat nog wel eens de grond kust

Maar inderdaad als je 40er banden hebt word hij al lager van zichzelf

Ik zie geen problemen in voor banden van 40 dik en achter 45 maar het lijkt wel heel raar denk ik
Stilo 2.4 Selespeed. Weitec schroefset, Devil eye koplampen, SPL ice inbouw Kove audio woofers met Massive audio versterker

Gebruikersavatar
HazeSpace
Master
Master
Berichten: 631
Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
Registration: 12312
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
Gegeven waarderingen: 58 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren
Contacteer:

Re: Plattere banden en voorkant meer verlagen

Bericht door HazeSpace »

Voor plattere banden zorgt in theorie voor iets meer acceleratie (kleinere wielomtrek) en lagere top. Ook voor hoger toerental en brandstofverbruik bij elke snelheid in vergelijking met hogere banden. Of dit nu heel veel is dat valt allemaal wel mee.. Niet merkbaar in ieder geval..

Ben sowieso van plan mijn stilo rondom 30 mm te verlagen. Maar eerst andere prioriteiten.
Thomas

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten