[GESLOTEN] Mijn 1.8: Return to full glory!

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gesloten
Gebruikersavatar
gh1994
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mei 17, 2017 10:35 pm
Registration: 86-JV-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Mijn 1.8: Return to full glory!

Bericht door gh1994 »

Hallo allen,
Enige tijd geleden heb ik een 1.8 Dynamic uit 2002 aangeschaft.
Een prachtige auto! Een tijdloos model dat je (te) weinig ziet, tussen al het lease blik van tegenwoordig.
De Stilo vervangt de BMW e36 die ik hiervoor had, mijn vriendin heeft deze helaas total-loss gereden.

Voor heel weinig een prachtige Stilo op de kop getikt, met wat "schoonheidsfoutjes" :
  • * Airbag melding/Lampje dat blijft branden
  • * Front Bulb failure + Kentekenlicht melding
  • * Stilo valt uit bij lage toerentallen (als de motor op temperatuur is)
  • * Piept en kraakt bij het remmen verschrikkelijk aan de achterkant, het klinkt enorm en gaat door merg en been.
Omdat ik de uitdaging niet uit de weg ga (+ Mijn auto is mijn hobby en mij Hobby is mijn auto), was de koop snel gesloten.

Afbeelding

Ok, eerste punt van orde: De Airbag melding:

Uitgelezen met MES, 2x 0F (Value too high en Open Circuit) en 1x 32 ( Passenger Weight Sensor)
Daarna de stekker onder de bestuurders stoel eens onder handen genomen. Goed schoongemaakt en behandeld met contactspray.
MES aangesloten, foutcodes "gecleared" en BOEM! de 2x 0F meldingen zijn weg (en bleven ook weg) !
Nu de "Passenger Weight Sensor" nog, na goed inlezen besloten een emulator/simulator van eBay af te halen. Stekkertje erin, foutcode wissen en klaar!

Waar zou ik zijn zonder MES en kabeltje? Nou, niet veel verder. De handscanners en andere usb kabels & software die ik had, snapten maar vrij weinig van de Stilo en zijn Airbag computer.. Goede investering dus! :thumbup:
Afbeelding

Dan de meldingen over de verlichting: Nieuwe lampjes erin en klaar! Alleen de kentekenverlichting was een uitdaging opzich, om dat weer netjes terug te plaatsen... Grrrrrr..

Na wat goede wasbeurten, is opgevallen dat de rechterkant van de Stilo vol zit met krassen. Ook is het rechter voorscherm opnieuw gespoten. Maar dit is zo slecht gebeurd, dat het meteen opvalt (mits de auto schoon is) dat het me ontzettend irriteerd! Maar goed, dat is voor later een zorg.

Remmen die piepen Zoals ik al dacht, de achterremmen zijn ijzer op ijzer. Nieuwe blokken, schijven, handremkabels en 1 remklauw. Ook nieuwe remvloeistof, deze leek inmiddels meer op oude koffie ipv. de waterige appelsap. Na deze ingreep durf je weer serieus hard te gaan :lol:

Overig: 4 Nieuwe banden, nieuw wiellager rechtsvoor, nieuwe tussendemper, stelmotor voor de koplamp, achteruitrijlichtschakelaar, 3 nieuwe ruitenwissers, en ik zal best nog het 1 en ander vergeten zijn :lol:
Je bent bij een gebruikte auto toch vaak het achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar aan het opknappen, maar je weet wel weer precies hoe je auto ervoor staat. Tuurlijk, gratis is het zeker niet, maarja dan kun je beter een fiets kopen...


Dan nog het uitvallen van de Stilo Maar dat is een verhaal voor morgen :angel:
Laatst gewijzigd door Gagen op do mar 22, 2018 11:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Deze gebruikers waarderen gh1994 voor dit bericht (totaal 4):
J.scheepers (wo jun 28, 2017 10:03 am) • cees26 (wo jun 28, 2017 10:12 am) • Marex (wo jun 28, 2017 5:35 pm) • Nutter (do jun 29, 2017 5:57 am)
Waardering: 57.14%

Gebruikersavatar
gh1994
Beginner
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: wo mei 17, 2017 10:35 pm
Registration: 86-JV-BJ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Dynamic
Engine: 1.8 16V (192A4000)
Woonplaats: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Mijn 1.8: Return to full glory!

Bericht door gh1994 »

Het uitvallen van de Stilo..
Het probleem van zovelen; Auto valt uit wanneer je bijv. in de 2e versnelling op een rotonde af komt rijden en de auto zo goed als stil staat (met de koppeling ingedrukt). Ook als je vanuit de achteruit naar de 1e versnelling wil, komt het soms voor.
Als het warm is heeft hij er veel meer last van dan koud, ook start hij dan heeel af en toe moeizaam.

Uitgelezen; geen foutcodes...


Ik heb hier echt slapeloze nachten van gehad, nog nooit een auto gehad die zo eigenwijs was!
Ik wilde eerst het gasklephuis in zijn geheel demonteren, maar die zit zo enorm vast! Plus, heb bijna het hele Praxis assortiment er al op stuk "gedraaid". Man, wat mis ik de gereedschapskist van mijn vorige werkgever :?

Van alles uitgewisseld/getest om het probleem te verhelpen;
  • * Bobine
  • * Bougies
  • * Gecontroleerd op vacuum lekkage
  • * En nog veel meer wat ik uit pure ellende alweer vergeten ben.
Ik verdenk nog steeds het gasklephuis, maar die kan ik niet goed schoonmaken omdat ik die er nog niet af krijg. Spuit nu af en toe de bouten in met WD40, in de hoop dat ze een beetje loskomen. (Iemand tips? :crazy: )

Verder nog op de planning:
  • * Oliewissel
  • * Benzinefilter vervangen
  • * Luchtfilter vervangen (iemand ervaring met een K&N inlegfilter?)
  • * Kleppendekselpakking vernieuwen
  • * Interieurfilter vernieuwen
  • * Termostaat vervangen

Puur onderhoud dus, maar de Stilo heeft al aardig wat gekost dus het zal even moeten wachten.
De Stilo zal ook niet veel rijden met dit warme weer, Ooh ja de airco doet ook niks meer ( je hoort de compressor nog wel aan gaan)

En nog een heel raar probleempje, via de bestuurderskant kan het raam van de passagierskant niet omhoog, alleen omlaag. Zelfs met knopje omhoog, gaat deze omlaag. Via de passagierskant lukt omhoog en omlaag wel... :?:

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Mijn 1.8: Return to full glory!

Bericht door Drunzy »

Het raam probleem ligt aan de comfort module in je deur is het zwarte kastje dat was toen bij mij het geval heb hem toen vervangen en probleem was opgelost
Zou ook nog je bedieningspaneel kunnen zijn natuurlijk

Greetz Marten
Deze gebruikers waarderen Drunzy voor dit bericht:
gh1994 (do jul 06, 2017 5:55 pm)
Waardering: 14.29%
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gebruikersavatar
MaxAuto
Junior
Junior
Berichten: 150
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 6:37 pm
Registration: 79-RT-NK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Zwaagdijk, Noord-Holland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Mijn 1.8: Return to full glory!

Bericht door MaxAuto »

Mooi topic om te volgen :)

Even een aanvullend iets op Marten, ik heb hetzelfde probleem gehad, bedieningspaneel contact schoongemaakt + contact spray, en het zwarte kastje even gedemonteerd en bekeken. Nu een jaar verder en het probleem is nog verholpen :thumbup: #raar

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten