[GESLOTEN] Geruislo

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gesloten
Gebruikersavatar
Variomagic
Beginner
Beginner
Berichten: 34
Lid geworden op: zo jul 02, 2017 10:58 pm
Registration: 64-RJ-PF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Active Plus
Engine: 1.4 16V (843A1000)
Woonplaats: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Geruislo

Bericht door Variomagic »

Inmiddels 3 mnd en dik 6000 km verder wordt het wel eens tijd voor een "De Stilo van..."

Mijn 1.4-16V heeft inmiddels de bijnaam "Geruislo" gekregen omdat deze zo lekker stil is. Ook met het gemiddeld verbruik van 1 op 16 of beter kan ik prima leven.
Voordat het zover was, heb ik nog wel een en ander aan de auto moeten doen. Zo bleken de bougies zonder te overdrijven een veel te grote bougie-opening van 1.5 mm of meer te hebben. Het is dan ook niet gek dat de motor dan wel eens gaat schudden en dat het motorlampje op gaat lichten. Gelijk ook maar de pen-bobines vervangen en de overige grote beurt delen aangepakt. Het resultaat was gelijk merkbaar met een zuinig verbruik als bonus er op toe.
Ook gelijk het interieur maar verwend met een nieuw filter en de stabi-stokjes aan de voorkant voor nieuwe uitgewisseld.
Nu bleef er alleen telkens onterecht nog een "trunk open" lampje branden; met dank aan een ander gebruikt kofferbakslot van dit forum hebben we dat lampje ook het zwijgen opgelegd.

Blijft er dan niks meer te wensen over? Jawel:
- er ontbreekt nog een dakstrip
- de afneembare westfalia trekhaak moet nog gemonteerd
- de stelmotoren voor de koplampen zijn om een onduidelijke reden door een vorige eigenaar losgekoppeld
- de mistlampen missen in de koplampen
- de bestuurdersstoel schreeuwt om een werkende lensesteun en als we dan toch bezig zijn, staan leren zeteltjes eigenlijk ook wel hoog op het verlanglijstje
Verder staan het flushen van de versnellingsbak en het koel- en remsysteem nog op de planning en verder heb ik van een collega een setje winterbanden over kunnen nemen die hoognodig een verfje kunnen gebruiken. Kortom er is nog genoeg te doen maar van elke verbetering krijg ik iedere keer weer zo'n blij gevoel.

Voor nu eerst Geruislo-ze groetjes en wellicht to komende zaterdag :D
Laatst gewijzigd door Gagen op do mar 22, 2018 11:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Deze gebruikers waarderen Variomagic voor dit bericht:
RobertStilo16v (do sep 21, 2017 11:09 pm)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
Drunzy
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1059
Lid geworden op: do dec 10, 2015 8:51 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: heerenveen
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 204 keren
Contacteer:

Re: Geruislo

Bericht door Drunzy »

De stelmotors gebeurt wel vaker zijn ze waarschijnlijk stuk en voor de apk moeten ze werken tenzij ze er niet " inzitten"
Wat ze doen is stelmotors loskoppelen en knopje binnen in de auto tijdelijk verwijderen en Viola hij mag goed gekeurd worden

Greetz Marten
If cars was a religion my Stilo would be God.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten