Alle schakel problemen met de Selespeed

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1204
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Kenteken: 13-JL-ZZ
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Vindt dit leuk: 73 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 134 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor kaasjager » ma feb 25, 2019 11:30 am

Moertje380 schreef:Dag allemaal,

Ik ga mijn vraag toch stellen aangezien ik er niets over kan vinden.

Als de auto een nachtje heeft gestaan en ik probeer weg te rijden bokt de auto een beetje (zoals bijna elke selespeeds). Het beetje bokken is niet storend en gaat weg naarmate de auto warm gereden is. Zodra ik van mijn tweede (2) versnelling naar de drie (3) probeer te schakelen krijg je een schok door de hele auto heen. Bij alle andere versnellingen is dit niet zo, alleen van de 2 naar de 3 en van de 3 naar de 2.

Nou heb ik een klein maandje terug een motorwissel gedaan en heb ik daarbij alle vloeistoffen laten vervangen inclusief alle van de selespeed.

Waar kan dit aan liggen? :crazy:


Welke olie heb je er in gedaan?
Alles wel goed ontlucht en opnieuw ingeleverd?

Gebruikersavatar
Moertje380
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: di mei 09, 2017 1:34 pm
Kenteken: 53-JN-HL
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Kampen
Vindt dit leuk: 2 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 1 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor Moertje380 » di feb 26, 2019 9:33 am

Wat voor soort olie erin zit weet ik niet, maar de beste man zei dat hij het gewoon bij de brezan heeft gehaald. Of alles goed ontlucht is en ingeleerd weet ik ook niet. Heb gisteren wel de auto laten uitlezen en kwam toen de foutcode "P1758 schakelaar koppelingspedaal" tegen.

edit: Motorwissel heb ik laten doen bij een garage waar ik al sinds begin af aan heen ga. Stukje vertrouwen is er wel

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1204
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Kenteken: 13-JL-ZZ
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Vindt dit leuk: 73 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 134 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor kaasjager » di feb 26, 2019 9:57 am

Moertje380 schreef:Wat voor soort olie erin zit weet ik niet, maar de beste man zei dat hij het gewoon bij de brezan heeft gehaald. Of alles goed ontlucht is en ingeleerd weet ik ook niet. Heb gisteren wel de auto laten uitlezen en kwam toen de foutcode "P1758 schakelaar koppelingspedaal" tegen.

edit: Motorwissel heb ik laten doen bij een garage waar ik al sinds begin af aan heen ga. Stukje vertrouwen is er wel


Er zit sowieso al verkeerde olie in.
De olie die je het beste kunt gebruiken is de originele olie die Fiat voorschrijft.
Het is zeer zeker van belang dat de boel goed ontlucht is. Dat zou ik dus nog maar even goed nagaan.

Gebruikersavatar
Moertje380
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: di mei 09, 2017 1:34 pm
Kenteken: 53-JN-HL
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Kampen
Vindt dit leuk: 2 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 1 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor Moertje380 » vr mei 24, 2019 4:18 am

Terugkomend hierop; de auto is helemaal opnieuw ingeleerd en de juiste olie die fiat voorschrijft zit er ook in. Dit is allemaal gedaan door de dealer. Voor de zekerheid heb ik de remschakelaar ook vervangen, maar helaas blijft het probleem zich nog voordoen.. :(

Iemand nog een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

Gebruikersavatar
Schumi
Beheerder
Beheerder
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 4989
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Kenteken: 68-JT-JV
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Vindt dit leuk: 16 keer
`Vind ik leuk` ontvangen: 752 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor Schumi » vr mei 24, 2019 11:24 pm

Drukbol....pomp...!!! Maar als jij het bij een Fiat dealer heb laten doen, dan is het systeem toch uit gelezen.

En waarom maak je geen afspraak met Mike Kaasjager.....dan weet je zeker dat het weer allemaal goed komt, hij is niet voor niets de FSC specialist van het Selespeed systeem.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
kubo.tje
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 03, 2019 1:27 pm
Kenteken: 50pzlg
Carrosserie: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Motor: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Drunen
Vindt dit leuk: 1 keer

Re: Alle schakel problemen met de Selespeed

Berichtdoor kubo.tje » za aug 03, 2019 9:35 pm

Mike klaas jager pb doen inderdaad
Kijk hoeveel bar die heeft onder de 40 bar drukbol defect :crazy:
:angel:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten