Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

nog even ter aanvulling.....ik had afgelopen week de schakelrobot al van de bak gedemonteerd en dus het systeem eerst drukloos gemaakt met de software..werkt prima...maar waar ik mij zo over verbaasde was het feit dat de olie die in het systeem zat heel donker was!!??? Ik rijd al veel langer selespeed maar dan Alfa's en daar had ik allemaal de CS tutela olie is en deze is blank.....dus is dit nou vervuiling of een ander type?? Het leek mij in eerste instantie geen vervuiling te zijn want ik kon niet echt vuildeeltjes bezinksel zien dus ben even benieuwd naar het type olie wat dit kan zijn??
De viscositeit dus qua olie dikte lijkt mij wel gelijk te zijn???..
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

Weer even een kleine update... ik had zaterdagmiddag gelukkig nog even tijd en heb het sub-frame en aandrijfassen er onder uit....was vrij makkelijk, en was toch weer verbaasd dat alle bouten zo makkelijk los te krijgen waren...niet een daarvan was erg verroest en daardoor lastig los te krijgen.
Ik verbaas mij er toch al over dat de Abarth er aan de onderkant zo goed uitziet en nergens een plekje heeft.....dit kon ik van mijn Alfa 156 selespeed toen niet zeggen, want daar heb ik toen aan de bodemplaat behoorlijk wat laswerk moeten verrichten.
Ik hoop dat ik zondag mij weer even terug kan trekken uit het gezinsleven en afspreken met mijn Abarth vriendin haha en dan de startmotor even loshalen en dan de bak eronder uit, en hoop dan te kunnen ontdekken wat er met de bak aan de hand is.

Mooie hobby die auto's ;))
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door EntonoX »

Heb het vaak gezien dat de olie donker gaat kleuren na verloop van tijd. Een logische verklaring heb ik er niet voor.
Mooi project, nieuwe drukbol en olie is een basis vereiste als je een auto aanschaft. De druk moet dan altijd minimaal 40 bar zijn. Bij een lekke drukbol ga je ook hogere pieken zien van boven de 50 bar en dat is ook niet goed.

Wat heel goed kan is dat als de drukbol lek is gegaan, er stukjes rubber membraam in je robot zit. Deze kunnen tussen je ventielen gaan zitten en zo het schakelen belemmeren.

Qua koppeling verwacht ik niet veel geks qua slijtage, ik heb al veel selespeed koppelingen gezien (ook met hoge kmstand) en doordat er automatisch geschakeld wordt heb je minimale slijtage. Ik zou wel de stekker aansluitingen op de robot goed nakijken dit is ook vaak een vergeten gedeelte.

Suc6 en houd ons op de hoogte :thumbup:

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

hallo allen... het is alweer even geleden, maar ik ben deze week wat druk op mijn werk geweest, en tja... dan moet de Stilo even in de wachtstand..
Maar ik had afgelopen middag mooi even vrijetijd en heb de versnellingsbak er onder uit gehaald.....en EntonoX, ik kan je zeggen, dat je denk ik gelijk gaat krijgen qua slijtage van de koppeling, want het drukgroep diafragma ziet er tip top uit.....is totaal niet ingelopen en het druklager ziet er ook perfect uit en er lag ook geen olie aan de binnenzijde van de bak!!
Ik haal morgen ..zaterdag...het diafragma even los en ben dan benieuwd hoe de koppelingsplaat eruit ziet?!
En alvorens ik de andere versnellingsbak....die ik bij de auto meegeleverd heb gekregen....er op ga zetten, controleer ik eerst de oude bak aan de binnenkant, want ik heb de hydraulische schakelvork uit de bak getrokken, en kan zo in eerste instantie niets ontdekken, waarom de bak niet zou kunnen schakelen???
Kan natuurlijk ook zo zijn, dat de bak nog goed is, maar de Hydraulische schakelvork defect is...??!! dan zet ik de andere ook meegeleverde hydraulische schakelvork erop, en monteer alles weer terug......maar dat is nog even afwachten wat mij morgen gaat brengen!!
Moet ook nog even het fiatje van de vrouw klaar maken voor de apk en 4bandjes wisselen en nog een moederdag cadeautje halen....heeft ze dit jaar ook wel weer verdient, na wat ze allemaal moest doorstaan met dat gesleutel onder mijn huis en al de olie en troep die ik ongemerkt mee naar binnen heb gewandeld en meer van dit soort gevalletjes hahahaha!! HELP MIJN MAN HEEFT EEN HOBBY hahahaha

Ik houd jullie op de hoogte!!
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

Weer even de update van vandaag...zaterdag...en heb nog even tijd vrij kunnen maken voor mijn Abarth versnellingsbak en wat schetst mijn verbazing!! Ook de tandwielen en schakelvorken in de bak en synchromesh ringen zijn in top conditie...ik kan geen slijtage vinden op de tandwielen, en de afstand tussen de synchromesh ringen en het tandwiel is ook ruim voldoende om zo conische klemming te kunnen maken.... het enige wat ik wel moet vervangen is de koppelingsplaat, want deze vind ik te ver versleten, het is nog niet zo dat de voering gelijk aan de klinknagels ligt, maar de groeven die in de voering zitten zijn al aardig weggesleten...nog niet helemaal maar ik vind het te ver weg gesleten....het vliegwiel ziet er ook nog prima uit en dit laat ik mooi zitten.
Dus kortweg.....ik bestel een koppelingsplaat en keeringen voor de bak en monteer alles weer terug, en heb dus een versnellingsbak op voorraad liggen!!
Ik vermoed dat het probleem van het niet schakelen, in de hydraulische schakelvork zit......maar ik ga eerst eens even controleren of er geen rubber van de accumulator ergens in de ventielen is gekomen.....maar even kijken wanneer ik hier weer tijd voor heb en laat het weer even weten.

Voor nu groeten en zondag een gezellige moederdag allen!!
Deze gebruikers waarderen StiloPriest voor dit bericht:
Nutter (zo mei 14, 2017 7:25 am)
Waardering: 14.29%
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

hallo Stilorijders...

Weer even een update...ik ben donderdag nog even bezig geweest met het cleanen/spoelen en controleren van de schakelrobot en deze zag er prima uit en kan ook hier geen probleem in ontdekken waarom hij niet zou kunnen schakelen.
En heb vandaag de versnellingsbak die ik bij de auto geleverd heb gekregen gedemonteerd, om deze te controleren, en waarvan de autohandelaar zei dat dit een prima bak was en er zo in gezet kon worden en dat de auto dan weer in orde zou zijn.
tja ik weet niet wat de kennis van deze autohandelaar is in autotechniek, maar volgens mij gaat die kennis niet zo ver.....zal ik maar posities zeggen hahaha.
Het resultaat van mijn controleren van deze bijgeleverde bak is, de bak kan bij het oud metaal en misschien krijg ik nog wat geld voor het aluminium, want toen ik de tandwielen voor de achteruit(deze heeft geen synchromeshring) controleerde vielen er allemaal tonlagers uit waarvan er 99% of bijna vierkant waren of gebroken waren.....pffff ben blij dat mijn eigen bak in zeer goed conditie is en kan deze zo weer terug monteren.
Hoop dit weekend weer tijd te hebben om de bak te monteren.

gr. en suc6 met de hobby allen en laat uiteraard even weer wat horen en lezen van mij...
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
Nutter
Senior
Senior
Berichten: 286
Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
Registration: 95-JV-TF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Heerde
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door Nutter »

Als je chekt met MES , wat is de duruk van je system ?
Fiat Stilo Abarth 2.4-170 PS

Fan page: https://www.facebook.com/FiatStil0

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

Nutter schreef:Als je chekt met MES , wat is de duruk van je system ?

Toen alles nog niet uit elkaar lag :lol: :lol: was de druk 47bar en geen foutmeldingen met "FiatEcuScan"

Helaas heb ik mijn nieuwe koppelingsplaat nog niet binnen.....dus opbouwen gaat volgende week pas gebeuren.


gr. allen hier.
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

Ik heb vandaag de bovenzijde van de accumulator afgeslepen om te kijken of deze lek was, en zo een oorzaak vast te stellen en onderdelen uit te sluiten die het schakelprobleem veroorzaken kan.
Maar hij was niet lek, maar het was geen 3maanden meer goed gegaan, want aan de luchtcompressie zijde zaten op 2 plekken losse rubber schilvers, en aan de oliedruk zijde zat een scheur van ongeveer 4cm in de gladde opgelegde toplaag van het rubber, en in het rubber zelf zat op deze plaats een breuklijn die dus echt op breken stond.
Mooi dat ik al eerder via "KaasJager" een nieuwe accumulator had besteld..
En dus voor ieder die op een of andere wijze niet kunnen geloven, dat er rubberschilvers van de accumulator tussen bijvoorbeeld ventielen kunnen gaan zitten en zo storingen kunnen veroorzaken??!!! Het kan dus echt gebeuren!!!
Ik heb van alles foto's gemaakt maar kan ze hier niet plaatsen denk ik, maar als iemand een foto wil dan kan ik ze natuurlijk mailen.

ieder nog een goed weekend.
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Gebruikersavatar
StiloPriest
Beginner
Beginner
Berichten: 43
Lid geworden op: za apr 15, 2017 4:09 pm
Registration: 72-RP-LT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Doesburg
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Na deur openen gaat de pomp niet lopen op contact wel??!!

Bericht door StiloPriest »

Hallo Stilo Rijders...
Ik zit helaas nog te wachten op mijn koppelingsset maar als het goed is word 'ie vrijdag of zaterdag geleverd en kan ik aan het opbouwen van mijn Stilo beginnen...yes yes!!! Ik ben benieuwd hoe zo'n Stilo Abarth Stradale nu werkelijk rijd...
Ik heb wat voorwerk gedaan omtrend het monteren van de versnellingsbak en heb een zogenaamde ophangsteun gelast die ik boven het motorruim kan leggen op de kokerbalken in deze ruimte en zo de versnellingsbak zwevend kan monteren....ik heb mijn Stilo niet in mijn garage staan maar gewoon bij mij thuis en werk dus gewoon vanaf de grond en dus niet op de brug...dus de ophangsteun komt heel goed van pas....
Ik wil ook nog even melden dat wanneer iemand een scheur in zijn bak van zijn Stilo Abarth heeft en zijn versnellingen zijn nog goed dan heb ik nog een goede shell liggen, deze leg ik voorlopig in mijn prive magazijn....oooohhhhh wat zal mijn vrouw blij zijn met mijn magazijn uitbreiding hahahahaha
Houd wel rekening met het feit dat je natuurlijk kans hebt op lagerspeling als je klakkeloos de gears overzet !!!
Maar de lagerspeling is natuurlijk op te lossen en zo kan je behoorlijk wat geld besparen!!
Morgen hemelvaart maar helaas op deze vrijedag niet aan mijn Stilo prutsen maar iemand anders even helpen zijn Skoda Fabia weer startende te krijgen....

Fijne dag allen..
Deze gebruikers waarderen StiloPriest voor dit bericht:
djacco (do mei 25, 2017 10:30 am)
Waardering: 14.29%
Er zijn mensen die zo "hard" rijden dat ze niet worden geflitst :o .......maar worden geschilderd :wtf:

Audi Quattro TT
Stilo Abarth Selespeed N24 Stradale

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten