Stilo Abarth Gearbox failure

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door Schumi »

Wat slaat er door??? de zekering !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

omdat het natuurlijk geen druk opbouw, en elke keer geef het het zelfde fout die p1773 sales speed
de ECU have receive en very high signal from the sensor. zou de pomp niet goed zijn?? het is een gereviseerde pomp die ik bij kaasjager heb dus volgens mij moet het wel goed zijn.

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

De pomp slaat er door..

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door Schumi »

Dan moet het het toch in de aansturing van de pomp gaan zoeken....heb je de pomp niet even gestest ???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

wat bedoel je met de aansturen va die pomp!!! en ja we hebben het samen getest op dat moment en die pomp deed het wel, vandaar dat ik het zeg dat het in principe niet denk dat de pomp defect is.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door Schumi »

Als je de portier opent dan gaat de pomp als het goed is druk opbouwen...dat duurt niet zo lang hoor...dan slaat deze weer af.
Dit zou je dan kunnen kontroleren in het MES of dit dan ook zo is.... ;) maar als je "En heb je de "zelfregeling einde lijn/service met het MES uit-gevoerd" dit al niet kunt doen dan is het niet goed :(

De zekering is goed???
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

Ja inderdaad ik kan het inlezen niet uitvoeren omdat er geen druk is, als ik de portier deur open doet dan hoor de je pomp, maar als ik hem aanzet (de auto) dan hoor je de pomp draaien en dan stopt het en na een minuut of zo hoor je de pomp weer draaien enzovoort, het bouwt dus geen druk. en de zekering is gecheckt en deze zijn goed.
zou het niet kunnen zijn dat ik misschien die pijpjes verkeerd heb gezet??? de pijpje van de pomp bijvoorbeeld dan ik die op de verkeerde plek heb gezet

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

Hallo met de Pa van Antonio,
Ik mag sleutelen aan deze geweldige abarth. Ben vanmiddag weer geruime tijd bezig geweest met de laptop eraan.

Even ter info: drukbol is vervangen, ventielen zijn eruit geweest en zaten vol met stukjes rubber dus met perslucht schoongeblazen. Selespeed olie op niveau bij gevuld.
Tevens gereviseerde pomp gemonteerd zoals mijn zoon hiervoor al schreef. Deze is bij het afhalen getest op de accu.

Als het portier word geopend slaat de pomp aan zoals het hoort. Dus we waren al blij. Geen lekkages.

Echter laptop eraan en in het MES clutch bleeding gedaan (2x) (motor hierbij niet draaiiend) echter de druk blijft 0 bar dus ook het zelfregeling einde lijn ofwel inleren doet hierdoor niet.

Tijdens het clutch bleeding (ontluchten) blijft die pomp om de haverklap als een malle aanslaan, dus met korte tussenpozen net als je het portier opendoet.

Ook blijft constant de fout P1773 Selespeedpomp terugkomen, met het verhaal ECU received a very high signal from the sensor. (welke sensor???)

Heb de zekering gecontroleerd en deze is OK heb verder ook alle andere zekeringen die volgens het boekje iets met Selespeed te maken hebben bekeken maar alles OK.

Verder vanmiddag zo ongeveer alle stekkerverbindingen in op en nabij de schakelrobot en van ventielen gereinigd met contactspray maar niets.

Wij hebben de sensor aan de zijkant van de bak (voorzijde auto) eruit gehad en gereinigd maar niets. Volgens mij zit er onder de dirie ventielen ook nog een sensor, klopt dat, wellicht nuttig om die ook even te cleanen?

Welke massastekker bedoeld Mark?

Groet Harrie

Gebruikersavatar
antonioym
Beginner
Beginner
Berichten: 16
Lid geworden op: do jul 21, 2016 9:09 pm
Registration: 08-JB-PS
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Krimpen Aan Den Ijssel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door antonioym »

Er schoot me nog iets te binnen, ik weet niet waardoor de Selespeed word aangestuurd maar de unit bovenop het gasklephuis (met die twee dikke stekkers erop) staat ook constant te zoemen met het contact aan misschien normaal maar ik vraag het toch maar even?

Groet Harrie

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Stilo Abarth Gearbox failure

Bericht door Schumi »

Dat is de ECU Harrie..dat is normaal hoor ;) maar is de ECU van de Selespeed nog wel oke...??? deze zit bij de passagiers kan tegen het schutboard.

De ventielen wel op de juist plek weer terug geplaatst...??? hebben namelijk verschillende functies.
En je moet dit doen.... "zelfregeling einde lijn/service met het MES uit-gevoeren"

En wel deze olie gebruikt he...
Bijlagen
Tutela Cs Speed.jpg
Tutela Cs Speed.jpg (7.25 KiB) 235 keer bekeken
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten