selespeed gecleand kan een druklager dan nog stuk gaan

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

selespeed gecleand kan een druklager dan nog stuk gaan

Bericht door derkrolof1964 »

Mijn auto is en blijft een stilo selespeed wat heb ik een vette pech gehad wat jaren terug de druklager is mij mij kapot gegaan en werd te duur om te repareren maar goed .Mijn drang is een selespeed weer te kopen . Toch een vraag als alles goed is onderhouden met de automaat dan kan zo,n auto wel 300.000 km rijden toch .Of is dat er veel koppelingen stuk raken ook met schone olie ?
zelf nu rij een citroen c3 maar zit wel te zoeken naar een selespeed .

Bij de auto die heb gehad was de olie zwart en dik later was de olie grijs nooit vernieuwd (denk dat dit nooit meer mag voorkomen bij dit soort bakken want dat loopt behoorlijk verkeerd af )

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: selespeed gecleand kan een druklager dan nog stuk gaan

Bericht door Schumi »

Zoals ook hier...onderhoud van het SeleSpeed systeem zal altijd belangrijk blijven bij het "goed" functioneren hiervan.

De SeleSpeed olie hoeft niet te worden vervangen omdat het hydraulische olie is, alleen als het systeem los is door reparatie, dat wordt er nieuwe öriginele" olie gevuld.

De "drukbol" op tijd vervangen...deze kan/is namelijk de oorzaak zijn dat je druklager defect raakt.

En dan de drukpomp is ook aan slijtage onderhevig natuurlijk, deze zal ook eens vervangen moeten worden en wanneer dat moet hangt van zoveel factoren af, bvb je schakel gedrag.

En de koppeling gaat bij een Stilo Abarth bijna nooit kapot, maar als het druklager moet worden vervangen dan is de boel toch los, dan advies om deze mee te vervangen.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
derkrolof1964
Junior
Junior
Berichten: 101
Lid geworden op: wo jun 11, 2014 6:38 pm
Registration: 54LLPT
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: oosterhesselen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: selespeed gecleand kan een druklager dan nog stuk gaan

Bericht door derkrolof1964 »

Snap het ja nu weet ook niet wat de historie exact is want toen ik de olie heb gezien was het compleet dik grijs of hier wat aan toegevoegd is een clean middel lijkt me eerder de oorzaak.Verder maar kijken of er 1 beschikbaar is een x ..
Schakelen deed hij altyd prima alleen de laatste maand sloeg hij een versnelling over dus van 1 naar 3 ...
Afwachten wel is me opgevallen dat er een brom hoorde als ik de motor uitzette maar later was dit ook weer weg.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5362
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: selespeed gecleand kan een druklager dan nog stuk gaan

Bericht door Schumi »

Uitlezen met het MES is het belangrijkste wat je altijd eerst moet doen... en als je helemaal geen historie hebt van het SelesSpeed systeem en je wilt er echt goed mee gaan schakelen dat kun je het beste de drukbol vervangen, dan meteen de ventielen schoon maken, de drukpomp reviseren of vervangen, en dan nieuwe SeleSpeed olie vullen.

Als je dit hebt gedaan zul je probleemloos met je Abarth vele km-ers maken
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten