Alle schakel problemen met de Selespeed
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: Klikken/klakken bij het schakelen
Lees dit topic gewoon even goed door....dan zul je een stukje meer info hebben..mbt het schakelen van de SeleSpeed bak..
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Klikken/klakken bij het schakelen
Bij een Selespeed volkomen normaal dat je het schakelen hoort. Met een grotere accu ga je verder niks bereiken qua schakelen, een accu doet niets anders dan spanning leveren... Een grotere accu wordt aanbevolen omdat de Stilo vol zit met elektronica en je graag wat reserve wil hebben met de winter etc.
- Nutter
- Senior
- Berichten: 286
- Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
- Registration: 95-JV-TF
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Heerde
- Gegeven waarderingen: 144 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: Klikken/klakken bij het schakelen
De standard procedure conform met de dealers info for de Stilo's zijn: de salespeed olie uit, 1 maal spullen met nieuw olie , dan nieuw olie derin ...opnieuw inleren. Ik heb dat met mijn abarth gedaan , nu ik hoor minimaal schakelen . Je zal altijd wat horen op salespeed schakelen is normaal, maar moet niet storend zijn ....belangrijk info is de juiste olie gebruiken Tutela, special gemaakt voor salespeed. Dit is 30 minuten werk voor een ervarende Mekanik . Kost niet veel . Als je hebt dit stap gedaan en is precies het zelfde resultaat , dan de kans bestaat dat meerdere oorzaken kan ontstaan binnen de salespeed bak zelf ..dan kan een dure grap zijn.
Houd rekening mee dat met coud motor je hoort wat meer Shakel geluid dan wanneer de motor is warm....dus rustieg mee rijen blijv onder 3000rpm tot je olie is op bedrijv temperatuur. Ga niet racen met een Coude motor. Of snel optrekken smorgens .....
Houd rekening mee dat met coud motor je hoort wat meer Shakel geluid dan wanneer de motor is warm....dus rustieg mee rijen blijv onder 3000rpm tot je olie is op bedrijv temperatuur. Ga niet racen met een Coude motor. Of snel optrekken smorgens .....
- paul
- Junior
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
selespeed komt niet meer in vrij
Hallo allen, sinds enige dagen kan ik de bak niet meer in zijn N krijgen. hij schakelt goed maar als ik stil sta en naar zijn achteruit wil, dan gaat de bak van handmatig naar auto en vice versa ik krijg hem dus niet vrij.
dat kan ik alleen doen door het portier te openen met draaiende motor, dan gaat hij na enige seconden in zijn neutraal. met de schakelpook werkt het dus niet. ik heb de versnellingsbak uitgelezen maar er werden geen storingen gemeld.
iemand enig idee?
Paul.
dat kan ik alleen doen door het portier te openen met draaiende motor, dan gaat hij na enige seconden in zijn neutraal. met de schakelpook werkt het dus niet. ik heb de versnellingsbak uitgelezen maar er werden geen storingen gemeld.
iemand enig idee?
Paul.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Als je de boel uitleest kijk dan ook in de parameters de pomp druk na...dan weet je weer wat..kan ook de drukbol zijn of beide !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- paul
- Junior
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
heb ik gedaan Schumi, pompdruk is 47 bar. zit er misschien een schakelaar bij het pookje om de neutrale stand te activeren? volgens mij gebeurt dit elektrisch, maar op de tekening van Elearn zie ik alleen maar kabels die naar de versnellingsbak lopn.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Dan is je drukbol het waarschijnlijk...was is het oliepeil van de selespeed?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- paul
- Junior
- Berichten: 143
- Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
- Registration: 92-JZ-VK
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: lochem
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
oliepeil is normaal, iets onder max. dit is al zolang ik de auto heb, kun je de drukbol testen op lekkage? de druk in het systeem is n.l. goed.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5364
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
En is de "zelfregeling einde lijn/service" uitgevoerd ???
Als de drukbol defect is..dan kunnen er stukjes van de membraan in de ventielen terechtkomen...en dit veroorzaakt vervolgens schakel problemen
Maar lees dit topic anders gewoon door....dan lees alles wat er allemaal mis kan zijn met een Selespeed....maar het beste is om hem fysiek bij het Kwik Point in Amersfoort aan te bieden.
Als de drukbol defect is..dan kunnen er stukjes van de membraan in de ventielen terechtkomen...en dit veroorzaakt vervolgens schakel problemen
Maar lees dit topic anders gewoon door....dan lees alles wat er allemaal mis kan zijn met een Selespeed....maar het beste is om hem fysiek bij het Kwik Point in Amersfoort aan te bieden.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
- EntonoX
- Master
- Berichten: 717
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Wijk bij Duurstede
- Gegeven waarderingen: 47 keren
- Ontvangen waarderingen: 104 keren
- Contacteer:
Re: selespeed komt niet meer in vrij
Bij een quickpoints kan via mes zichtbaar gemaakt worden of alle selectie schakelaars van de elektrische pook nog functioneren. Heb het eigenlijk nooit gezien dat een pook kapot is maar het blijft elektrisch. Daar kun je mee beginnen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten