Alle schakel problemen met de Selespeed

Hier kun je alle vragen stellen over het Selespeed schakelsysteem.
Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Klikken/klakken bij het schakelen

Bericht door Schumi »

Lees dit topic gewoon even goed door....dan zul je een stukje meer info hebben..mbt het schakelen van de SeleSpeed bak..
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Klikken/klakken bij het schakelen

Bericht door EntonoX »

Bij een Selespeed volkomen normaal dat je het schakelen hoort. Met een grotere accu ga je verder niks bereiken qua schakelen, een accu doet niets anders dan spanning leveren... Een grotere accu wordt aanbevolen omdat de Stilo vol zit met elektronica en je graag wat reserve wil hebben met de winter etc.

Gebruikersavatar
Nutter
Senior
Senior
Berichten: 286
Lid geworden op: vr aug 26, 2016 11:55 pm
Registration: 95-JV-TF
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Heerde
Gegeven waarderingen: 144 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: Klikken/klakken bij het schakelen

Bericht door Nutter »

De standard procedure conform met de dealers info for de Stilo's zijn: de salespeed olie uit, 1 maal spullen met nieuw olie , dan nieuw olie derin ...opnieuw inleren. Ik heb dat met mijn abarth gedaan , nu ik hoor minimaal schakelen . Je zal altijd wat horen op salespeed schakelen is normaal, maar moet niet storend zijn ....belangrijk info is de juiste olie gebruiken Tutela, special gemaakt voor salespeed. Dit is 30 minuten werk voor een ervarende Mekanik . Kost niet veel . Als je hebt dit stap gedaan en is precies het zelfde resultaat , dan de kans bestaat dat meerdere oorzaken kan ontstaan binnen de salespeed bak zelf ..dan kan een dure grap zijn.
Houd rekening mee dat met coud motor je hoort wat meer Shakel geluid dan wanneer de motor is warm....dus rustieg mee rijen blijv onder 3000rpm tot je olie is op bedrijv temperatuur. Ga niet racen met een Coude motor. Of snel optrekken smorgens .....
Fiat Stilo Abarth 2.4-170 PS

Fan page: https://www.facebook.com/FiatStil0

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door paul »

Hallo allen, sinds enige dagen kan ik de bak niet meer in zijn N krijgen. hij schakelt goed maar als ik stil sta en naar zijn achteruit wil, dan gaat de bak van handmatig naar auto en vice versa ik krijg hem dus niet vrij.
dat kan ik alleen doen door het portier te openen met draaiende motor, dan gaat hij na enige seconden in zijn neutraal. met de schakelpook werkt het dus niet. ik heb de versnellingsbak uitgelezen maar er werden geen storingen gemeld.
iemand enig idee?
Paul.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door Schumi »

Als je de boel uitleest kijk dan ook in de parameters de pomp druk na...dan weet je weer wat..kan ook de drukbol zijn of beide !!!
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door paul »

heb ik gedaan Schumi, pompdruk is 47 bar. zit er misschien een schakelaar bij het pookje om de neutrale stand te activeren? volgens mij gebeurt dit elektrisch, maar op de tekening van Elearn zie ik alleen maar kabels die naar de versnellingsbak lopn.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door Schumi »

Dan is je drukbol het waarschijnlijk...was is het oliepeil van de selespeed?
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
paul
Junior
Junior
Berichten: 143
Lid geworden op: za okt 04, 2014 10:18 pm
Registration: 92-JZ-VK
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: lochem
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door paul »

oliepeil is normaal, iets onder max. dit is al zolang ik de auto heb, kun je de drukbol testen op lekkage? de druk in het systeem is n.l. goed.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5364
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door Schumi »

En is de "zelfregeling einde lijn/service" uitgevoerd ???
Als de drukbol defect is..dan kunnen er stukjes van de membraan in de ventielen terechtkomen...en dit veroorzaakt vervolgens schakel problemen

Maar lees dit topic anders gewoon door....dan lees alles wat er allemaal mis kan zijn met een Selespeed....maar het beste is om hem fysiek bij het Kwik Point in Amersfoort aan te bieden.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
EntonoX
Master
Master
Berichten: 717
Lid geworden op: di apr 23, 2013 1:55 pm
Registration: 00-00-00
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren
Contacteer:

Re: selespeed komt niet meer in vrij

Bericht door EntonoX »

Bij een quickpoints kan via mes zichtbaar gemaakt worden of alle selectie schakelaars van de elektrische pook nog functioneren. Heb het eigenlijk nooit gezien dat een pook kapot is maar het blijft elektrisch. Daar kun je mee beginnen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten