Beste forum leden,
Vandaag heb ik het slot van mijn Fiat Stilo Abarth vervangen. Binnenplaat ging er redelijk makkelijk af. Toen kwam ik bij de ijzeren deurplaat. Deze was iets lastiger te verwijderen, popnagels moesten ik eraf beitelen. Achteraf stom, had ik direct eruit moeten boren, daar zit ook het probleem.
Ik wist toen nog niet dat deze popnagels noodzakelijk waren voor de bediening van het raam. Na alles weer in elkaar te hebben gezet, rammelde de ruit en ging deze niet goed open en dicht. Nu kwam de lastige taak, alle popnagels uit te boren. Drie van de vier zijn gelukt, de laatste, links onder, kom ik haast niet bij.
Het gekke is ook dat deze niet mooi uitgelijnd zijn voor de gaatjes, je moet dus echt zoeken en de steunarm van het raam bewegen om de popnagels voor de juist gaatjes te krijgen en ze zo uit te boren.
Nu is mijn vraag, heeft iemand een tip om de draagarmen recht te zetten, of de metalen plaat eraf te halen. Het lijkt erop dat de kabels van het raam, zeer strak in het motortje zitten, ben bang dat ik die er nooit meer in krijg als ik die los haal.
En weet iemand welke maat popnagels erin moeten?
Alvast bedankt,
Jerry
Nieuw slot ingebouwd maar nu werkt het raam niet meer.
- Frank
- Senior
- Berichten: 281
- Lid geworden op: wo dec 30, 2015 4:44 pm
- Registration: geschors
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Hoedekenskerke
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 41 keren
- Contacteer:
Re: Nieuw slot ingebouwd maar nu werkt het raam niet meer.
Ik heb nooit niks van popnagels verwijderd. Maar goed gedaan is gedaan....
Misschien optie om de ruit helemaal dicht te zetten zo hoog mogelijk. Vast zetten met tape. En vanuit daar verder.
Misschien optie om de ruit helemaal dicht te zetten zo hoog mogelijk. Vast zetten met tape. En vanuit daar verder.
- JerryG
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo feb 18, 2018 11:06 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Nieuw slot ingebouwd maar nu werkt het raam niet meer.
Dat ga ik proberen, bedankt. Iemand een idee van de maat popnagels? 6,4mm x ??
- JerryG
- Beginner
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo feb 18, 2018 11:06 pm
- Registration: 00-00-00
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Nieuw slot ingebouwd maar nu werkt het raam niet meer.
Het is inmiddels opgelost, Popnagels van 5 mm x 10 mm gebruikt. Past perfect. Alles werkt weer naar behoren.
- Reind67
- Senior
- Berichten: 279
- Lid geworden op: za okt 19, 2013 8:51 pm
- Registration: RK-139-X
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Dronten - Flevoland
- Gegeven waarderingen: 367 keren
- Ontvangen waarderingen: 95 keren
- Contacteer:
Re: Nieuw slot ingebouwd maar nu werkt het raam niet meer.
Goed bezig..
Nooit meer die raam mechaniek eruit boren... het raam kan je met een soort van platic borging los maken van de mechaniek...
hierna kan je , als je het raam boven in vastplakt de stalen binnendeurplaat weghalen.
Dit was bij mij noodzakelijk om de de deurvanger te kunnen vernieuwen.. deze kraakte als je de deur open deed..
Nooit meer die raam mechaniek eruit boren... het raam kan je met een soort van platic borging los maken van de mechaniek...
hierna kan je , als je het raam boven in vastplakt de stalen binnendeurplaat weghalen.
Dit was bij mij noodzakelijk om de de deurvanger te kunnen vernieuwen.. deze kraakte als je de deur open deed..
Van Ritmo tot Stilo.... nu opnieuw de Dobló, al 30 jaar FIAT.
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake...
Fiat Dobló 1.4-16v / 110pk tuned by Unlimited Tuning, fitted with K&N air intake...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten