[GESLOTEN] Aanschaf Stilo

Iets te melden of wil je snel wat kwijt? Doe het hier!
Mike
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 7:30 pm
Registration: 85HKZS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Slijk-Ewijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

[GESLOTEN] Aanschaf Stilo

Bericht door Mike »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Mike, 20 jaar en ben al enige tijd op zoek naar een leuk eerste autootje. Mijn oog is gevallen op een Stilo. Ze ogen mooi, hebben standaard al aardig wat opties en zijn betaalbaar. Mijn vraag aan jullie is; waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Stilo? Mijn voorkeur gaat uit naar een Stilo met een LPG installatie. Ook zie ik dat er twee verschillende Stilo's zijn qua uiterlijk, 1 met ''hoge'' achterlichten, en een met een plattere achterkant. Is dit verschil alleen optisch of heeft deze auto ook motorische verschillen.
Ik heb mij laten vertellen dat i.v.m. mijn leeftijd en behalen van rijbewijs (sinds april 2014) het niet mogelijk is om verzekeringstechnisch een auto met een 2.0 motor of meer te nemen.

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Mochten jullie zelf nog een mooie Stilo weten, let me know.

Alvast bedankt!

Groet,

Mike
Laatst gewijzigd door Gagen op wo jan 31, 2018 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door longtimeago »

Welkom Mike!

Leuk dat je een Stilo wilt kopen! En natuurlijk leuk dat je aan ons de tips vraagt. Op dit forum hebben we namelijk zo'n beetje alle soorten en type Stilo's aanwezig.

Even je vragen in stukjes hakken! :P
waar moet ik op letten bij de aanschaf van een Stilo?
Onderhoudsgeschiedenis, oliepeil, eigenlijk zo'n beetje alles waar je bij een andere auto ook op zou moeten letten. Maar de rest van de forumleden zal ook nog allemaal tips hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar een Stilo met een LPG installatie
Standaard is de Stilo hier nooit mee geleverd (voor zo ver ik weet!) maar ze zijn wel te vinden her en der!!!
Ook zie ik dat er twee verschillende Stilo's zijn qua uiterlijk, 1 met ''hoge'' achterlichten, en een met een plattere achterkant.
Je hebt 4 verschillende Stilo 'modellen' qua uiterlijk:

- 3-deurs hatchback (met wat onderverdelingen en unieke varianten zoals de Schumacher editie)
- 5-Deurs
- 5-Deurs multiwagon
- 5-Deurs uproad (Multiwagen met een 'off-road' look)
Ik heb mij laten vertellen dat i.v.m. mijn leeftijd en behalen van rijbewijs (sinds april 2014) het niet mogelijk is om verzekeringstechnisch een auto met een 2.0 motor of meer te nemen.
Dit SCHIJNT inderdaad lastig te zijn tenzij je de auto laat verzekeren bij een ouder en dan wacht tot je oud genoeg bent/genoeg ervaring hebt. Maar soms kan je gematst worden. Alleen het ligt er aan hoe ver je budget reikt.

Wil je een Stilo die zuinig is, 'weinig' wegenbelasting kost en je een gewoon goedkope verzekering op kan nemen? Ga dan kijken voor de 1.2 of 1.4 varianten. (3-deurs zijn ook iets lichter)
Wil je een Stilo is iets pittiger is in snelheid, iets meer wegenbelasting kost maar dat je nog wel kan betalen? Ga dan kijken voor de 1.6 of 1.8
Wil je all-out gaan en een gigantisch snel racemonster nemen met alle kosten van onderhoud, wegenbelasting, benzineverbruik etc er bij en kan je het makkelijk betalen? Ga dan voor een Abarth! (2.4)
Wil je een auto waar mee je dagelijks VEEL rijdt, neem dan een Stilo (alle varianten) met een Diesel motor (2 varianten diesel motoren zijn er). Uiteraard betaal je hier wel meer wegenbelasting voor.

Hopelijk heb je hier bij al wat info. Natuurlijk zijn er nog zat andere forumleden die je ook privé berichten kan sturen mocht je specifiek over hun Stilo een vraag hebben! :D
Deze gebruikers waarderen longtimeago voor dit bericht:
Mike (wo nov 05, 2014 8:34 pm)
Waardering: 14.29%
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door kaasjager »

Welkom!
Ik rij zelf in een 2.4 Abarth op LPG.
Een volle tank lpg is veel leuker als een volle tank benzine :lol:
Deze gebruikers waarderen kaasjager voor dit bericht:
Mike (wo nov 05, 2014 8:47 pm)
Waardering: 14.29%

Mike
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 7:30 pm
Registration: 85HKZS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Slijk-Ewijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door Mike »

Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie longtimeago

Er is me al een stuk meer duidelijk geworden. Mijn budget is 3000,-. Gezien sommige advertenties op marktplaats heb ik voor dit bedrag volgens mij een goede stilo.
Ik weet dat een lpg installatie niet standaard is maar heb er een aantal zien staan. Gezien je vergelijking gaat mijn voorkeur uit naar een 1.6 of 1.8.

Mijn oog was echter gevallen op onderstaande stilo;
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

Wellicht dat jij of een van de andere forumleden deze mij kan aan/afraden.

Verder rest mij nog de volgende vragen;

Ik wil graag een Stilo met navigatiesysteem. Echter heeft niet iedere Stilo deze, is het wel mogelijk deze gemakkelijk erin te monteren?

En bestaat de mogelijkheid om van dit navigatiescherm een lcd scherm te maken zodat ik hier ook tv op kan kijken? Ik heb al geïnformeerd in Tv abonnementen bij Ziggo maar hiervoor heb ik een bepaald beeldscherm nodig.. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt voor alle info, jullie helpen mij zeer op weg!

Groet,

Mike

Mike
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 7:30 pm
Registration: 85HKZS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Slijk-Ewijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door Mike »

Hallo Kaasjager

Bedankt voor het warme welkom :)

Dat is ook de reden waarom ik graag een LPG rijdt. De maandelijkse kosten zijn (volgens mijn berekeningen) ong. 70 tot 80 euro meer, maar een tank scheelt dan wel weer aanzienlijk.

Hoe zijn je ervaringen met het rijden op gas?

Groet,

Mike

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door Schumi »

Deze gebruikers waarderen Schumi voor dit bericht:
Mike (wo nov 05, 2014 8:52 pm)
Waardering: 14.29%
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Mike
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 7:30 pm
Registration: 85HKZS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Slijk-Ewijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door Mike »

Hey Schumi,

Wow, die ziet er prachtig uit. Ik weet alleen niet of 2.4 voor mij rendabel is en of deze Stilo binnen mijn budget valt.

Bedankt voor de link in ieder geval!

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door kaasjager »

Mike schreef:Hallo Kaasjager

Bedankt voor het warme welkom :)

Dat is ook de reden waarom ik graag een LPG rijdt. De maandelijkse kosten zijn (volgens mijn berekeningen) ong. 70 tot 80 euro meer, maar een tank scheelt dan wel weer aanzienlijk.

Hoe zijn je ervaringen met het rijden op gas?

Groet,

Mike
Mijn ervaringen met het rijden op LPG zijn perfect.
Ik heb de installatie zelf 2 maanden geleden laten inbouwen.
Ik weet niet precies het het zit met een stilo abarth op je eigen naam verzekeren op jongere leeftijd.
DIe van mij heeft een poos op de naam van mijn vader gestaan.
Toen ik zelf uit de "risicogroep" was is hij over gegaan op mijn eigen naam.

Groet Mike

Mike
Beginner
Beginner
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 05, 2014 7:30 pm
Registration: 85HKZS
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Active
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Slijk-Ewijk
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door Mike »

@Kaasjager

Oke, dat is misschien ook nog een optie. Eerst op naam van m'n vader en vervolgens op mijn naam. Ik zoek eigenlijk een Stilo die al is voorzien van een lpg-installatie zodat die kosten er niet meer bijkomen. Wel heb ik gehoord dat dit goed ingebouwd moet zijn omdat er anders allerlei mankementen kunnen optreden.

Ik zie op het forum veel mankementen met de Stilo's van forumleden. Is dit een bekend euvel of lijkt het gewoon zo omdat dit forum puur gericht is op Stilo's? Van sommige autodealers hoor ik dat een Stilo veel technische mankementen heeft en wanneer deze beginnen, er telkens nieuwe optreden. Is dit een feit?

Groet,

(nog een) Mike

Gebruikersavatar
longtimeago
Goeroe
Goeroe
Berichten: 769
Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
Registration: 56-XFP-1
Coach type: 5 Drs Hatchback
Model: Sport
Engine: 1.2 16V (188A5.000)
Woonplaats: Alkmaar
Gegeven waarderingen: 442 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren
Contacteer:

Re: Aanschaf Stilo

Bericht door longtimeago »

Mike schreef:@Kaasjager

Oke, dat is misschien ook nog een optie. Eerst op naam van m'n vader en vervolgens op mijn naam. Ik zoek eigenlijk een Stilo die al is voorzien van een lpg-installatie zodat die kosten er niet meer bijkomen. Wel heb ik gehoord dat dit goed ingebouwd moet zijn omdat er anders allerlei mankementen kunnen optreden.

Ik zie op het forum veel mankementen met de Stilo's van forumleden. Is dit een bekend euvel of lijkt het gewoon zo omdat dit forum puur gericht is op Stilo's? Van sommige autodealers hoor ik dat een Stilo veel technische mankementen heeft en wanneer deze beginnen, er telkens nieuwe optreden. Is dit een feit?

Groet,

(nog een) Mike
Dit forum is er onder andere om problemen van leden op te lossen. Vandaar dat je (uiteraard) veel problemen hier tegen zal komen. Dit wil echter niet zeggen dat die problemen er ALTIJD zullen zijn bij elke Stilo!
Probeer maar eens een forum te vinden van een auto club waar in iedereen constant nieuwe topics aan maakt over hoe fantastisch zijn/haar auto rijd 3 x per jaar :P
Die zijn er simpelweg niet.

Wat wel toegegeven moet worden is dat eigenlijk alle Stilo's (de 2.4 abarth in het bijzonder vanwege de unieke motor en versnellingsbak) gewoon goede aandacht en onderhoud vereist van vakgarages die de auto kent en niet van beungarages die denk dat alles opgelost kan worden met WD40 en ducttape.

En natuurlijk Italiaanse electronica, maar is ook altijd te verhelpen met vaak relatief eenvoudige oplossingen waar dit forum van in overvloed is. :angel:
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht :(
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten