[GESLOTEN] Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

[GESLOTEN] Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Nogmaals hallo, iedereen.

Bij deze een topic over mijn eigen Barthje de Abarth, als eerste maar twee foto's van hoe dat ie er momenteel bij staat:

Afbeelding
Afbeelding

Nog vrij standaard eigenlijk :P

Wel mooie Abarth vloermatjes, een van de kleine dingen die ik erg mooi vond :P

Barthje de Abarth heeft al 208.000km gelopen op dit moment, maar doet het er zo ver ik weet niet minder op, al heeft ie wel een klein olie probleempje wat tot nu aan toe met zeer af en toe een beetje bijvullen overzien te houden blijft. Ook schakelt ie niet echt soepel over, nu heb ik gehoord dat ik het beste kan beginnen met het verversen van de Selespeed olie, dit ben ik van plan dan ook nog te doen.

In het begin had ik eigenlijk totaal een wilde plannen voor Barthje, en ook nu valt dat nog enorm mee, heb laatst wel de einddemper er onderuit gehaald en poeh het schijnt net alsof dit al vanaf het begin altijd de bedoeling is geweest... het vervelende geluid blijft eruit maar alle super mooie en diepe geluidjes komen geweldig tevoorschijn.

Al klinkt alles naar mijn idee prachtig nu kan er nog helemaal gewoon gesproken worden in de auto bijvoorbeeld, en ook is het zo dat bij rustig rijden het verschil niet eens op valt en de auto nog gewoon even stil is binnenin (al klinkt ie dan van buiten nog wel een stuk dieper) en dat is iets wat bij mijzelf juist de voorkeur heeft, helemaal top!

Er moet nu ook een nieuw stuk uitlaat gemaakt worden ter vervanging van de einddemper, en dit had mij stiekem op ideeën gebracht. Ik was namelijk het onderstel aan het controleren gisteren, samen met een maat van me, totdat hij met het idee kwam (en ik dacht nu we toch bezig zijn) om de einddemper er voor de grap eens af te halen om te kijken of er verschil was en dat was er toch echt wel degelijk!

Mijn idee is ook om het in twee stukken uit te laten komen, twee sierstukjes aan beide kanten, eventueel op deze manier in de originele achterbumper:

Afbeelding

Aangezien ik bij een customshop werk, onder andere uitlaatspecialist, moet dat gewoon lukken. Helemaal absoluut geweldig zou zijn om dan ook meteen een andere achterbumper in kleur te spuiten en erop te zetten, degene in het plaatje hier onder doet de auto goed recht vind ik, echter zal ik dat vanwege de kosten zo lang nog maar even moeten laten.

Afbeelding

Mijn verdere 'tjoening' ideetjes waren om de badges te vervangen door Abarth badges om zo het probleem nog een beetje extra er tussen uit te laten blinken, al heb ik totaal niets tegen Fiat'jes of zo. Sterker nog ik heb zelf ook nog een Fiat licentiebouw wagentje, de Zastava Yugo Koral 55A zoals deze:

Afbeelding

En nog een andere idee was om de stoeprand schade van de velgen af te halen en de oxidatie die er een beetje op zit, en ze dan vervolgens als we toch bezig zijn zwart te spuiten wat me eigenlijk wel vet leek ook na wat snelle 'foto manipulatie' (in eerste stantie dacht ik aan wit maar dat zou ik alleen vet vinden bij andere soort velgen, ik denk dat zwart toch het vetste zou zijn).

AfbeeldingAfbeelding

Dit soort extra mistlampen vind ik ook super vet eigenlijk, om de leegte die onder in de zwarte roosters zit bij de voorbumper super mooi op te vullen.

Afbeelding

Verder ook nog wel ideeën enz., waar ik later misschien nog wel meer over vertel of zelf uitwerk en dan over vertel in dit topic.
Laatst gewijzigd door Gagen op do feb 01, 2018 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Deze gebruikers waarderen Renier voor dit bericht:
longtimeago (za jan 17, 2015 8:49 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
jjdna
Beginner
Beginner
Berichten: 13
Lid geworden op: wo okt 29, 2014 8:26 pm
Registration: 96-JH-LL
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Racing
Engine: 1.6 16V (192B30)
Woonplaats: Brunssum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door jjdna »

Leuuk!
ik heb pas geleden nog mn eigen uitlaat gemaakt, hoef hem alleen nog wat hoger te hangen zodat hij "in" de bumper valt.
Dus als je vragen hebt!!
Succes ermee :D
JJdna

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door kaasjager »

Met de selespeed olie verversen wel oppassen. Selespeed is een gevoelig systeem.
En let er op dat wel de goede olie er in gaat :thumbup:

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Bedankt voor jullie reacties, bij de rechter velgen heb ik inmiddels de stoeprand schade verwijderd, zaterdag ga ik denk ik de rest van het werk doen of misschien tussendoor nog een beetje ook zodat de velgen voor de bijeenkomst helemaal strak zijn!

Ik had trouwens ook nog gehoord dat iemand nieuwere software voor de navigatie had? Erg fijne navigatie, alleen jammer dat ie er vaak naast zit i.v.m. gewijzigde verkeerssituaties.

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door kaasjager »

Bedoel je navigatie kaarten of software voor op je connect systeem?
Kaarten zijn er voor de stilo gemaakt tot 2011. Dus die zijn inderdaad niet echt meer up to date

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Beide, misschien? :P Is er nog mooiere software dan? :D Mijn kaarten zijn momenteel van 2008 - 2009 dus 2011 zal in ieder geval wel een verbetering zijn, alleen jammer dat het niet verder dan dat gaat.

Gebruikersavatar
Dehamer
Beginner
Beginner
Berichten: 12
Lid geworden op: zo dec 28, 2014 4:48 pm
Registration: 30nnlp
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth 5M17
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Vlissingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Dehamer »

Een tip. Die zijn gratis :D
Neem projector mistlampen met xenon.
Het extra (niet verblindende) licht is om over naar huis te schrijven.
Niet heel moeilijk in te bouwen ook.

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Super goede tip, Hamer! Dan zou het ook nog eens heel erg functioneel kunnen zijn ook :)

Helaas heb ik wel goed maar ook slecht nieuws, de velgen heb ik vrij van de erge stoeprandschade gemaakt en ze staan inmiddels in de primer en ik ga ze vanavond nog spuiten, maar er is ook een tik in het motorblok gekomen... hoorde hem even toen iemand uitstapte, wat olie erbij gegooid en sinds dien niet meer gehoord maar ik weet het niet misschien is het wel te riskant om morgen te komen wat wel echt erg jammer is...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door kaasjager »

Olie moet je wel altijd pijlen.
Gaat soms hard bij de Abarth

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Ecniv »

Heb dit ook gehad rij er nu al bijna een jaar weer mee rond ;)

Inderdaad gewoon olie goed blijven pijlen (Ik doe dit 1x in de 2 weken) en uiteraard de goede olie gebruiken :thumbup:
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten