Gearbox failure Stilo Abarth

Alles over de motortechniek van de Stilo.
martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Gearbox failure Stilo Abarth

Bericht door martinvb »

titel zegt het al... sinds zaterdag eigenaar van een abarth en laat me nu al in de steek :crazy:
reed tot gisteren gewoon goed. enige wat ik had is dat de esp keer storing gaf maar na opnieuw starten niks aan de hand.
vandaag wou ik starten nee hoor krijg meldin gearbox failure. na een paar keer toch gestart dacht kijken of hij schakelt met als resultaat hij staat nu in zijn 2 en wil niet meer aan
zodra ik hem op kontakt zet melding gearbox failure. en het lampje van de motor brand.
accu half uur er af gehad zat echt geen stroom op maar gek genoeg onthoud de radio de zenders is dit normaal?
versnellingsbak sensor schoongemaakt. remlicht schakelaar schoongemaakt. alle kabels onder de kap behandeld met contact spray.
alle zekeringen nagekeken. onder dashboard was er 1 stuk dus vervangen. verder geen idee wat nu nog te doen.. kan er niet mee naar de garage rijden en baal gigantisch heb hem nog geen week :thumbdown:
iemand hier ervaring mee waar eerst mee te beginnen?

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: gearbox failure

Bericht door kaasjager »

Het slimste om te doen is je Stilo uitlezen.
Dan kan je precies zien wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden.
Voor donor leden is dit gratis en kan wellicht iemand bij jou in de buurt je helpen.

Dat hij niet verder dan de 2e versnelling wilt schakelen klopt. De motor schiet dan in de noodloop (Beveiliging).
Als de storing is verholpen en uit het systeem is gewist dan kan je weer normaal schakelen

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5367
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: gearbox failure

Bericht door Schumi »

Wat Mike al zegt...maake even een afspraakje...en lees de boel even uit ...en ontluchten en in-leren gaat vaak wonderen doen.
En de remlicht schakelaar (prefentief) vervangen... :o en tijdens het uitlezen kan dan ook meteen naar de status van de accu en de SeleSpeed pomp gekeken worden.. :thumbup:
O ja ...wel je even aanmelden als FSC "donor" lid he...ga je veel plezier van krijgen..en het is ook voor de FSC goed dat veel leden achter deze geweldige club staan. :thumbup:
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: gearbox failure

Bericht door martinvb »

Nou gek genoeg vanmorgen nog ff onder de kap gekeken accu Polen er weer op hele nacht er af gehad. En hij start. Direct naar de garage om uit te lezen en ja hoor 50 meter verder gearbox failure. Auto uit opnieuw starten niks meer aan de hand. Uitgelezen gaf aan dat accuspanning onder de grens was. En fout op achteruitrijlicht maar deze werkt gewoon . Auto ff goed uitgeprobeerd en rijd weer helemaal normaal? Denk toch ergens slecht contact maar waar?. Of misschien toch grotere accu inzetten? Heb nu wel de angst dit weer te krijgen als ik verder van huis ben. Ook trouwens de selespeed olie net iets onder het pijltje. Deze wil ik bijvullen maar ik weet niet welke er nu in zit.

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: gearbox failure

Bericht door martinvb »

En waar meld ik me aan als donor lid?

Gebruikersavatar
kaasjager
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr mei 10, 2013 8:19 pm
Registration: 13-JL-ZZ
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 137 keren
Contacteer:

Re: gearbox failure

Bericht door kaasjager »

Deze gebruikers waarderen kaasjager voor dit bericht:
cees26 (do mar 12, 2015 11:46 am)
Waardering: 14.29%

Gebruikersavatar
ShazzaItjoe
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: wo feb 25, 2015 5:04 pm
Registration: 43-ph-pr
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: RIDDERKERK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: gearbox failure

Bericht door ShazzaItjoe »

Ik ken hrt gevoel wat jij hebt, je rijdt niet met een zeker gevoel rond als je niet zeker weet of het verholpen is.

Maar het uitlezen en laten ontluchten kan helpen, voor mij was dat vorige week nog het geval!

Gebruikersavatar
Ecniv
Senior
Senior
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 448
Lid geworden op: wo mei 14, 2014 12:44 am
Registration: 84-ll-xl
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Numansdorp
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren
Contacteer:

Re: gearbox failure

Bericht door Ecniv »

martinvb schreef:Nou gek genoeg vanmorgen nog ff onder de kap gekeken accu Polen er weer op hele nacht er af gehad. En hij start. Direct naar de garage om uit te lezen en ja hoor 50 meter verder gearbox failure. Auto uit opnieuw starten niks meer aan de hand. Uitgelezen gaf aan dat accuspanning onder de grens was. En fout op achteruitrijlicht maar deze werkt gewoon . Auto ff goed uitgeprobeerd en rijd weer helemaal normaal? Denk toch ergens slecht contact maar waar?. Of misschien toch grotere accu inzetten? Heb nu wel de angst dit weer te krijgen als ik verder van huis ben. Ook trouwens de selespeed olie net iets onder het pijltje. Deze wil ik bijvullen maar ik weet niet welke er nu in zit.
Nieuwe accu 74 mah doet wonderen in de Abarth ;)
Sex is like air: You will miss it when it`s gone

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: gearbox failure

Bericht door martinvb »

enige wat ik vind is dat hij hakkerig schakelt vind dat hij er lang over doet met overschakelen en vind dat een beetje bokt op momemt dat hij in de volgende versnelling gaat. tips?

martinvb
Forum moderator
Forum moderator
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: gearbox failure

Bericht door martinvb »

denk zelf selespeed olie vervangen? hoeveel liter heb ik nodig?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten