zoals eerder aangegeven,
Uitlezen
Gearbox failure Stilo Abarth
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: gearbox failure
Nee.... eerst uitlezen ...alles controleren wat er aan fout-melding(en) tevoorschijn komt....dan de fouten aanpakken...dan ontluchten en in-leren.martinvb schreef:denk zelf selespeed olie vervangen? hoeveel liter heb ik nodig?
Eventueel je SeleSpeed olie bij vullen (alleen als dit nodig is)
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Re: gearbox failure
ik heb hem uitgelezen verder geen foutcodes enige wat werd aangegeven accu onder niveau. airco zou ook niet werken. deze werkt gewoon. selespeed olie is erg donker en zit mischien 4 a 5 mm onder pijltje. verder vanavond na een stuk rijden weer gearbox failure na twee keer starten kon ik weer zonder problemen rijden. direct auto op de brug gezet nog ff de zwarte stekker onder de accu bak los gehad zat beetje aanslag op schoongemaakt en weer vast. naar mijn idee schakelt hij iets soepeler maar nog niet zoals het hoort. uitlezen kwam verder niks uit dus vandaar dat ik vroeg wie tips waar te beginnen bijvullen of verversen omdat ik niet weet wat er in zit.... of ontluchten? ben verder namelijk nog niet bekend met het selespeed systeem maar als het zo doorgaat moet ik er binnen de kortste tijd alles van weten
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: gearbox failure
Je vraagt wel steeds naar het zelfde ik geef je het advies om: Eventueel je SeleSpeed olie bij vullen (alleen als dit nodig is) en dan ga je er weer om vragen..martinvb schreef:ik heb hem uitgelezen verder geen foutcodes enige wat werd aangegeven accu onder niveau. airco zou ook niet werken. deze werkt gewoon. selespeed olie is erg donker en zit mischien 4 a 5 mm onder pijltje. verder vanavond na een stuk rijden weer gearbox failure na twee keer starten kon ik weer zonder problemen rijden. direct auto op de brug gezet nog ff de zwarte stekker onder de accu bak los gehad zat beetje aanslag op schoongemaakt en weer vast. naar mijn idee schakelt hij iets soepeler maar nog niet zoals het hoort. uitlezen kwam verder niks uit dus vandaar dat ik vroeg wie tips waar te beginnen bijvullen of verversen omdat ik niet weet wat er in zit.... of ontluchten? ben verder namelijk nog niet bekend met het selespeed systeem maar als het zo doorgaat moet ik er binnen de kortste tijd alles van weten
En heb je de werking van de pomp gecontroleerd....hoeveel bar-druk geeft deze af tijdens het schakelen???
En heb je de " zelfregeling eindelijn / sevice " programma getest???
Als je hier antwoord op kan geven...dan kun je verder met ondezoek aan het Seleseep systeem...je moet het dus stap voor stap doen en niet zomaar ergens in het proces instappen en maar wat gaan doen....
Er zij hierover trouwens ook "How-To's " van he
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Re: gearbox failure
Bedankt Schumi. Dat ik hetzelfde vraag is omdat ik nog niet veel kennis heb van het selespeed systeem en zeker wil weten waar te beginnen en niet zomaar wat wil doen. mijn donatie komt er aan dus de how-to's zal ik zeker gebruik van maken
- jeroen180
- Junior
- Berichten: 214
- Lid geworden op: zo jun 01, 2014 6:25 pm
- Registration: 62-pd-vs
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Active
- Engine: 1.4 16V (843A1000)
- Woonplaats: Boskoop
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 24 keren
- Contacteer:
Re: gearbox failure
Ik heb pas geleerd dat je je Selespeed olie alleen mag vervangen als je versnellingsbak er af gaat. wat je wel kunt doen is olie-niveau controleren. Ga hem uitlezen, codes uitlezen.. wissen.. en opnieuw inleren. kijk eerst indd naar je accu spanning.
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: gearbox failure
Dat heb je niet helemaal goed begrepen.... je mag de SeleSpeed olie altijd vervangen...maar doe dit alleen als het nodig is...bvb als je de robot los moet maken..of de ventielen..of de drukbol..dan vervang je natuurlijk meteen de olie mee...voor het overige is het controleren op niveaujeroen180 schreef:Ik heb pas geleerd dat je je Selespeed olie alleen mag vervangen als je versnellingsbak er af gaat. wat je wel kunt doen is olie-niveau controleren. Ga hem uitlezen, codes uitlezen.. wissen.. en opnieuw inleren. kijk eerst indd naar je accu spanning.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Re: gearbox failure
olie bijgevuld op computer gehad druk alles is goed. nieuwe accu er in 74 ah. maar ik denk toch dat de storing ergens anders weg komt want ik krijg de een na de andere storing nu als het niet gearbox failure is dan engine failure . hij gaf een failure met de key esp failure en weet ik wat ik nog meer allemaal heb gehad.. heb ik het mis of moet ik gaan denken aan de ecu of iets anders?
- Schumi
- Forum moderator
- Quickpoint
- Berichten: 5368
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
- Registration: 68-JT-JV
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: Maranello Italie
- Gegeven waarderingen: 17 keren
- Ontvangen waarderingen: 838 keren
- Contacteer:
Re: gearbox failure
martinvb schreef:olie bijgevuld op computer gehad druk alles is goed. nieuwe accu er in 74 ah. maar ik denk toch dat de storing ergens anders weg komt want ik krijg de een na de andere storing nu als het niet gearbox failure is dan engine failure . hij gaf een failure met de key esp failure en weet ik wat ik nog meer allemaal heb gehad.. heb ik het mis of moet ik gaan denken aan de ecu of iets anders?
Kun je nu wat exacter aan geven wat je nu precies hebt uitgelezen en wat daar uit is gekomen...dan kunnen we een beter beeld krijgen van jou probleem...hoeveel bar druk geeft hij aan tijdens het over-schakelen bvb.
Het is bij een Stilo Abarth nu eenmaal vaak niet een ding wat niet goed is..vaak zijn het er meer in de keten.
Dus stap voor stap alles gaan opppakken...zoals alle connectoren los halen schoonmaken (ook die op de ECU zitten) en met contact spray inspuiten....je remlicht schakelaar preventief vervangen.
En ga anders naar iemand toe met kennis van zaken...!!! dat is vaak de beste move die je kunt maken...dan weet je tenminste meteen wat er daad werkelijk aan de hand is.
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten