[GESLOTEN] Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Hier kun je een eigen topic maken voor je Stilo.
Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Moest toch even van de schrik bijkomen en wil het goed in de gaten houden de volgende paar dagen, ook denk ik dat er een kleine olie lekkage is, toen ik hem kocht (al had hij waarschijnlijk al even op die plek gestaan) lag er een (al vrij klein) olie plasje onder en een olie lek is natuurlijk nooit goed. Sindsdien heb ik nooit meer een olieplasje zien liggen waar de auto gestaan heeft, gelukkig, maar als ie echt gelekt heeft zal dat nooit van zelf zomaar zich oplossen, misschien lekt ie telkens maar een heel klein beetje.

Peilen is ook een beetje lastig bij deze wagen aangezien de peilstok langs wat olie schijnt te gaan bij het erin en eruit steken ('s ochtends peilen helpt wel een klein beetje), maar ik zal elke dag eens peilen voorlopig, of in ieder geval begin deze week. Het was een aardig zorgwekkend tikje in ieder geval, hopelijk iets wat eventjes niet goed gesmeerd werd, al had ik niet de indruk dat er zo weinig olie in zat... de dag ervoor namelijk nog gepeild en mocht wel iets bij maar niet veel meer dan een halve liter.

Gebruikersavatar
Schumi
Forum moderator
Forum moderator
Quickpoint
Quickpoint
Berichten: 5368
Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:33 pm
Registration: 68-JT-JV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Maranello Italie
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 838 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Schumi »

Olie peilen doe je het beste s' morgens voordat je de auto start....je trekt dan de olie-peilstok er uit en dat is dan meteen je peil... :thumbup:
En controleer bij de Stilo Abarth altijd even of het olie filter goed vast zit....daar wil er wel eens een lekkage op gaan treden als deze niet goed is vast gezet... :o
Afbeelding
============>>> STILO AMR24 STRADALE 200/PK Tuned by Madeno Racing <<<===========

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Thanks voor die tip van de oliefilter, hopelijk is het slechts dat!
Morgen eens wat foto's nemen van de nieuwe velgjes nu ze er onder zitten... of ja, nieuw... schadevrij gemaakt en opnieuw gespoten in ieder geval 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Bij deze kan ik die witte primer van de Karwei waar ik de laatste twee met gebrek aan andere primer op dat moment mee heb gedaan helaas niet echt aanraden. Spul van het werk is tig maal beter en heeft geen last van waar die wel last van heeft zoals dat het veelte 'nat' is (druipt enorm snel waar die andere totaal niet druipte bij mij evenals de lak niet), niet goed dekt, veelte langzaam droogt en niet even lekker schuurt.

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Afbeelding

Wielen met Abarth naafkapjes zitten er inmiddels al weer even op (misschien nog blanke lak eroverheen voor een glanzend effect, is nu nogal mat namelijk, en ik wil de remklauwen ook rood maken ik denk dat dat ook nog enorm veel gaat schelen), spiegels heb ik trouwens ook zwart geplastidipt.

Op het werk zeggen ze er eigenlijk wel zeker van te zijn dat het de krukaskeering is waar het blok op lekt... foute boel, al lijkt het naar mijn idee (ook) langs de carterpakking naar buiten te komen die met van die hele aparte moeilijk te bereiken moeren vast zit. Maar goed waarschijnlijk is het dus de krukaskeering en moet ik er zo'n 2 dagen voor in gaan plannen om deze te vervangen aangezien zowat alles dan los en eruit moet (bak e.d.).

Gebruikersavatar
Renier
Beginner
Beginner
Berichten: 67
Lid geworden op: za nov 15, 2014 12:20 pm
Registration: 66-JL-BV
Coach type: 3 Drs Hatchback
Model: Abarth Selespeed
Engine: 2.4 20V (192A2000)
Woonplaats: Eindhoven
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 6 keren
Contacteer:

Re: Het Abarth [Specifiek Abarth probleem] van Renier

Bericht door Renier »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Speciaal een hondje gemaakt omdat ie van boven niet eruit kon, alleen van onderen, maar ja dus heel het blok eruit gehad en de hele boel schoon gemaakt en ook een hoop vervangen zoals wat steunen en rubbers en het stuurhuis, de thermostaat, de krukaskring (daarom moet het blok eruit en de bak eraf), de koppeling was al recent vervangen en wat kleine dingetjes meer. Binnenkort komt er ook een sportuitlaat onder te zitten. Heb trouwens die speciale Castrol Edge olie erin gedaan ook nu, 10W60.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten