Hier nog wat foto`s en belevingen van de Stilo in de 4 maanden dat ik haar heb.
Wat mij over de streep heb getrokken om deze Stilo te kopen buiten de proefrit, is het rood lederen interieur.
De Stilo had een hoog olieverbruik kwam ik snel achter, waardoor ik een zuigermodificatie inclusief cilinderkop revisie heb laten doen. Waarbij de foto`s van de motorblok binnenkort bij h&S Corse op de site komt. Toen de kop eraf was bleek buiten de vervuiling en slijtage, dat ie in het verleden zonder olie had gedraaid en overhit is geweest.
Domme pech, ik rij na de revisie weg en opeens krijg ik failure van ABS, ASR, en ESP . Blijkt na uitlezen gelukkig een sensor bij mijn rechter voorwiel het loodje gelegd te hebben. Wordt na het inrijden vervangen.
Wel heerlijk dat je gewoon kan rijden zonder dat je je druk moet maken of er genoeg olie in je blok zit.
Plannen voor deze Stilo zijn er genoeg. Alleen met uitstel na deze kostenpost.
Het Leer laten herstellen.
17 inch velgen
Andere veren en dempers
kijken wat de mogelijkheden zijn met het connect nav systeem
To be continued
[GESLOTEN] Stilo MW
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
[GESLOTEN] Stilo MW
Laatst gewijzigd door Gagen op do feb 01, 2018 12:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
Reden: Oud en inactief onderwerp.
- @N@ND@B@RTH
- Goeroe
- Quickpoint
- Berichten: 1951
- Lid geworden op: di apr 23, 2013 12:32 pm
- Registration: 41-JR-BJ
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Abarth Selespeed
- Engine: 2.4 20V (192A2000)
- Woonplaats: São Paulo, Brasil
- Gegeven waarderingen: 7 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Wooow dat is heel apart, man
Heel mooi dat rood. Heel veel plezier met je Stilo
Heel mooi dat rood. Heel veel plezier met je Stilo
===========>STILO ABARTH 2.4 20V TUNED BY MCC SPORT AND UNLIMITED TUNING<==========
- longtimeago
- Goeroe
- Berichten: 769
- Lid geworden op: zo jun 30, 2013 4:34 pm
- Registration: 56-XFP-1
- Coach type: 5 Drs Hatchback
- Model: Sport
- Engine: 1.2 16V (188A5.000)
- Woonplaats: Alkmaar
- Gegeven waarderingen: 442 keren
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Wauw. Echt gaaf dat rode! En uniek!! Ziet er zeer goed uit
- Fiat Stilo 1.2 16V Active 80PK - 2002 - Verkocht
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- Seat Ibiza 1.2 TDi Style 75PK (180NM) - 2012 -
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Dat rode interieur heb ik nog nooit gezien! Ziet er goed uit!
En wat voor olie gebruik je nu? Zou even rondzoeken op het forum er is nogal wat te lezen over dit onderwerp
En wat voor olie gebruik je nu? Zou even rondzoeken op het forum er is nogal wat te lezen over dit onderwerp
Thomas
- HazeSpace
- Master
- Berichten: 631
- Lid geworden op: ma feb 10, 2014 3:19 pm
- Registration: 12312
- Coach type: 3 Drs Hatchback
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Etten-Leur / Lelystad
- Gegeven waarderingen: 58 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Dat rode interieur heb ik nog nooit gezien! Ziet er goed uit!
En wat voor olie gebruik je nu? Zou even rondzoeken op het forum er is nogal wat te lezen over dit onderwerp
En wat voor olie gebruik je nu? Zou even rondzoeken op het forum er is nogal wat te lezen over dit onderwerp
Thomas
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Dank jullie wel.
Wat voor olie er nu in zit weet ik niet, het is voor het inrijden. Over 2000 km wordt de olie en filter vervangen en gaat er 10w/40 in.
Wat voor olie er nu in zit weet ik niet, het is voor het inrijden. Over 2000 km wordt de olie en filter vervangen en gaat er 10w/40 in.
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Nu bijna 1000 km weg. Wat een genot. Ik vond de auto al goed rijden, maar wordt steeds beter. De motor is een stuk stiller en loopt een stuk soepeler. Ik merk dat er meer vermogen is dan voorheen, ondanks dat ik de motor nog niet teveel mag belasten.
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Re: Stilo MW
Update voor de Wagon.
Vorige week donderdag heb ik de Tarox f2000 remschijven en EBC Greenstuff Blokken opgehaald bij Marc van GMB-Tuning.
Afgelopen zaterdag was het dan zover, na afspreken met Anand en Arthur, werden de schijven en blokken vervangen.
Na een bakje koffie bij Anand zijn we naar de auto gegaan en is de auto aan de linkerkant omhoog gezet, de wielen er vanaf gehaald en de oude remblokken en remschijven verwijderd. De rem blokken zagen er nog wel redelijk uit, de remschijven waren een stuk slechter, zowel voor als achter.
Anand begon aan de voorzijde om de nieuwe remschijven en -blokken te plaatsen en Arthur aan de achterzijde.
De voorzijde werd redelijk makkelijk vervangen. Aan de achterkant was het probleem dat remcilinder niet terug naar binnen wilde. We hebben het geprobeerd met een lijmtang om de remcilinder in te drukken en rond te draaien. Na alles geprobeerd te hebben, kwam Arthur en Anand tot de conclusie we de cilinder er moesten uit remmen.
De remclinder was eruit gepomt, een tierap rond de remleiding gebonden, zodat de remvloeistof niet bleef lekken, en de remklauw is toen verder gedemonteerd.
De rubber rond de cilinder was gescheurd (deze moet nog worden vervangen) . We hebben de binnenring van de remklauw eraf gehaald en rand schoongemaakt.
Ring teruggezet en cilinder terug opgedraaid. De methode met de lijmtang en het terugdraaien werkte toen wel goed. Samen met Anand in zijn brute stilo de remvloeistof gehaald.
Toen we terugkwamen had Arthur de rechter voorkant al vervangen.
De achterzijde van de rechterkant wilde ook niet erg meewerken, die hebben we op dezelfde manier aangepakt als linkerzijde.
Aan de rechterzijde zag de rubber rond de cilinder er nog redelijk goed uit, maar ook daar de binnenste ring er afgehaald, rand schoongemaakt, teruggeplaatst en weer ingedraaid.
Daarna alles gemonteerd. Hierna zijn de remmen ontlucht,en de wielen terug onder geplaatst.
De remvloeistof is weer op peil gebracht en een rondje gereden om het rempedaal te testen.
Arthur en Anand, nogmaals hartelijk dank en voor mij was dit een hele leerzame en gezellige dag!
Vorige week donderdag heb ik de Tarox f2000 remschijven en EBC Greenstuff Blokken opgehaald bij Marc van GMB-Tuning.
Afgelopen zaterdag was het dan zover, na afspreken met Anand en Arthur, werden de schijven en blokken vervangen.
Na een bakje koffie bij Anand zijn we naar de auto gegaan en is de auto aan de linkerkant omhoog gezet, de wielen er vanaf gehaald en de oude remblokken en remschijven verwijderd. De rem blokken zagen er nog wel redelijk uit, de remschijven waren een stuk slechter, zowel voor als achter.
Anand begon aan de voorzijde om de nieuwe remschijven en -blokken te plaatsen en Arthur aan de achterzijde.
De voorzijde werd redelijk makkelijk vervangen. Aan de achterkant was het probleem dat remcilinder niet terug naar binnen wilde. We hebben het geprobeerd met een lijmtang om de remcilinder in te drukken en rond te draaien. Na alles geprobeerd te hebben, kwam Arthur en Anand tot de conclusie we de cilinder er moesten uit remmen.
De remclinder was eruit gepomt, een tierap rond de remleiding gebonden, zodat de remvloeistof niet bleef lekken, en de remklauw is toen verder gedemonteerd.
De rubber rond de cilinder was gescheurd (deze moet nog worden vervangen) . We hebben de binnenring van de remklauw eraf gehaald en rand schoongemaakt.
Ring teruggezet en cilinder terug opgedraaid. De methode met de lijmtang en het terugdraaien werkte toen wel goed. Samen met Anand in zijn brute stilo de remvloeistof gehaald.
Toen we terugkwamen had Arthur de rechter voorkant al vervangen.
De achterzijde van de rechterkant wilde ook niet erg meewerken, die hebben we op dezelfde manier aangepakt als linkerzijde.
Aan de rechterzijde zag de rubber rond de cilinder er nog redelijk goed uit, maar ook daar de binnenste ring er afgehaald, rand schoongemaakt, teruggeplaatst en weer ingedraaid.
Daarna alles gemonteerd. Hierna zijn de remmen ontlucht,en de wielen terug onder geplaatst.
De remvloeistof is weer op peil gebracht en een rondje gereden om het rempedaal te testen.
Arthur en Anand, nogmaals hartelijk dank en voor mij was dit een hele leerzame en gezellige dag!
- Renaldo
- Beginner
- Berichten: 48
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 9:43 pm
- Registration: 92nxbf
- Coach type: 5 Drs MultiWagon
- Model: Dynamic
- Engine: 1.8 16V (192A4000)
- Woonplaats: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 10 keren
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast